Apple již v oblasti mobilních zařízení není takovým hegemonem jako dříve, a tak se musí více snažit, aby některé své služby dostal i k jiným uživatelům než jsou majitelé iPadů, iPhonů a dalších iOS zařízení (pokud nepočítáme stolní počítače). A právě Android je v tomto ohledu nejrozumnější cestou, kterou se Apple může vydat.
Firma tím podle serveru Billboard chce čelit dvouciferným poklesům v prodeji hudby přes iTunes Music Store.
Další plány hovoří o tom, že by nová alba mohla být v iTunes ještě před vydáním na CD s tím, že by samostatné skladby bylo možné prodávat až s příchodem disku do obchodů.
Začíná se uvažovat také o příchodu předplatného pro poslech hudby, což je věc, kterou odmítal Steve Jobs, protože si myslel, že lidé nikdy nebudou chtít tímto způsobem za hudbu platit. Čísla o prodejích v USA však tento názor poněkud vyvracejí.
Podle americké asociace nahrávacího průmyslu ( RIAA ) totiž loni v USA vygenerovaly služby jako Spotify, Pandora a YouTube příjmy asi 1,4 miliardy dolarů (cca 28 miliard korun) na předplatném, reklamách a licencích, což je v poměru k roku 2012 nárůst o 39 procent. Ve stejném období přitom klesly příjmy z prodejů digitální hudby o 3,2 procenta na 2,9 miliardy dolarů (cca 58 mld. korun).
Také zpráva Mezinárodní federace fonografického průmyslu ( IFPI ) ukazuje na podobný trend, tentokrát z celosvětového pohledu. Podle ní tržby ze streamování hudby vzrostly o 51 procent, zatímco zisky ze stahování hudby spadly o 2,1 procenta.
Loni spuštěné iTunes Radio by tak patrně dostalo placenou verzi bez reklam, kde by měl uživatel komplexní kontrolu nad tím, co chce poslouchat. Je třeba přitom mít na mysli, že služba iTunes ve Spojených státech generuje asi 40 procent příjmů nahrávacích společností, takže jakákoliv změna v její politice bude mít na tuto oblast velký dopad.
Twitter to zkusí znovu a jinak
Zcela jiné starosti má Twitter, který minulý týden zrušil svou zhruba rok starou aplikaci #Music, o které věděl asi jen málokdo. Nově se podle deníku Wall Street Journal (placený přístup) hodlá zaměřit na spolupráci se službami jako Beats Music, SoundCloud, a Vevo.
Twitter bude podle těchto informací propagovat předplatné ke streamovací službě Beats Music. Zároveň má hledat nový způsob spolupráce se službami SoundCloud a Vevo, které by mohly Twitteru poskytovat videoklipy vkládané to tweetů.