Diskuse k článku

NÁVOD: Jak správně pracovat s hesly. Neopakujte je a buďte důslední

Jak se vyznat v desítkách hesel a přitom neohrozit svá data ani on-line identitu? Neusnadňujte útočníkům práci. Vyhněte se nejčastější chybě, opakování hesel. Ukážeme vám, jak na to.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P24e18t97r 52P32i16n94k51a84s 4808547707388

Pěkný článek, díky za něj. Hezké shrnutí důležitých věcí pro zachování osobní bezpečnosti na webu.

Co se týče komentářů níže o tom, že je vždy vše někde v cloudu nebo na cizím serveru - není tomu tak. Například Sticky Password nabízí i offline řešení, kdy je vše na lokálním PC a nic se nikam neposílá pokud uživatel neřekne jinak. Synchronizovat na mobilní zařízení pak může pomocí kabelu pokud je mu to pohodlné. Je to vždy o kompromisu mezi pohodlím a bezpečností.

0/0
9.9.2014 12:47
Foto

K65a57r88e42l 93S87t25e29j67s75k34a39l 2490778827257

Vysvětlete normálním způsobem, normálním lidem, aby si zapamatovali minimálně 5 hesel tvořených z dvanácti písmen a číslic. Prostě je to nemožné... Jediné řešení je zaheslování BIOSu a poté šifrování pevného disku (třeba pomocí LVM). Pak na internet stačí zmiňovaný LastPass a nastavit, aby hesla generoval. Ale stejně je to ukládání hesel "někde" na netu...

+1/0
7.9.2014 21:34
Foto

P17a30v64e68l 80K61a71s18í36k22, 50T95e98c48h26n78e68t18.60c89z

Ano, neexistuje dokonale pohodlné a zároveň dokonale bezpečné řešení. Alespoň o něm nevím já ani žádný expert, se kterým jsem o tom mluvil.

0/0
7.9.2014 22:22

L33u38d68v56í10k 74G39a25j36d24o84š40í81k 2145283814622

Zaheslovaný BIOS je naprostá hovadina. Šifrovaný disk na domácím PC v podstatě taky. Tím si koledujete o totální ztrátu všech vašich dat v případě potíží s diskem.

On-line banky hesel jsou obří díra do vašeho zabezpečení. Chce to myslet hlavou. :-)

0/−1
8.9.2014 10:45

J94a30n 89Š14e17b40e87s94t32a 6337640880755

"Stejně jako máte jiný klíč od kanceláře, jiný od vchodu a jiný od bytu, používejte také různá hesla pro různé služby."

Stejně ty klíče mám pověšený v jednom svazku, tak je to jedno.....

0/0
6.9.2014 18:10
Foto

P40a51v43e23l 31K82a55s98í93k18, 41T84e47c78h12n37e18t97.91c58z

Není. Pokud dáte kopii svého klíče od kanceláře kolegovi, nemá zároveň s tím přístup k vám domů a na chatu.

+3/0
7.9.2014 8:10

M92a45r37t65i66n 68F22r28a79n79t64i50š86e79k 7965740833555

a vy dáváte hesla svým kolegům? :-)

0/0
7.9.2014 17:01
Foto

P67a73v51e16l 25K28a61s94í19k47, 38T11e86c95h97n32e16t27.32c63z

Mluvím obecně - může vzniknout situace, kdy jedno z vašich hesel unikne (špatně zabezpečený e-shop, hack apod.). Pokud máte různá hesla, není to problém. Pokud máte jedno heslo (ekvivalent jednoho klíče), problém to je.

0/0
7.9.2014 22:09

L42u65d41v67í29k 96G43a57j39d78o15š59í30k 2915783394622

Máte pravdu, ale zas takové drama to není. Pokud vaše heslo unikne někde ve špatně zabezpečeném e-shopu, tak stejně nikdo netuší, kde všude jinde máte stejně zabezpečený účet.

Je to stejné jako když najdete klíč a nevíte od čeho je.

0/−1
8.9.2014 10:49

Z83b96y97n64ě78k 72Š23a94f72a61r41č86í54k 5237648165644

;-D To snad ani nemůžete myslet vážně. 8-o

0/0
10.9.2014 10:37

P58a33v25e22l 37M20a68r41e13š 2399183752

A není nejjednodušší prostě štípnout dotyčnému mobil;-D?

Pokud to je Smart, tak se dostanu do Gmailu, Hotmailu, nebo iCloudu, a ostatní hesla si tam nechám naposílat přes " nepamatuji si heslo". A můžete mít hesla třeba 128ti bitový ;-D;-D

0/0
6.9.2014 1:37

J27i88ř96í 43P53e43t14r37á89š 3801331543237

zatim jsme tady resili jak svy hesla tvorit a ukladat a tady asi kolega resi opacny problem. jak nekomu hesla ukrast. jiste zpusoby kradeze jsou dobry pripominky pro nase hesla. ale radu pro nase hesla tady v tom prizpevku nevidim.

+1/0
6.9.2014 2:45
Foto

P15a41v37e91l 79K54a88s46í91k81, 20T97e59c53h87n32e47t88.74c79z

Ano, proto je dobré mít i mobil zabezpečený. Navíc změna hesla - tam, kde na tom záleží - vyžaduje víc, než jen zaslat na mail. Když vám ukradnou mobil, změňte heslo od e-mailu.

0/0
7.9.2014 8:11

P51a39v57e14l 95M72a89r20e91š 2599263952

Mám tři kategorie hesel -

1) vše co souvisí s penězma a placením ( ebay, banky, paypal, Dx....).

přiznávám, že je jen jedno pro PC a jedno pro mobilní aplikace, pokud je požadavek aby nebyla shodná.

2) hesla do cloudu s daty  - souvisí s heslem do Gmailu a Hotmailu, samozřejmě

3) hesla na vše ostatní, kde když je někdo ukradne, tak se bud nic neztene (twiter, FB, anonymní mail, iDnes, různé registrace. A nebo se dostane na firemní stránky, kde stejně nebude vědet k čemu to je a co s tím ;-D

tyto hesla jsou také stejná, nebo jen mírně modifikovaná

0/0
6.9.2014 1:19

J33i42ř82í 30P31e48t30r29á20š 3261731113747

prave ty mirny modifikace si myslim ze neporusuji bezpecnost hesel. jiste pokud to neni modifikace co se sama nabizi. jako bezny zvysovani cisla v heslu.

tu mirnou modifikaci bych bral jako navod.

0/0
6.9.2014 2:51

P95a63v67e34l 84M59a33r28e57š 2509243312

Dokumenty si právě záměrně fotím do OneDrive.

Abych měl digitální kopii papíru, který často založím, nebo se mi nechce ho hledat .

Stejně jako mraky různých poznámek psaných po různých papírkách, ty se rádi ztrácejí.Co znamenají většinou rozluštím jen já;-D

A hesla k ebankingu tam mám taky. Ovšem bez cvysvětlení, jen čísla. jestli se někomu chce zjištovat, ke které bance parří aby sjistil, že mám na jednom účtu kulový a na druhý přečeroanej kontokorent, tak a´t si užije...

0/0
6.9.2014 1:13

V45l42a62d 58R65y14b19i61c88k59a 3388348777164

Problem je asi jen jeden, pane Kasik. Jak si ma clovek ty vsechny hesla pamatovat? Pokud mate vice hesel jak tri, tak neni Boha, aby jste si to nekam nemusel poznamenat. Existuje nejaky system, jak se tomuto vyhnout?

+2/0
5.9.2014 23:40

Z73b87y10n82ě86k 71Š32a29f45a49r71č61í51k 5457948595894

Jedním heslem zašifrujete ostatní.

+1/0
6.9.2014 0:35

V78l33a63d 27R38y68b40i60c86k48a 3328688327744

Napočítal jsem 21 hesel, které používám já v soukromí tak v práci. Bojím se ze zasifrovanim jedním nebo dvěma hesly hackeři múzou proniknout do mých uctu.

0/0
6.9.2014 4:59
Foto

P66a50v96e87l 10K98a22s10í51k68, 93T96e67c97h75n34e84t96.70c30z

Ano, dokonalá bezpečnost a dokonalé pohodlí nejsou vzájemně slučitelné.

0/0
7.9.2014 22:11
Foto

P68a92v27e28l 34K65a40s60í22k14, 81T31e57c48h72n49e50t92.36c65z

Viz třetí bod - správce hesel.

0/0
7.9.2014 22:10
Foto

J92i21ř35í 87H91a52v71e68l39k28a 3559143500964

No autor předvedl že je naprostý amatér.

například SMS aby byla bezpečná by musela být směrována na historický telefon běžné smartphony jsou přímo rejdištěm přesměrování.

Úložiště hesel pak jsou nejnapadanější aplikace.

Takže je to klasická demagogie vezme se pár obecných pravd obalí se to nereprodukovatelnou velkou moudrostí a pak se vyfabulují nesmysly.

Takhle špatnej článek na technetu jsem už dlouho nečetl.

0/−3
5.9.2014 21:05
Foto

P19a35v88e84l 82K27a76s63í61k78, 29T52e14c41h41n82e23t59.19c78z

To je dobrá připomínka, dvojité ověření není dokonalé. Nebudete ale nízko visící ovoce. 

Úložiště hesel také není dokonalé, ale je to realistické řešení. Realističtější, než že si někdo zapamatuje stovku unikátních hesel :-)

0/0
7.9.2014 22:14

F77r96a34n87t98i78š60e89k 62L12u77f92t 5467739304956

Navzdory článku, vystačím si se dvěma hesly: 1. jedno do banky a na akciový trh (obě jsou ještě nezávisle jištěna, na ten trh je to skoro zbytečné - obchodováním za mně by si nikdo nepomohl a peníze nepřevede) a 2. všechno ostatní, co si myslím že nikoho zajímat nebude: emaily, internetové obchody, diskuze, inzeráty ... Je s tím nějaký problém, když vím že nikoho nezajímám?

0/0
5.9.2014 18:20
Foto

P84a88v24e17l 23K88a79s92í15k77, 92T61e88c61h31n30e26t50.28c58z

Je s tím ten problém, že někdo může pomocí toho jednoho hesla napadnout vaše ostatní účty a úspěšně vystupovat vaším jménem, což může poškodit vaši pověst, v krajním případě vás i stát nějaké ty peníze.

0/0
7.9.2014 22:16
Foto

J45o35s82e14f 34M40o89u40č82k43a 9639888341281

Hmm s většinou článku souhlasím :-/ Ale část kde je psáno, že každou chvilku uniknou někde hesla a kousek zatím že je dobré použít třeba online správce hesel mi připadá trochu zvláštní. Zrovna takový server, kde se spravují hesla mi připadá jako nádherný terč pro všechny co se snaží získat něčí heslo. Ano sice může být šifrovaný a možná i dobře, ale jak to někdo prolomí, tak to bude prů*** jak Brno (A myslím, že softwaru na ukládání hesel se chyba programátora nevyhne stejně jako ostatním software). Navíc většina "úniků" je způsobena neznalostí,chybou nebo využitím uživatele a takový on-line správce hesel (no ono se dá zneužít i těch offline, ale hůře) mi připadá celkem nebezpečná hračka.

+2/0
5.9.2014 16:18
Foto

P93a43v65e14l 10K84a44s44í36k77, 57T44e49c43h53n42e66t62.68c95z

Dobrá připomínka. Protože vím, že mnou oblíbený LastPass není pro všechny (je on-line), doporučuji i KeePass (lokální úložiště). Výhoda LastPass - šifrování probíhá tím vaším "master heslem", které oni neznají. Takže útočník, který by se dostal do LastPass, musí prolomit nejen jejich šifrování, ale pak i šifrování každého jednotlivého uživatele. Ale souhlasím, je to kompromisní řešení, které nabízí za vámi zmíněné teoretické nevýhody zase další pohodlí. Pro mne je to dobré řešení, pro někoho možná ne. Ještě bych měl říci, že VIP účty mi LastPass nespravuje.

+1/0
7.9.2014 8:15

M64a94r58e41k 72O58p 9982557737216

iTechnet dostal od Applu pořádně nasypáno

Témata: Android, Cloud, Dropbox, Google+, hacker, Hesla

Zdroj: http://technet.idnes.cz/hesla-na-internetu-navod-08b-/sw_internet.aspx?c=A140904_140458_sw_internet_pka

+1/−6
5.9.2014 12:52
Foto

J47i15ř57í 60H69a93v87e91l92k65a 3579853560594

No jednoduché. Tento článek je dost ubohé PR špatně napsané a jasně z něho čiší na co má upozornit.

Prostě pane kasík hnus.

0/−4
5.9.2014 21:06
Foto

P90a72v54e77l 72K39a47s74í33k97, 37T87e74c23h23n34e53t50.93c14z

PR na hesla? :-) Jste úplně mimo.

+1/0
7.9.2014 8:16

M55a44r64e32k 27O10p 9389393800963

PROBLÉM A ČLÁNEK JE JEN OBHAJOBA APPLE, ale o té firmě a služby s které byly fotky ukradeny raději ani SLOVI.

Zatímo u článku o Samsungu je na iCokoliv nutno dodat tag na APPLE, u průseru souvsejícím s APPLEM, když už o něm napíšete, tak obhajobně a do tagu dáte konurenci, místo APPLU. Promiňte, ale tohle není fé. Jde vidět, čí chleba jíte. Snad se Vám usíní klidně. Přeji krásný víkend.

+3/−1
5.9.2014 21:36
Foto

P68a27v28e98l 33K92a52s32í16k39, 72T90e44c35h25n53e92t86.76c20z

Tohle je tak krásná konspirační teorie, že si ji asi napíšu :-) V článku není ani slovo o Apple, protože tenhle článek je obecný (napsal jsem ty rady zvlášť, abychom na ně mohli odkazovat i z budoucích článků). Protože článek neobsahuje slovo Apple, nepřiřadilo se ani toto klíčové slovo (dělá automat). Vaše představa, že firma PLATÍ za to, aby někde byl její "tag", je opravdu směšná, že se mi s ní bude opravdu klidně usínat. Je tohle běžné - myslíte, že když vám v restauraci nabídnou jablečný koláč, že je za tím také lobby z Cupertina? ;-D

+1/0
7.9.2014 8:19

M23a30r33e41k 89O43p 9249953740693

Kdybych nemel pravdu, nezměnil byste tagy.  Usvědčujete sám sebe. A pokud chcete tvrdit, že téma nevzniklo jako reakce na vykradení fotek celebrit z iCloudu, tak už vam nejde věřit ani jméno.

0/0
7.9.2014 18:31
Foto

P30a56v34e73l 44K44a52s17í83k61, 62T15e67c88h71n61e56t87.21c14z

Pravdu nemáte, ale to je mi celkem jedno, protože jestli vám to dělá radost, užijte si to;-) O tagy se skutečně moc nestarám, to dělá automat. Když jste mě upozornil (možná to byl někdo jiný, už nevím) na to, že jsou tam tagy navíc, opravil jsem to. Téma hesel nevzniklo tento týden, téma tu je už dlouho. Tak jsem si řekl, že to chce napsat článek, který bude obecný, jinak to budeme psát každý půlrok. Takhle jej můžeme odkázat zase za pár měsíců, až bude zase nějaká kauza s hesly.

0/0
7.9.2014 22:20

J78i14ř97í 89P62e54t30r52á38š 3131451283577

články se budou muset opakovat dukud lidi nenaučíte si správný hesla vytvářet. to mě tady v článku chybí. lidi už pochopili že namaj mít heslo "heslo" nebo 1234, ale ještě se mnoho lidí nenaučilo dělat lepší hesla než "Maruška" nebo jméno psa pozpátku, protože ono není úplně jednoduchý vymyslet si systém jak si vytvářet zapamatovatelný hesla pro více služeb a dodržet např pravidlo 3 skupiny znaků a hesla všude různý a pravidelně měnit. takže za opravdu inteligentní článek bych považoval ten kde bude návod a nějaký příklad jak je vymýšlet, samozřejmě to bude jen příklad a nebudem to kopírovat, ale naučit lidi být schopný si tolik hesel vymýšlet a mít v tom ještě nějaký pořádek aby se dali zapamatovat a nebyli jsme závislý na zapisování hesel někam kde nemáme jistotu že je tam někdo nevykrade nebo nezničí.

0/0
5.9.2014 12:36

J70i93ř30í 82P59e73t61r47á34š 3961141573667

ještě poznámka. oni totiž jsou místa kde nám to nedovolí porušit pravidlo tří skupin znaků, např přihlášení do windows v práci a nedovolí nechat dlouho stejný heslo, tak bych rád návod na vymýšlení hesel. že nemám použít heslo "heslo" tím jste mě nepomohli.

0/0
5.9.2014 12:43
Foto

P42a22v37e20l 39K25a16s22í25k98, 13T94e70c97h26n93e45t88.40c79z

Návod na vymýšlení hesel - těch metod je více, ale obecně platí, že musí jít o jedinečnou kombinaci, která s vámi má co nejméně společného. Příklady dobrého hesla: okurkabagrhamounnozik nebo Ow61b-NjQr . V prvním případě jde o čtyři naprosto náhodně zvolená běžná slova, v druhém případě o náhodně vygenerované alfanumerické znaky. Pro více hesel doporučuji správce hesel a náhodná hesla.

0/0
5.9.2014 15:40

J55i93ř36í 33P36e58t82r63á47š 3461911703787

*** ta okurka se dá pamatovat snadno, ale použít ji nemůžu, nesplňuje 3 skupiny znaků. to náhodný heslo splňuje, ale myslím že na zapamatování je zbytečně složitý, že by to snad šlo o hodně lépe, navrhuju promyslet to a udělat na to další článek. kdybych si mohl vymýšlet přání na ten článek jako že nemůžu :-D tak aby to byli bezpečný hesla jako mě požaduje např windows v práci, min 3 skupiny znaků a délka min 10 znaků, nezávislost na pamatovácích hesel a teda nějaký ty návody a příklady na tvorbu např pro 5 nejdůležitějších služeb 2x za rok nový heslo, takže jen těch několik málo důležitých co bych si jen pamatoval a dalších více nedůležitých hesel bych si pamatovat nemusel, někde bych je měl uložený. a ty důležitý aby se mě pak nepletli mezi sebou tak třeba nějaký rozumný systém. další pisatelé tady uvedli taky příklady, ale jednorázový, tady jde o to mít pro těch 5 služeb nějaký pořádek jak budu hesla měnit, např nápad na nějakou sekvenci hesel pro jednu službu, něco lepšího než na konci měnit 1, 2, 3, ... nebo jestli tam schovat rok a měsíc vzniku hesla, prostě rady typy postupy pro obnovy hesel ?

*** další věc co by mě zajímala by byly rady jak si hesla vytisknout na papír tak abych já je přečetl a jiný člověk ne, jako pamatovat si k tomu nějakou hodně snadnou snadno pamatovatelnou šifru.

*** a snad poslední věc, jak si mám napsat hesla do PC aby to nebylo závislý na žádným programu pro správu hesel, aby to byl běžný formát nějakého dokumentu a aby to teda splňovalo bezpečnostní požadavek jako nějaký šifrování, abych to otevřel jen já a pokud možno v PC i v androidu, jestli můžu např použít excel (to bych rád) a stačí jeho heslo nebo to mám zazipovat? a pak jak to otevřu i na mobilu.

*** tak takový článek si myslím že by byla vyjímečná kvalita a že by to zajímalo dnes hodně lidí i další roky.

0/0
5.9.2014 17:14

P33a38v23e40l 22K13r41e32j85č72í77ř 2352471703426

Vytiskněte si je v azbuce. To už dneska nikdo nepřečte.

0/0
5.9.2014 22:15

J81i91ř40í 70P80e30t17r58á57š 3891731473547

vtipny :)

0/0
5.9.2014 22:58

P37a87v86e84l 72K82r66e65j93č17í72ř 2212151413836

No uznávám, není to nic moc. Nic lepšího mě ale nenapadlo :-)

0/0
5.9.2014 23:34

P60a54v40e95l 87K12r42e40j87č43í80ř 2142851833856

Jinak, já mám svoje důležitý hesla poznamenaný na papírku a papírek doma pohozený v bordelu. Předpokládám, že pokud by někdo investoval tolik námahy, aby fyzicky pronikl k papírku, pak nemá asi cenu klást mu nějaký odpor :-)

0/0
5.9.2014 23:38

Z51d35e28n68ě49k 29D16u83b27e74c58k37ý 3497174790258

hesla,ktera pouzivam sporadicky,t.j. napr. 2-3x rocne mam zapsana v sesite dcery z 3.rocniku ZS na urcite strance a jejim pismem

Jinak jako uloziste hesel lze pouzit jakoukoli levnou databanku od Vietnamce za par kc,nebo starsi mobil

V nouzi lze pouzit heslo jako poznamku ke kontaktu vymysleneho pritele/pritelkyne/firmy

0/0
5.9.2014 22:24

J49i33ř28í 56P25e58t85r13á72š 3321111123987

sesit dobry. me by se vic libil sesit excelu a obcas si to vytisknout ale s jednoduchou sifrou jako treba kazdy znak o jeden vetsi nebo tak neco. nevim jestli heslo v excelu je dobry zabezpeceni.

ten levny el. diar nebo stary mobil to bych urcite nechtel. chtel bych to idealne v mobilu sebou nebo v emailu. a ten seznam zalohovanej s ostatnima PC dokumentama.

0/0
5.9.2014 23:14

Z30d56e48n96ě53k 87D65u36b86e66c35k32ý 3147334260628

cokoliv co je v pc nebo v smartphonu lze  vysledovat

Ja si nastesti dokazu zapamatovat i slozitejsi hesla,ale to co uziju parkrat za rok si radeji poznacim,treba do kucharky

0/0
5.9.2014 23:26

P18a21v40e28l 31M28a81r20e62š 2509333282

** další věc co by mě zajímala by byly rady jak si hesla vytisknout na papír tak abych já je přečetl a jiný člověk ne, jako pamatovat si k tomu nějakou hodně snadnou snadno pamatovatelnou šifru.

Já si  hesla vytvářím s běžných frází a při přepisu do počítače některé znaky nahrazuju podle svého systému jinými.

například: heslo zapsané jako slovo : MalýPuntíkovanýPejsek - heslo: M@17punT1k05@n7P3j5eK

0/0
6.9.2014 1:31

L79e18n39k38a 18J31u50ř82i81c56o21v26á 7176551929169

My máme hesla napsány doma v sešitě (už je jich mnoho), pokud je ale nutně potřebujete, je asi nejlepší způsob si je poté vyfotit, a tu fotku nějak nudně pojmenovat ;-) ve smartfounu si jí pak nikdo všímat nebude, ale vy budete mít k heslům přístup. Další možností je tu fotku/fotky ještě zaheslovat (zazipovat s heslem)  jedinečným heslem.

0/0
6.9.2014 10:53

J31i50ř68í 60P46e11t65r46á22š 3831731963687

samotna fotka se me zda malo utajena. s tim zipem by to melo byt dobry. ale to uz tam asi zrovna muzu zazipovat excelovy soubor. kde se to da hezky prepisovat. takze fotku asi nevyuziju. ale v pripade ze to neni zabezpeceny hlavnim heslem tak je fotka jiste dobra vec.

0/0
6.9.2014 14:05

P58a31v41e81l 66M68a59r58e77š 2319603342

Na tohle mám jinej trik. Bud hesla píšu jako běžná slova ale s diakritikou na na NB ( tedy ve finále se tam vypíšou číslice) , nebo písmena nahrazuji podobnýmiznaky ( S-5, a-@, O-0, B-3 atd...) nebo kombinace klácvesa FN plus znak .

A mým oblíbeným je jako heslo moje první telefonní číslo ovšem psané bez stisknutí  Shiftu - ale to jen tam, kde heslo může být s diakritikou

0/0
6.9.2014 1:25

Najdete na iDNES.cz