Je možná trochu nepřesné srovnávat časy juniorů s výkony, které zajeli jezdci F1 před týdnem v kvalifikaci pro Velkou cenu. Jen tak pro dokreslení vysoké úrovně mladých pilotů ovšem stojí za zmínku, že Jean-Eric Vergne zajel své nejrychlejší kolo jen o pět desetin pomaleji, než poleman a mistr světa Sebastian Vettel. Na dvojku Red Bullu Webera ztrácel Francouz pouze desetinu.
Ani Charouz se za čas v kokpitu HRT nemusí stydět: na zkušeného Liuzziho ztratil jen půldruhé sekundy a do závodu by se kvalifikoval.
Tak jako v mistrovství světa to byl tým Red Bull, který udával tón – a to v každém ze šesti měřených tréninků. Christian Horner dal všechny tři dny šanci Francouzovi Vergnemu a jednadvacetiletý bývalý šampion britské F3 jeho důvěru nezklamal.
„S podporou Red Bullu jsem se dostal z motokár do monopostů. Tyhle tři dny jsem ze sebe vydal vše a teď se uvidí, co se stane,“ radoval se Vergne, který pojede příští víkend páteční trénink Velké ceny Brazílie ve voze Hispanie.
Helmu Marko a Christian Horner řeší zajímavý problém, kde umístit všechny své talenty. Do kokpitů vozů Toro Rosso se mimo Vergneho tlačí i Daniel Ricciardo, kam ale s Alguersuarim a Buemim?
Kromě Red Bullu se jen Scuderie Ferrari soustředila na jediného jezdce. Vergneho krajan Jules Bianchi byl pětkrát druhý. Nechce třetím rokem nastoupit v GP2 a doufá, že mu jeho manažer Nicolas Todt pro rok 2012 zajistí roli aktivního testovacího jezde Ferrari s příslibem Massova kokpitu pro sezonu 2013.
Trojlístech nejsilnějších vozů sezony 2011 doplnil při juniorských testech McLaren. Angličané Oliver Turvey a Gary Paffett ovšem za nejrychlejšími znatelně pokulhávali a těžko budou hrát v budoucích plánech této stáje roli.
Známé rozvržení sil současné formule 1 se tedy zrcadlilo i ve výsledkových tabulkách testů juniorů. Až na několik výjimek: novopečený šampion formule GP3, Valtteri Bottas vyšvihl svůj Williams-Cosworth do pro Franka Williamse dávno zapomenutých sfér a byl pravidelně mezi nejrychlejšími čtyřmi.
Jeho výkon nechal na chvilku utichnout i zvěsti o návratu Kimmiho Raikkonena. „Jsem připraven na formuli 1 a myslím, že se Williams již brzy rozhodne mezi mnou, Raikkonenem, Barrichellem a Sutilem,“ shrnul Valtteri sebevědomě.
Skvělý dojem udělali také mistr seriálu Śvětové série Renault Robert Wickens na renaultu, Fabio Leimer na sauberu a překvapivě i Cecotto s Chiltonem na voze Force-india, který začátečníkům sedí. Malou senzací posledního dne byl druhý čas Brita Birda na mercedesu a čtvrté místo Američana Rossiho, který zajel pátý čas na lotusu.
A jak se bil Jan Charouz v tomto koncertu talentů? Jistě se neztrapnil. Ve středu usedl do vozu stáje HRT a dopoledne byl rychlejší, než Dani Clos o den dříve. Španěl při tom platí za vážného kandidáta pro stálý kokpit Hispanie roku 2012. Ale nejen toto Čecha povzbudilo.
„Cílem testu bylo, najet dost kilometrů pro získání superlicence F1. A to se podařilo. Každý kilometr s efjedničkou zvedne pilotovo sebevědomí – zvláště rychlé zatáčky!“
Vrcholem Janova testu se stalo jeho první vystoupení se současným monopostem renaultu, protože dosud testoval jen starší modely. Odpoledne si natolik zvykl na vůz a systémy DRS a KERS, že zajel desátý čas. Na nejlepší čas renaultu (Wickens) mu scházelo 2,5 vteřiny.
Nejlepší časy třídenních testů F1 v Abú Zabí:Úterý dopoledne Čtvrtek dopoledne |