"Je to tak. Platí nová pravidla. Bez výjimek. Tedy i pro nás," uvedl Karel Loprais v dnešním vydání deníku Blesk, který o nové situaci v pravidlech legendárního závodu informoval. Francouzští poradatelé akce, která nebyla poprvé v historii zařazena do kalendáře oficiálních akcí Mezinárodní automobilové federace FIA, rozhodli, že nákladní vůz musí být totožný s vozy sériové výroby. Kategorii speciálních nákladních vozů, v níž Loprais šestkrát triumfoval, tak nevypsali.
Závodní tatry vycházejí z hasičského speciálu, jenž se liší zejména umístěním motoru, který je v případe Lopraisova vozu posunut za zadní nápravu kvuli výhodnejšímu těžišti. "Zaskočilo mě to. Od pořadatelů to je nefér, když to řeknou půl roku před startem. Bude fuška ten vůz přestavět," zlobil se Tomeček. Stejně jako Loprais ale účast na nadcházejícím 24. ročníku souteže nechtějí vzdát a mají plán, jak situaci vyřešit.
"Už připravujeme vozidlo, které by podmínky pořadatelů splnilo. Chceme startovat s jedním ostrým a jedním doprovodným vozem jako v minulosti," přiznal manažer Tatra Marathon týmu Milan Loprais.
Změna v předpisech podle něj prišla na popud velkých automobilek, kterým již začaly vadit triumfy soupeře z České republiky. "Soupeře ale známe, takže jsem si jistý, že připravíme konkurenceschopné auto, které bude mít nejlepšího řidiče. Když
budeme mít potřebné štěstí, můžeme opět vyhrát," dodal Milan Loprais.
- středa 4. července 2001
- 9