Diskuze

Panamský průplav zkrátil cestování. Stavba si vyžádala tisíce lidských životů

​12. června 1920 byl podruhé v historii otevřen Panamský průplav. Právě před 100 lety mo​hl konečně začít sloužit mezinárodní plavbě mezi dvěma oceány. Jeho stavba si vyžádala tisíce lidských životů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

A zase ani slovo o Cimrmanovi, který kanál plánoval taky. :-( Kanál veliký na mysli ti tane? Vyslov se jasně, Cimrmane! A ty jeho Fekalzonen a Blumenzonen...

3 0
možnosti
MN

Milý pane inženýre,

laiky ponechme v iluzi, že stavba prùplavu vyžaduje geniální mozek. My oba přece víme, že nejde o víc než o veliký rigol, jehož praktickou stránku obstarají dva inženýři s dostatečným množstvím kolíkù a dlouhou šňùrou.

Na tuto práci jsem již domluven s ing. Stárkem a ing. Mikotou. Oba jsou zdatnými chodci a ing. Mikota, známý prùkopník skautingu,

je navíc schopen udělat si kolík v přírodě svépomocí. Oba pánové trénují práci mezi Prahou a Hradcem Králové, jejichž vzdálenost šíji Panamské úžiny zhruba odpovídá.

Opravdovou technickou invenci vyžadují problémy sekundární: ubytování,

doprava, strava, hygiena a nářadí tří set tisíc kopáčù:

100 000 trakařů

100 000 lopat

100 000 krompáčů, 4 rezervní

Hlavním problémem bude hygiena. Tak veliké množství kopáčù ponecháno po hygienické stránce bez usměrnění je schopno zdevastovati denně 4 ha krajiny. Proto budou vlevo i vpravo vytyčeny pásy v šíři 50 m (tzv. Fekalzonen), jejichž zaoráním vzniknou po obou stranách prùplavu okrasné květinové pásy (tzv. Blumenzonen)

1 0
možnosti