- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Buď budou profesionální cyklisté (sám na kole jezdím moc rád) opravdovými profesionály a budou se chovat zodpovědně a v rámci svých schopností. Stejně jako piloti WRC, "sjezdaři" na horských kolech nebo lyžích, kde bohužel zranění i smrt reálně hrozí a je na každém sportovci, aby se rozhodl, jak pojede a kde leží únosná míra rizika vzhledem k časovému, potažmo finančnímu zisku a sportovnímu úspěchu.
Nebo budou kolem trati sítě a únikové zóny, event. mohou jezdci přejít na dráhovou cyklistiku...
Těžko lze totiž obecně posuzovat, která silnice je už příliš rozbitá, kde je už moc štěrku, písku nebo kde nečekaně zapršelo. Tohle musí posoudit jedině sám jezdec. Samozřejmě všem držím palce, aby dojeli v pořádku
podle popisu svedku se v pripade smrtelne nehody pri 3. etape jednalo mnohem o vic nestastnou nahodu, nez skutecne nebezpecny usek. Pred Giro se tehle 3.etapy nikdo neobaval, proste normalka. Jezdci a ruzni tymovi cinovnici vyslovili obavu ze 14.etapy z niz je fotografie v clanku.
Jak to docela dobre vysvetlili komentatori britskeho Eurosportu, problem je v posedlosti italskych organizatoru "dohnat a predehnat TDF". At delaji co delaji, TDF v prestizi ani v obsazeni prvni garniturou jezdcu nedozenou. Tak se to snazi napravit aspon po strance senzace a vyberem tech nejobtiznejsich horskych tras, aby mohli rici, ze Giro je nejobtiznejsi etapovy zavod na svete.
Ono je to s obtiznosti "vocad az pocad" a muze to dojit tak daleko, ze krome Italu samych, prvni garnitura neitalskych tymu na Giro v budoucnu nepojede, zucastni se jen druha trida, protoze vedeni tymu nebudou pred TDF chtit riskovat zbytecna zraneni svych nejsilnejsich jezdcu na senzacne vybranych krkolomnych drskopadech v Itali
Nemám sílu pročítat všechny příspěvky, takže možná už to tu někde padlo. Ale zajímá mne, jak se třeba z toho Monte Crostis budou dolů dostávat doprovodné vozy, případně jak tam budou manévrovat televizní motorky. Jako fanouškovi se mi líbí, jak je letos Giro těžké, osobně myslím, že už několik let je profilem zajímavější než Tour. Ale fakt nevím, jestli už tohle není za hranou - ať je fotka nakloněná nebo ne
Kdyz se pri minule TDFjelo v casti jednoho horskeho vyslapu po velmi uzke silnici, doprovodna vozidla vcetne mechaniku se v teto casti etapy skladala pouze z motorek a auta musela na objizdku. To ale nebyl ani zdaleka tak hrozny drskopad jako zdejsi foto z planovane trasy 14. etapy.
V britskem poradu Eurosportu kritizovali italske poradatele, ze v honbe za zvyseni sveho profilu a "soutezeni" s TDF umyslne vybiraji drastictejsi vystupy - a sjezdy - nez ma TDF.
Autorova zaverecna poznamka "Na Passo del Bocco žádné sítě nebyly. Bohužel..." je velmi zavadejici. Bocco je pouze 3.kategorie, relativne maly vrsek a sjezd, ac technicky narocnejsi, nepatri zdaleka k nejhorsim. V miste nehody byla dokonce podle vypraveni svedku ochranna zdena zidka. Nehoda byla podle vseho zavinena tim, ze se k ni jezdec dostal prilis blizko, do zidky se mu zapichl pedal, on se setrvacnosti pohybu pres ni prekotil a spadl 20m dolu. Tohle se muze stat na kdejakem svahu. Neni prakticky mozne ositovat kazdy svah na 35
Ze tato smutna udalost, na rozil od nekoncicich dopingovych skandalu, sledovanosti prospeje.
K čemu ten sport je? Měl by se zakázat, jen si tam lidi ubližujou a ty, skrz jejichž bydliště které to vede, to omezuje, nemůžou si jít ani nakoupit, navíc je může kdeco přejet!!! Nebo je to jinak? Když se nedávno nemlich to samé stalo v rally, hned se tady diskutovalo jen o tom, co jsem napsal, v čem je rozdíl, že teď tu najednou tyhle hlasy party ubožáků chybí? Nebo je to jen tím, že ti chalupáři, kterým obecně sporty na "jejich" venkově vadí, jezdí sami na kole na pivo a teď se bojí něco napsat proti cyklistice?
Je rozdíl mezi Giro a rallye v žigulech, které se jezdí v ČR.
Aby novináři dávali ke článku tendenčně nahnuté fotky, to jsem tedy ještě nezažil. Není to proti etickému kodexu novináře?
Viz http://img694.imageshack.us/img694/6780/kopec.jpg - dojem z prudkosti kopce závisí na tom, jak je fotka natočená
Ještě narovnat cyklisty a iluze je dokonalá.
Myslím, že by měly být i nahoru do kopce. Přeci jen hrozý tam různé únavové zranění, přetažení apodobně.... Je to hrozně smutná událost, ale začít teď blbnout a vymýšlet nesmysly.... to snad ne?
Tak do kopce mám rychlosti limit dobrej, každá noha za chvíli váží aspoň 100 kilo.
Ve sjezdovém lyžování je taky zavedeme ? Nejde o to omezit rychlost, ale redukovat nebezpečné úseky.
tak to asi docela nejde, ne? z hory vede jedna cesta, 20ti kilometrovy sjezd a z toho je usek 500m nebezpecny (klickovani mezi domy apod.) ..... proc by na takovem useku nemohla byt omezena rychlost?
Proč ho redakce zobrazila pod úhlem? Tak aby to vypadalo, že se cyklisti sami od sebe budou kutálet dolů... Tohle je úplně nesmyslnej článek od začátku do konce.....
podle me by mohli zavest rychlostni limity .... v nebezpecnych pasazich sjezdu by mohla byt omezena rychlost (jeji nedodrzeni by bylo trestano) ... zavest to do praxe by nemuselo byt ani nijak zasadne drahe (merilo by se za jak dobu projel cyklista nebezpecny usek a tim padem jestli neprekrocil maximalni povolenou prumernou rychlost).
maj kola na ovál
Si taky musej vybrat co vlastně chtěj...
bud poradatele chteji aby se zavodilo a nebo chteji aby ti zavodnici jeli na brzdach a pomalu.