Roman Kreuziger | foto: Markéta Navrátilová

Pojedeme pro Gina. Kreuziger o Mäderově tragédii i precizní přípravě na Tour

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Za dva dny vše vypukne, peloton 110. Tour de France vyrazí na svoji pouť. Ale přípravy velkého cyklistického dobrodružství začaly v týmech mnohem dřív. „Už loni v listopadu jsme si jako sportovní ředitelé rozdělili jednotlivé závody,“ říká Roman Kreuziger, od loňska zastávající tuto pozici ve stáji Bahrain Victorious.

Na legendárním závodě se nyní stane prvním českým sportovním ředitelem v historii Tour.

„V lednu jsme měli hotovou širší nominaci dvanácti jezdců. Pro ně, ale třeba i pro maséry a mechaniky jsem tehdy vypracovával první prezentaci závodu o 35 stránkách, a to včetně základních informací o jednotlivých etapách,“ vypráví.

Takřka celý květen pak strávil přípravou nepoměrně detailnějších prezentací každé etapy.

Spolu s ním budou dalšími sportovními řediteli týmu Slovinec Gorazd Štangelj a bývalý španělský cyklista Xavier Florencio. „Gorazd měl na starosti osobní pohovory s jezdci, já připravoval rozbory etap, Xavi denní logistiku včetně hotelů. Zároveň jsme si určili, že já a Gorazd budeme při Tour v prvním týmovém autě a Xavi ve druhém.“

Od ledna měli také vytipovanou základní šestku jezdců, o jejíž nominaci do konečného osmičlenného výběru nemělo být pochyb.

Figuroval mezi nimi rovněž Gino Mäder, pátý muž předloňské Vuelty. Na Tour měl šestadvacetiletý Švýcar pomáhat dvojici lídrů Landa – Bilbao.

Jenže najednou byl Mäder mrtev.

A všechno bylo jinak.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se