Ještě před třemi lety, když experimenty s nákupy přes počítač začínaly, došlo mnoho dárků nakoupených v Británii po internetu až po Vánocích, protože obchodníci nepočítali s náporem a nezajistili balení a dopravu. Dokonce i vánoční stromečky byly doručeny až v lednu.
Letos však funguje nejen pošta, ale zlepšila se i bezpečnost nebo přinejmenším důvěra v ní. Podle nejnovějšího průzkumu banky Barclays se lidé naučili používat internetových nákupů i k tomu, aby udělali trochu radosti sami sobě. Banka zjistila, že třetinu všech internetových nákupů dělají lidé z domova po úmorném pracovním dnu.
Obchodníci však tvrdí, že je patrný i přínos širokopásmového, tedy rychlého internetového připojení lidí z domova k internetu. Jeho výhoda pro obchodníky spočívá v tom, že mohou snadněji nabízené zboží představit, protože stahování obrázků nebo dokonce videí zákazníky neodrazuje. V Británii je asi 43 procent domovů připojených k internetu a téměř milión pomocí širokého pásma.
Na internetu se v Británii nadále nejvíce nakupují knihy, CD, DVD, videohry. Asi pětinu nákupů dnes tvoří oblečení. S tím, jak roste důvěra zákazníků, roste také množství nákupů dražších předmětů.
Zdroj: ČTK