Arrows touží po spolehlivosti

Leafield - Arrows zamíří k Velké ceně Španělska s cílem potvrdit stoupající výkonnost. Minulý týden v Silverstonu se stáj zúčastnila poprvé v sezoně oficiálních testovacích jízd a podle tiskových zpráv se snažili inženýři ve spolupráci s jezdci pracovat zejména na zvýšení spolehlivosti. Ta je v dosavadním průběhu roku pro Arrows kamenem úrazu. Zatím pouze jednou projel monopost arrows cílem. "Při testech jsme se snažili najet co nejvíce kilometrů, abychom prověřily pokud možno všechny části vozu. Nechceme, aby se opakovaly předcházející velké ceny. Doufám, že se podaří oběma našim jezdců dokončit celý kurz závodu," uvedl technický ředitel Mike Coughlan.

Okruh Catalunya u Barcelony je jedním z moderních okruhů v současném kalendáři formule 1. Byl postaven v roce 1991 za účelem pořádání Velké ceny Španělska. V jeho časných dnech se na něm byli i velikáni přelomu devadesátých let Ayrton Senna a Nigel Mansell.

Všechny týmy F1 trať velmi dobře znají, protože většina zimního testování se díky její výhodné poloze pořádá právě na ni. Na trati se střídají rychlé a pomalé šikany s téměř jednu míli dlouhou cílovou rovinkou, na jejímž konci musí piloti brzdit, jak jen to jde.

"Mám Barcelonu velmi rád. Je to krásné město a lidé v něm jsou velmi milí. Všichni jezdci tuto trať velmi dobře znají z testů, přesto zůstává stále obtížnou a náročnou na techniku," hodnotil letos příchozí do týmu Heinz-Harald Frentzen.

Německý pilot se obává rychle se měnícím podmínek na katalánském okruhu: "Je to poměrně rychlá trať s rychlými zatáčkami. To znamená, že musíte vůz ždímat na maximum po celou dobu jízdy. Jedna věc, na kterou není radno zapomenout, je, že podmínky se tam velmi rychle mění a poté bývá nastavení vozu soubojem s časem i s rychlostí a vynalézavostí inženýrů ostatních stájí."


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž