Pilátovy triky ohromily Mexiko

  • 1
Praha - Sedmnáctiletý mladík Petr Pilát má v sobě sílu, kterou by mu mohli závidět i ti nejlepší politici, manipulátoři nebo řečníci. Umí totiž během jediného večera přimět padesátitisícový dav, aby ho zbožňoval. Vždyť má také k získání mas mimořádně atraktivní prostředky: skoky, triky, salta, a to vše na motocyklu.

Petr Pilát je totiž jezdec FMX, nebo chcete-li freestyle motokrosu, s darem fascinovat diváky.

Naposledy jeho jméno skandovali Mexičané na prestižním podniku Red Bull X-Fighters v MexicoCity, kde "Pilník“ obsadil deváté místo. Což není vůbec špatné vzhledem k faktu, že Pilát v zimě nemá možnost plnohodnotně trénovat a může jen netrpělivě sledovat teploměr a čekat, až roztaje sníh.
 
"Je pravda, že na prvních závodech se teprve rozeskákávám, protože v Čechách jsou v zimě podmínky mizerné. A je to znát i na výkonech z jarních akcí,“ vysvětluje největší talent české freestyle motokrosové scény.

Mexické publikum si vás zamilovalo. Kde se ve vás bere ta síla získat pro sebe během jednoho večera desetitisícové davy?
To nevím. Já jsem nevyjel do arény s tím, že vyhraju jako v Sazce, ale nastoupil jsem s cílem předvést opravdu tu nejlepší show, jakou dokážu. Když jsem doskákal, sundal jsem si helmu a lidi začali řvát, což byl fantastický pocit. A když mě vyřadil Ital Farra, tak na něho lidi pískali nebo bučeli a pak skandovali moje jméno, což jsem moc nechápal, ale měl jsem ze svého výkonu opravdu radost, protože jsem do něho dal všechno a opravdu jsem se ty lidi snažil pobavit. A oni mi pak fandili.

V čem bylo závodění v Mexiku jiné oproti závodění v Praze?
Především tam bylo čtyřicet pět tisíc a víc lidí, což je ohromnej kotel. Bohužel v Mexiku je také velký časový posun, který na mně byl znát, protože jsem si na něj nedokázal zvyknout a pořádně se vyspat. Dalším velkým negativem byla vypůjčená motorka, která byla špatná a hned na tréninku přestala pořádně jezdit. Ale celkově jsem s vystoupením hodně spokojenej.

Vy si nevozíte na závody vlastní motorku?
Vůbec. I když přijedou Američané k nám, tak dostanou půjčený stroj a vozí si maximálně doplňky. Záleží jen na organizátorovi, aby sehnal pěknou a kvalitní motorku. Takhle to chodí všude na světě. A bylo to tak i v Mexiku. Tam jsem přijel a dostal motorku, která sice vypadala krásně, ale měla špatnej motor a v kvalifikaci jsem si kvůli ní docela slušně rozbil hubu. Sice jsme ji opravili, ale pořád nejezdila tak, jak by jezdit měla.

Co se vám honilo hlavou, když jste zjistil, že skok už nemůžete ustát a určitě spadnete?
Vůbec nic, protože je to ohromně krátká chvilka, nějaké dvě vteřiny. Navíc se to snažím až do konce skoku ustát. Rozhodně nemám čas myslet na to, jestli si zrovna teď zlomím ruku nebo nohu.

V Mexiku jste předvedl i nový trik.
Tak z toho jsem měl opravdu obrovskou radost, protože ten trik jsem neměl tolik natrénovaný. Je to backflip, do kterého se odrážím s oběma nohama na jedné straně. Nechápali to ani ostatní jezdci, protože přede mnou to na světě skočil jenom jeden člověk.

Jaké máte pro letošní sezonu ambice?
Hlavně jezdit bez zranění, což je hlavní. Také se chci zúčastňovat co nejlepších akcí a naučit se další těžké triky, protože pak ze sebe budu mít dobrej pocit a to je nejdůležitější.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž