Diskuze

Letadlu se netočila kola, ale motory je přetlačily. Pokus o start skončil havárií

Při zavádění proudových letadel se objevovala řada problémů, které souvisely se skokovým nárůstem výkonů nových strojů. Týkalo se to vysoké rychlosti, velkého dostupu a neustálých změn tlaků uvnitř a vně přetlakového trupu. A také se mohlo stát, že motory dokázaly na zmrzlé dráze uvést letadlo do pohybu, aniž by se otáčela kola...
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JH

J28i44ř59í 93H76a27n59u81š

13. 1. 2023 14:15

By mě zajímalo, proč v doporučení po havárii není zavedení čidla otáčení kol. Pokud se kola netočí, Začne blikat kontrolka + zvukový signál a je to.

0 0
možnosti
LB

L93e14o85š 29B28i82t27t21o

14. 1. 2023 23:22

Důvodů, proč letadlo dostatečně nezrychluje, může být mnohem víc než jen přibržděná kola. Povinnost kontrolovat, že při určitém přiblížení ke konci dráhy už musí být vyšší rychlost než V1, jinak je nutno vzlet přerušit, je mnohem univerzálnější (a tedy bezpečnější).

0 0
možnosti
MD

M86i22l26a74n 78D27u37p87a67l

13. 1. 2023 11:04

Článek hodný technetu. Děkuji.

Jen mi chybí rozluštění tajenky s brzdami.

2 0
možnosti
RV

Pěkný článek. R^

Musím říct, že DC-8 je nádherný letadlo. A když koukám na ty černobílé foto, měl bych chuť si dát cigáro v letadle a to už nějakou dobu nekouřím :-).

Tohle mě minulo, první let dopravním letadlem až v roce 2003.

2 0
možnosti
JK

J21i62ř15í 96K72ř31í60ž

14. 1. 2023 5:42

To by mě asi hráblo cestovat v kuřáckém letadle. Ještě že jsem to nezažil.

0 0
možnosti
Foto

..takže se nakonec stejne neprislo na to, proč se ta kola netocila. Zajímavé.

8 0
možnosti