Zařízení Sony SmartWatch, které bude stát 149 dolarů (cca 2 700 Kč), firma představila už na letošním veletrhu spotřební elektroniky CES. Nyní se dostává do prodeje.
K plné funkčnosti musí být přes Bluetooth propojeno s dalšími přístroji jako je notebook, tablet nebo chytrý telefon, které zajistí připojení k internetu a ostatní služby. Je to další potvrzení trendu, o kterém jsme vás informovali v tomto článku.
Na CESu byly k vidění také hodinky Casio G-Shock, které v základu nabízí stejné funkce jako hodinky Sony. Nejsou však vybaveny operačním systémem, více zde.
Podle specifikace zveřejněné na stránkách Sony váží hodinky zhruba 15,5 gramu, s náramkem 26 gramů a jsou veliké 36 × 36 mm. Mají 1,42palcový dotekový OLED displej s nespecifikovaným rozlišením. Hliníkové tělo je asi osm milimetrů tenké a je prachotěsné a vodotěsné. Na jedno nabití při náročném používání mají vydržet jeden den.
Stroječek podporuje Android 2.1 nebo vyšší verzi. Základní černé barevné provedení lze prostřednictvím barevných náramků proměnit na růžové, zelené, šedé, bílé nebo modré. Jeden stojí asi 20 USD (cca 360 Kč).
Na zápěstí tak místo hodinek může každý nosit tenkou krabičku, která umožní pomocí obecně dostupných i zhruba šedesátky speciálně připravených aplikací třeba zahnat nudu, podívat se do mapy nebo zjistit, kde je nejbližší kino. Samozřejmostí je možnost přečíst si aktuální zprávy nebo e-maily.
Sony se tak vrhá do oblasti, kde se velkým značkám příliš nedařilo, i kvůli vysoké ceně takových zařízení. Doposud zde tak o své místo na slunci bojovaly méně zvučné značky (více v tomto článku), ale třeba i Casio a už i nějakou dobu i iPod nano.
Vlevo iPod Nano, vpravo Sony SmartWatch - najděte pět rozdílů.
Mnohem lépe na tom jsou firmy, které nabízejí hodinky umožňující například telefonovat. (více o mobilech v hodinkách v tomto článku).