Prvním bude od továrny pronajmutý Panoz LMP Roadster S a druhým Lola-Judd-B98-10, který DAMS vlastně prodal bývalému mistrovi šampionátu starších formulí 1 TGP, Bobu Berridgeovi. Vůz mohli vidět diváci v Brně, kde s ním v závodě světových prototypů vyhrála dvojie Jean-Marc Gounon a Christophe Tinseau.
Pro film to je ale výborné. "Lola je jeden z nejhezčích vozů poslední doby a ve filmu jej bude řídit kladný hrdina Valliant. Náš Panoz zato má velmi agresívní vzhled, je to optimální vozidlo pro padouchy," vysvětluje šéf DAMS, Jean-Paul Driot.
"Dodatečně k tomu, budou oba vozy v závodě používat dvě různé karosérie. Dá se tak předstírat, že oba týmy nasazují po dvou vozech." dodává Driot. Možným problémem by ale mohla být kvalifikace. Oba vozy jsou totiž normálními účastníky závodu a pořadatel závodu, svaz ACO, odmítl pro tento projekt pole startujících rozšířit.
"Letošní závod pro nás bude jako každý jiný. Až na to, že při zastávkách v boxech budeme kvůli filmu ztrácet poněkud více času. Jako piloty chci angažovat především zkušené piloty," říká Driot dále. Po opravdovém závodu v červnu se DAMS a Bessonův filmový štáb do Le Mans pro speciální záběry v srpnu vrátí.
Doufejme tedy, že se můžeme těšit na kvalitní dílo alespoň na úrovni filmu Le Mans z roku 1970, se Stevem McQueenem v hlavní roli. Mnoho režisérů si na tématiku motorsport v posledních letech netrouflo. Výjimkami byly pouze hloupé propadáky, jako Driven se Silvestrem Stallonem a seriál stanice SAT.1 Benzin im Blut.
Besson se automobilového sportu dotkl ve filmu Taxi, kde jednu z hlavních rolí sehrál vůz Peugeot 405 třídy Superturismo.
- čtvrtek 28. února 2002
- 2