Reynard vykročil ve stopách Prosta

Londýn - Již měsíce bylo hlavně ze scény CARt slyšet, že se britský výrobce závodních vozů Reynard nachází v těžkostech. Tyto hlášky se zakladatel značky, Adrian Reynard, dlouho snažil dementovat. Od minulého čtvrtka je ale smutným faktem, že jeden z největších výrobců na tomto sektoru brzo zmizí. Podobně, jako u GP-týmu Prost, převzal i vedení továrny Reynard konkurzní likvidátor. Více, než 100 zaměstnanců již bylo propuštěno. S dvaceti techniky se chce Reaynard alespoň na několik měsíců postarat o zásobu dílů pro své zákazníky v CART a formuli Nippon. Geniální konstruktér Adrian Reynard komentoval situaci takto: "Jsem zničen. Je to ten nejhroznější den mého obchodního života."

Jako důvody pro krach své firmy Reynard uvádí nepovedený vstup podniku na burzu v New Yorku. Tato nezdařelá akce prý připravila firmu nejen o 2 miliony  liber, ale i později odradila možné investory. Ještě větším problémem byla koupě amerického výrobce prototypů Riley-Scott roku 1999, kterou pak Reynard po fiasku na burze nemohl financovat a byl nakonec nucen R-S se ztrátou 6 milionů liber zase prodat.

K těmto finančním problémům se přidaly i sportovní neúspěchy. V sérii CART převzal žezlo konkurent Lola a sportovní prototyp 2KQ se ukázal jako málo konkurenceschopný. Reynard přesto pracoval na lehkém prototypu 02S-P675. Vývoj stál milion liber, vůz ovšem nikdy nebude dokončen. Také odložení startu formule Premier, kterou měl Reynard vyzbrojit vozy, se
negativně projevilo.

Reynard doufá, že kolaps jeho firmy nebude mít velké následky pro GP-tým BAR-Honda, pro které vyráběl díly: "Věděli o našich problémech, takže myslím že byli na vše připraveni."

Série CART se Reynardovi již déle vymykala z ruky: Tým Green již objednal tři Loly, které nasadí po Long Beach. Týmy Forsythe, Patrick, Walker a Nunn doufají, že sezonu nějak přežijí. Konkurence si samozřejmě mne ruce. Ředitel Loly, David Bowes, hlásí: " Máme dost kapacity na to, abychom od závodu v Milwaukee vyzbrojili celé pole." Také ředitel marketingu Dallary, Nick Langley, který plánuje vstup do CART, říká: "Podmínky jsou teď pro nás lepší, než kdy jindy."

V japonské f-Nippon se chce Reynard držet prostřednictvím importéra Le Mans Co, který od něj převezme formy a nářadí. Japonská Federace ale již vede rozhovory s Lolou pro rok 2004.

Historie firmy Reynard:
Od roku 1973 Reynard staví monoposty formule Ford, které zprvu i sám pilotuje. 1985 vstupuje do formule 3. Značka vyhrává hned svůj první závod a 1986 s Andym Wallacem i britské mistrovství. Když 1988 debutuje ve F3000, opět vyhrává hned v prvním závodě: Herbert vátězí v Jerezu a titul získává Moreno na typu 88D. V roce 1990 staví podnik svůj tisící vůz.

I vstup do CART je husarským kouskem: Michael Andretti vyhrává v kokpitu nového monopostu zase hned první závod. 1994 staví Reynard svou první F1. Tým Pacific je ale neúspěšný. V roce 1999 se do GP-sportu vrací s týmem BAR. 2000 vstupuje i na scénu sportovních prototypů. Typ 2KQ se sice dobře prodává, je ale pomalý...


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž