Nico Rosberg v cíli vysvětloval, proč jel tak pomalu. Ačkoliv totiž do závodu z boxové uličky nakonec odstartoval, nedařilo se mu předjíždět. Dlouhá kola dokonce visel za Marcusem Ericssonem s vozem Caterham. Ten je přitom nejpomalejším vozem letošního šampionátu formule 1.
"Nešla žádná funkce na volantu. Tedy jsem neměl k dispozici hybridní přídavnou energii, ani systém DRS," vysvětloval závodník. "Páky na volantu řadily hodně podivně, celou dobu hned dvě rychlosti naráz, takže jsme neměl čtyřku ani šestku. To se moc rychle jet nedalo."
Rosberg samozřejmě neměl jen problémy s rychlostí a akcelerací, ale také s brzděním. Elektronika ovládaná volantem má totiž vliv na každou část moderního monopostu formule 1.
"Vyvážení brzd bylo totálně rozhozené a nemohl jsem nastavení změnit, protože na volantu nefungovala vůbec nic. Když jsem najížděl do boxů, nešel mi omezovač rychlosti, takže jsem jel radši pomaleji, abych nepřekročil rychlost," popisoval deprivovaný závodník.
Nico Rosberg cítí, že je potřeba něco změnit. A asi není náhodou, že ho takové myšlenky napadají ve chvíli, kdy přišel o vedení v celkovém pořadí mistrovství světa F1.
"Pro mě to byl dnes nejtěžší den za celou sezonu. Byl jsem zcela bezbranný a nemohl jsem nic dělat. Navíc to nebylo poprvé, co nás zradila technika. Musíme něco změnit, najít lepší způsob kontroly, aby k tomu už nedocházelo. Stojí nás to příliš bodů," dodal německý závodník.
Nevydržela elektroinstalace ve sloupku řízení
Ještě před startem závodu i při první a zároveň poslední zastávce Nika Rosberga v boxech bylo vidět, že si inženýři berou jeho volant, který je malým mozkovým centrem monopostu a snaží se odhalit závadu. Marně.
Problém, který nakonec v podstatě znepojízdnil Rosbergův automobil, nebyl totiž ve volantu, ale v elektrických kabelech, které k němu vedou. Jeden z nich ve sloupku řízení byl poškozen