Sebastien Ogier během Švédské rallye.

Sebastien Ogier během Švédské rallye. | foto: AP

Ogier bude ve Švédsku útočit na třetí výhru, ale tuto rallye by zrušil

  • 0
Sébastien Ogier z Francie bude na nadcházející Švédské rallye útočit na třetí vítězství za poslední čtyři roky. Hlavním sokem továrního jezdce Volkswagenu by tentokráte měl být jeho týmový kolega Fin Jari-Matti Latvala, který zde dokázal již třikrát vyhrát. Naposledy se z triumfu radoval v roce 2014.

Severská soutěž je tradičně jedinou plně sněhovou rallye v kalendáři, letos to však podle všeho nebude platit. V celé Skandinávii nyní panuje teplé počasí a pořadatelé s tím mají velký problém. Místo ledu se na tratích objevuje spíše bláto a měkký sníh, místy jsou i suché vozovky.

V programu rallye by nakonec mělo být místo 21 erzet jen třináct měřených zkoušek. Ve hře bylo dokonce i zrušení celé soutěže, protože organizátoři nechtěli, aby závodní vozy poničily silnice. Posádky totiž jezdí s pneumatikami s hřeby. A přestože by se ve Švédsku mělo v příštích dnech opět ochladit, nadšeni z aktuálních podmínek nejsou ani jezdci.

Průběžné pořadí MS

po 1 ze 14 závodů

1. Ogier (Fr./VW Polo-R) 28 b., 2. Mikkelsen (Nor./VW Polo-R) 19, 3. Neuville (Belg./Hyundai i20) 15, 4. Östberg (Nor./Ford Fiesta RS) 12, 5. Lefebvre (Fr./Citroën DS3) a Sordo (Šp./Hyundai i20) oba 10.

Pohár konstruktérů: 1. Volkswagen 43, 2. Hyundai 25, 3. M-Sport Ford 12, 4. Dmack Ford 8.

Trojnásobný mistr světa Ogier dokonce po absolvování seznamovacích jízd prohlásil, že by bylo rallye lepší zrušit.

„Jediné erzety, na kterých můžeme jezdit, jsou v Norsku. Můžeme tam odjet krátkou sprint rallye, to by bylo OK, ale zbytek je šotolinová soutěž a to už je dost nebezpečné,“ uvedl Ogier pro místní deník Varmlands Folkblad.

Problémem totiž podle něj je, že při jízdě na silnici bez ledu a sněhu pneumatiky rychle ztrácejí speciální hřeby.

„A pak je to nebezpečné. Nechápu, proč jsme vůbec absolvovali seznamovací jízdy. Jen jsme bezdůvodně ničili silnice,“ podotkl francouzský pilot a zdůraznil, že si uvědomuje, že udělat podobné rozhodnutí není lehké. „Jenže tady prostě teď není možné závodit. Omlouvám se za všechny problémy, které by to znamenalo, ale pokoušet se jezdit s hroty na šotolinových cestách je nebezpečné,“ řekl Ogier.

Na startu bude stejně jako v Monte Carlu chybět Martin Prokop, který se do seriálu zapojí v březnu v Mexiku. Dva vozy naopak nasadí tovární tým Škoda Motorsport, jehož barvy budou hájit Pontus Tidemand ze Švédska a Fin Esapekka Lappi.

,

Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž