- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nechápu. že má Satoko Miyahara tak málo za uměleckou hodnotu 69 to je výsměch. Jasně její skoky jsou slabina, ale umělecký dojem má podle mě ze všech jasně nejlepší. A štve mě, že třeba u Kostner dříve i když jí nešly skoky tak rozhodčí jí vždy podrželi v uměleckém projevu málokdy měla pod 74. Přijde mě to jako podraz jako by soudci všechno vyplácali na Riku a na Satoko nic nezbylo. Co víc má Satoko udělat, aby byla spravedlivě ohodnocena. Rozhodčí mají své oblíbence a těm platí víc než ostatním a to mě teda pěkně štve.
Jistě, že dochází k určitému ovlivnění programových komponentů (jakási bývalá umělecká) - u závodníků. Velice se to projevuje u RUS závodnic, kde jsou ty nedospělé trpaslice ohodnocovány za programové komponenty neskutečně vysoko, i když to už vzhledem k věku - nemá opodstatnění. Prostě v 15 - 16 letech nemohou mít komponenty tak vysoko. Za největší obludnost vidím SOCHI 2014, kdy na titul rozhodčí posadili Sotnikovou, i když udělala fatální chybu u skoku a nejela zdaleka čistě. Naprosto super zajela Yu na Kim - ovšem dostala nižší i komponenty, což vzhledem k jejímu věku a vyježděnosti - byla fatální sprostota. Yu na Kim byla jasně nejlepší (obhájila by zlato z VANCOUVER 2010). Jenže, je to COR a ti neprotestovali. Bylo to fatální pochybení rozhodčích, srovnatelné se SALT LAKE CITY 2002 - kdy takto byli poškozeni v SD Sale-Peletier (CAN) a na titul byli dosazeni Berezná-Sucharilidze (RUS). Ale CAN protestovalo a titul vítězů ZOH - dostali oba. No a to byl konec 6-kového systému, jenž nahradil ten nynější. I když jistě ne dokonalý, ovšem již mnohem spravedlivější.
Dobře, že prohrála Zagitová - produkt skákajících strojků, natažených na klíček. Říká v rozhovoru, že je třeba jezdit a ne přemýšlet. Ale myslím, že nikdo, kdo sleduje krasobruslení nepředpokládá, že produkty ze stáje Tutberidze-Dudakov - myslí. Ne, ony jezdí jen od skoku ke skoku a vše pospojují variacemi Bielman piruet. Stav, kdy v první půlce skoro neskáčí a mají tam jen krokovky a variace Bielman a až v druhé půlce volné naskládány jen skoky - je nechutný (je to jak trénink). Naštěstí ale letní kongres ISU - přinesl omezení bonifikace za skoky v druhé části volné a tak i Zagitová musela něco vytočit v první půlce.
Myshin jde zase určitou formou vulgarizace projevu (u Tuktamyshevové) - sitcka po přímce - s doširoka roztaženými nohami (prvek, jenž hojně užívala Jutta Millerová u svých svěřenek Erathové, Pötzové a i Wittové - což je už ale notně dlouho a asi si to nikdo nepamatuje).