- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Přibližně takhle funguje schvalovací proces u všech výrobků. Vždy je část zodpovědnosti na zadavateli. Pokud výrobce testovací nebo schvalovací autoritu podvede, aby si zjednodušil schvalovací proces, zkušebny nemohou odhalit problem, který nehledaji.
Tento článek pěkně shrnuje, co se vlastně s Maxy stalo: https://www.nytimes.com/2019/09/18/magazine/boeing-737-max-crashes.html
Jak už jsem se mnohokrát vyjádřil, kdyby piloti skutečně uměli s letadly létat, Maxy by byly normálně v provozu a MCAS by firma opravila aniž by o tom veřejnost věděla.
Ale dnešní trend je takový, že noví piloti dopravní letadel umět létat vůbec nemusí. Stačí když odjedou s letadlem od brány, naprogramují letový počítač, odlepí se od ranveje a po přistání odjedou s letadlem opět k bráně. Automatika se postará o zbytek letu.
Pokud ovšem nastanou nepředvídatelné situace jako počasí či technický problém jako v případě Maxů, pak pánbůh s lidmi na palubě...
Kam vítr, tam plášť. Vaše názory se na tohle vždycky mění podle toho, co kde někdo napíše a pak to tady papouškujete.
Odborník na slovo vzatý
"Šetřit se musí, ať to stojí, co to stojí" bylo zlaté pravidlo nejen reálného šokializmu.
To co by mě zajímalo je jaké to přineslo úspory. Jak to dopadne na management a na akcionáře.
Doufám že to nespraví jen to že akcionáři ztratí trochu na ceně svého majetku.
Ono to asi nemá smysl, ale stejně.
Nejdřív rozepíšete, co je MCAS a pak napíšete, že je stabilizační? Jenom proto, že to používají v novinách všichni?
Nejde o to, aby MAX létal jako NG, to se taky jenom píše. Jde o to, aby splnil certifikační kritéria pro ovladatelnost při velkých alfa. Četl vůbec někdo ten předpis k tomu? I kdyby byl na novou typovku, pravděpodobně by neprošel.
MCAS ani stabilizátor aoa neupraví. Z principu nic takového nejde, stabilizátor vytvoří "správně" velký moment proti pilotovi, aby zabránil náhlému přetažení.
Rozumím vaší připomínce. Ale v textu, který je určen pro veřejnost, je nutné používat určitá zjednodušení. Co jsem vybral, vybral jsem úmyslně a po konzultaci s odborníky.
Human Machine Interface by Boeing v praxi... Pominuly to podvadeni:-/...