Adam Lacko po závodě mistrovství Evropy tahačů na Hungaroringu.

Adam Lacko po závodě mistrovství Evropy tahačů na Hungaroringu. | foto: Buggyramedia

Do Mostu se vrací tahače. Budeme si krást body, předvídá Lacko

  • 2
Prázdniny končí. Nejen školákům, i truckerům. Protáhly se jim kvůli zrušeným závodům na Nürburgringu na víc než dva měsíce, v Mostě je tak o víkendu čeká teprve druhý podnik letošní sezony mistrovství Evropy tahačů.

„Lehce jsem na sociálních sítích monitoroval konání konkurence, vypadá to, že všichni měli auta připravená na Nürburgring a teď víceméně odpočívali,“ prozradil pro web své stáje pilot Adam Lacko, jednička české Buggyry. 

Lacko vstoupil do nové sezony ME tahačů třetím místem

Prestižní podnik v blízkosti hradu Nürburg pořadatelé v půli července zrušili kvůli katastrofickým povodním v oblasti. Z evropského seriálu si tak závodníci odškrtli zatím jen víkend na maďarském Hungaroringu. V čele šampionátu je Sasha Lenz (MAN) se 40 body, druhý Lacko jich má jen o osm míň, třetí Maďar Norbert Kiss (MAN) je v závěsu o dva body za ním. 

„Platí to, co jsem řekl před začátkem šampionátu. Budeme se navzájem okrádat o body a doufám, že jich získám nejvíce,“ myslel Lacko na bitvu bývalých mistrů Evropy, mezi které patří on, Kiss, Němec Jochen Hahn a Španěl Antonio Albacete. K favoritům přiřadil i Lenze. 

S Lackovým odhadem souhlasí David Vršecký, konstruktér Buggyry a sám dvojnásobný evropský král: „Letos to na rozdíl od předchozích sezon nebude souboj dvou jezdců, reálně má na titul pět pilotů. Rozhodovat se bude v samotném závěru a Adam to dá.“ 

Adam Lacko na trati závodu tahačů Czech Truck Prix v Mostě

K téhle věštbě vedou legendu Vršeckého historické zkušenosti jeho stáje. „V roce 2002, stejně jako letos, odpadl v důsledku šíleného deště Nürburgring, na kterém jsme měli nakročeno k vítězství. Nakonec Gerd Körber rozhodl o prvním titulu pro Buggyru čtyři kola před koncem posledního závodu na Lausitzringu. Věřím v opakování scénáře, jenom doufám, že letos se to obejde, na rozdíl od roku 2002, bez mojí zraněné ruky, kterou jsem si přerazil na Lausitzu hned v sobotním měřáku,“ připomněl. 

Je zvědavý na to, jak se s výpadkem na Hungaroringu vypořádá Kiss. „Jel na domácím okruhu, který je hodně specifický a výhodu mají jezdci, kteří mají možnost maximálního možného testování, což je Norbertův případ. Místo předpokládaného náskoku ztrácí na Sashu deset bodů,“ podotkl Vršecký. 

Lacko čeká vzedmutí úřadujícího šampiona Hahna s Ivecem. „Jak ho znám, tak vzhledem k tomu, že mu to na Hungaroringu vůbec nejelo podle jeho představ, postavil minimálně jedno nové auto, testuje a testuje,“ směje se český trucker, jehož v Mostě stejně jako loni doplní za Buggyru mladá krev, tedy Téo Calvet a Aliyyah Kolocová. 

Tahače na Nürburgring nevyjedou, závod jim zrušila povodeň v Porýni

Lacko věří, že zaprší, protože na vodě je skoro nedostižným akvamanem, ale taky doufá v podporu českých diváků. „V Mostě vždycky platilo, že doma je doma. Těšíme se na fanoušky, pokud je mi známo, kapacita okruhu může být naplněna na sto procent,“ zamlouvá se mu. „ Už se nemůžu dočkat, až začne víkend. Konečně závody a ještě k tomu na domácím okruhu.“ 

Po Mostu, kde sedmnáct tahačů pojede v sobotu i neděli dva bodované závody, jsou na programu ještě čtyři podniky v belgickém Zolderu, francouzském Le Mans, španělské Jaramě a italském Misanu. Vyloučené však není rozšíření seriálu. „Zatím je to ve fázi dobrého nápadu, sedmý závod šampionátu ale nelze zcela vyloučit,“ tvrdí ředitel komunikace Buggyry Jan Kalivoda.

,

Sport v roce 2024

14. 6. - 14. 7. Fotbalové EURO, Německo
29. 6. - 21. 7. Cyklistická Tour de France
1. - 14. 7. Tenisový Wimbledon