Kimi Räikkönen.

Kimi Räikkönen. | foto: AP

Ferrari neodvedlo dobrou práci, pustil se Räikkönen do svého týmu

  • 2
Cílem byly stupně vítězů a Kimi Räikkönen je přesvědčen, že na ně mohl a měl dosáhnout. Údajně ho však srazil jeho vlastní tým. „Mám pocit, že mělo padnout trochu jiné rozhodnutí,“ řekl novinářům po skončení závodu.

Kimi Räikkönen si v průběhu závodu stěžoval na výpadky výkonu motoru a na nedotáčivost svého stroje. To ale nebylo to, co v cíli kritizoval. Největším problémem byla podle něj strategie. Ke druhé zastávce v boxech zajel jako daleko poslední ze špičky a nabral na sjetých gumách takovou ztrátu, že neměl šanci jezdce Red Bullu dostihnout.

Výsledky závodu najdete ZDE

Räkkönen stavěl u mechaniků v kolech 39 a 10. O deset kol později než Max Verstappen a o šest než Ricciardo, kteří dokončili před ním. Z boxů vyjel čtrnáct vteřin za Ricciardem a takovou ztrátu nedokázal do cíle snížit. Nic mu nebylo platné, že kolem šachovnicového praporu projížděl blízko za Australanem.

Kimi Räikkönen na trati Velké ceny Číny.

„Mám pocit, že jsem měl jet pro pneumatiky dřív. Vyhnul bych se tak problémům s pomalejšími auty a jel bych rychleji,“ říká Räikkönen, který kroužil více než dvacet kol za Verstappenem nebo Ricciardem. „Ferrari by mělo odvádět lepší práci. Ale momentálně je brzo na hodnocení, Nevím, jestli za jejich rozhodnutím nebylo něco jiného. Podařilo se mi nakonec redbully dojet, ale už bylo příliš pozdě.“

Diváci televizního přenosu mohli slyšet, jak si v průběhu závodu na své auto stěžuje. Při druhé zastávce inženýři dokonce měnili nastavení jeho předního křídla. Po závodě ale vůz samotný nijak nekritizoval.

„Navzdory výsledku si myslím, že rychlost jsme neměli špatnou. Auto se na nových gumách chovalo skvěle. Nějaké problémy s nastavením se objevily, ale to je tím, že se stále s novým vozem učíme. Stejně tak s motorem. Měl jsem v závodě nějaké problémy, ale ty souvisely s jeho nastavením.“

Celkově je Fin s průběhem sezony spokojen a doufá v lepší zítřky. „Bylo to dnes lepší než v prvním závodě v Austrálii. Na voze je sice potřeba dál pracovat, ale mám pocit, že víme, co je potřeba. Máme ohromný potenciál. Jen je potřeba odvádět v závodě trochu lepší práci.“


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž