Diskuze

Boeing tajil změny, úřad pokazil certifikaci, kritizuje zpráva 737 Max

Výsledky první závěrečné zprávy potvrzují předchozí podezření. Systém stabilizace MCAS byl výsledkem chybných dat od firmy Boeing a nedostatečné práce certifikačního úřadu FAA. Zjistila to mezinárodní komise, která vydala zprávu o tom, co poslalo k zemi dva letouny Boeing 737 Max.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PA

P11e62t79r 86A20g65u92l79á11r

14. 10. 2019 7:11

Přibližně takhle funguje schvalovací proces u všech výrobků. Vždy je část zodpovědnosti na zadavateli. Pokud výrobce testovací nebo schvalovací autoritu podvede, aby si zjednodušil schvalovací proces, zkušebny nemohou odhalit problem, který nehledaji.

0 0
možnosti
JK

J75a47n 25K78u80l44í49s37e68k

12. 10. 2019 22:04

Tento článek pěkně shrnuje, co se vlastně s Maxy stalo: https://www.nytimes.com/2019/09/18/magazine/boeing-737-max-crashes.html

Jak už jsem se mnohokrát vyjádřil, kdyby piloti skutečně uměli s letadly létat, Maxy by byly normálně v provozu a MCAS by firma opravila aniž by o tom veřejnost věděla.

Ale dnešní trend je takový, že noví piloti dopravní letadel umět létat vůbec nemusí. Stačí když odjedou s letadlem od brány, naprogramují letový počítač, odlepí se od ranveje a po přistání odjedou s letadlem opět k bráně. Automatika se postará o zbytek letu.

Pokud ovšem nastanou nepředvídatelné situace jako počasí či technický problém jako v případě Maxů, pak pánbůh s lidmi na palubě...

1 6
možnosti
JB

Kam vítr, tam plášť. Vaše názory se na tohle vždycky mění podle toho, co kde někdo napíše a pak to tady papouškujete.

Odborník na slovo vzatý ;-D

0 0
možnosti
MS

"Šetřit se musí, ať to stojí, co to stojí" bylo zlaté pravidlo nejen reálného šokializmu.

0 0
možnosti
Foto

To co by mě zajímalo je jaké to přineslo úspory. Jak to dopadne na management a na akcionáře.

Doufám že to nespraví jen to že akcionáři ztratí trochu na ceně svého majetku.

0 0
možnosti
JB

Ono to asi nemá smysl, ale stejně.

Nejdřív rozepíšete, co je MCAS a pak napíšete, že je stabilizační? Jenom proto, že to používají v novinách všichni?

Nejde o to, aby MAX létal jako NG, to se taky jenom píše. Jde o to, aby splnil certifikační kritéria pro ovladatelnost při velkých alfa. Četl vůbec někdo ten předpis k tomu? I kdyby byl na novou typovku, pravděpodobně by neprošel.

MCAS ani stabilizátor aoa neupraví. Z principu nic takového nejde, stabilizátor vytvoří "správně" velký moment proti pilotovi, aby zabránil náhlému přetažení.

1 0
možnosti
Foto

Rozumím vaší připomínce. Ale v textu, který je určen pro veřejnost, je nutné používat určitá zjednodušení. Co jsem vybral, vybral jsem úmyslně a po konzultaci s odborníky.

5 0
možnosti
TR

T14o61m39a63s 32R69o15t12t

11. 10. 2019 20:53

Human Machine Interface by Boeing v praxi... Pominuly to podvadeni:-/...

0 0
možnosti
TR

T76o81m36a65s 63R84o74t64t

11. 10. 2019 20:55

Sorry, uff "pominu-li"!

0 0
možnosti