TOKYO - Sanrio Co. Ltd. začíná s prodejem "Hello Kitty" LCD stolního PC.
"Růžový, ale výkonný" - tak by se stručně dal popsat tento poněkud neobvyklý model stolního počítače, jehož prodej bude v Japonsku probíhat prostřednictvím virtuálního obchodu Sanrio (ten také řídí prodej veškerých druhů zboží s postavičkami této společnosti). Jak vidíte na obrázku, základní barvou je růžová a LCD displej, myš, i reproduktory jsou opatřeny logem "Hallo Kitty" kočičky. Ta se nevyhne ani pozadí na displeji a na uživatele bude útočit i prostřednictvím screensaveru.
Počítač byl vyvinut Korejskou společností Hyundai Electronics Industries Co., a je vybaven 633MHz celeronovým procesorem, 64MB RAM, 10GB HDD, 52x CD-ROM drive, 56kbps fax modem, rozhraní LAN, čtyřmi USB porty a jedním sériovým portem. Rozměry jednotky jsou 9 x 39 x 32 cm, TFT-LCD monitor o rozměru 14.1" má pak rozlišení 1,024 x 768-dot. Operačním systémem jsou Windows Me a domácí software firmy Justsystem je také připojen k "balíčku". "Hello Kitty" - populární postavička kočky se v podobě PC objeví na japonském trhu v přísně limitované edici 2.000 kusů v ceně 1.590 USD za kus. Sanrio online shopping site začne s přijímáním objednávek 9. února - ovšem bohužel dodává své výrobky - a tedy i tento růžový "počítáček" - pouze na území Japonska.
TOKYO - Firma Sony představuje dva nové modely notebooku Vaio: Vaio C1 (PCG-C1VRX/K) a Vaio Note SR (PCG-SR9G/K).
Čím se budou nové modely lišit od těch předchozích? Odpověď je jednoduchá - v obou byla použita Bluetooth technologie. Na obrázku vpravo vidíte model "PCG-C1VRX/K". Je to vůbec poprvé, kdy společnost SONY instalovala Bluetooth bezdrátové komunikační moduly do svých notebooků. Nové modely Vaia lze bezdrátově připojit k ostatním Vaio počítačům a modemové stanici (ta se začne prodávat v dubnu). V obou modelech je předinstalována jednotka pro Bluetooth s názvem "BlueSpace". Ta má za úkol vyhledávat další Vaio PC kolem sebe, se kterými může komunikovat prostřednictvím Bluetooth. Když se jí to podaří, naváže spojení a oba uživatelé si pak mohou vzájemně vyměňovat dokumenty. Maximální přenosová rychlost dat je 723kbps a dosah je v závislosti na okolnostech 10-100 metrů. Cena nových modelů se bude pohybovat na úrovni 2.150 USD.
TOKYO - Canon uvádí na trh Bluetooth adaptér k tiskárnám. Společnost Canon Sales Co., Inc. oznámila, že na jaře t.r. začne s prodejem tří výrobků, které umožní laserovým tiskárnám využít Bluetooth technologie. Výrobek - adaptér určený k propojení paralelního portu tiskárny (na obrázku vpravo), server tiskárny a přípojka pro LAN budou všechny dodávány Švédskou Axis Communications AB.
Tato firma, založena v roce 1984, se již od počátku zapojila do normalizace technologie Bluetooth, a je propojena se společností LM Ericsson. Prodejní cena adaptéru byla stanovena na částku 170 USD, 430 USD pak bude stát server tiskárny a konečně přípojka pro LAN bude stát cca 520 USD. Počáteční objednávka od Švédské firmy Axis Communications AB - základními produkty této firmy jsou právě servery tiskáren - je v hodnotě 400.000 USD. Všechny výrobky mají přenosovou rychlost dat 723kbps.
TOKYO - Firma SONY zvítězila v hlasování čtenářů o nejoblíbenější výrobky. V hlasování Nikkei Electronics, které bylo provedeno mezi čtenáři časopisu se ukázalo, které výrobky jsou nejvíce oblíbeny mezi uživateli a také které výrobky budou pravděpodobně hitem roku 2001. V roce 200 to byla společnost Sony Corp., která dominovala trhu v kategorii elektronických zařízení určených pro konečného spotřebitele. Co se týče roku 2001, očekávají čtenáři nástup výrobků řady třetí generace (3G) mobilních telefonů a další nárůst v oblasti Bluetooth. V kategorii výrobků pro obchodní využití zvítězil - stejně jako v loňském roce - Linux.
Výrobky společnosti Sony - s jejichž většinou jste se již prostřednictvím našich stránek mohli seznámit - si můžete prohlédnout na obrázku vpravo. V kategorii elektronických výrobků pro individuální využití se na třetím místě umístily digitální kamery SONY. Velké obliby čtenářů se těší Memory Stick úložné médium, které Sony pro své výrobky nedávno vyvinula. Dle mínění časopisu "Nikkei Electronics" si tak SONY vysoce pravděpodobně udrží své vedoucí postavení na trhu i v roce 2001.
TOKYO - Pokles prodeje notebooků zvyšuje pravděpodobnost snížení produkce LCD displejů. Výrobci se řídí daty, které získají z kvartálu loňského roku a tyto čísla nevypadají zatím příliš příznivě. Čísla totiž ukazují nárůst pouhých 2% v prodeji, což znamená nárůst z 6.32 milionů kusů prodaných ve třetím čtvrtletí na 6.43 milionů notebooků prodaných ve čtvrtém kvartálu loňského roku. Jelikož se těmito čísli řídí výrobci všech podstatných komponentů, očekává se nyní snížení plánované výroby např. thin-film tranzistorů (TFT) a samozřejmě pak také LCD panelů, jejichž výroba zvláště v minulém roce výrazně stoupla.
-mr