Opustí Škodovka Tour? Vedení se rozmýšlí

  • 7
Praha, Castelsarassin - Giganti Adidas, Audi a T-Mobile zvažují, že opustí dopingem prošpikovanou cyklistiku. Jak se zachová Škoda? Počtvrté je Škoda Auto hlavním partnerem Tour de France. Letos však smlouva vyprší a šéfové automobilky se nechtějí vyjádřit, zda budou s organizátory Tour spolupracovat dál.

"Musíme vše vyhodnotit po konci závodu," řekl mluvčí automobilky Jaroslav Černý. Současnou dopingovou aféru a postup jiných sponzorů automobilka údajně "monitoruje".

Tour zajistila Škodě celosvětovou propagaci jako žádná jiná akce. Logo firmy září na trati i na televizních obrazovkách.

"Tržní podíl ve Francii nám za dobu sponzoringu výrazně stoupl," podotkl Černý.

Kolik takové partnerství stojí, nechtěl prozradit. Podle bývalého šéfa Škody Auto a nynějšího předsedy dozorčí rady Vratislava Kulhánka jde řádově o miliony eur ročně. Škodovka také musí pro každý ročník dodat kolem 200 aut. "Jednoznačně bych byl pro, aby spolupráce s Tour pokračovala," dodal Kulhánek.

O odchodu z Tour zatím nehovoří ani nizozemský finanční ústav Rabobank. "Causa Rasmussen je pro nás noční můrou, téměř nenacházíme slova. Ale nejprve situaci důkladně zanalyzujeme, než se rozhodneme o dalším postupu," uvedl Piet van Schijndel, člen předsednictva banky.

To už dříve vyzvalo, aby cyklisté Rabobanku procházeli na Tour mimořádnými interními dopingovými testy.

"Chceme si totiž být absolutně jisti, že naši cyklisté jsou čistí a zdraví," vysvětlil Thomas van Rijckevorsel, supervizor týmu Rabobank.

Kdo platí cyklisty?
Sponzoři stájí na Tour

AG2R: pojišťovna
Agritubel: zemědělské stroje
Astana: kazašské firmy
Barloworld: stavební technika
Bouygues Tel.: telefonní operátor
Caisse d’Épargne: pojišťovna
Cofidis: finanční společnost
Crédit Agricole: banka
CSC: počítačová firma
Discovery Channel: televize
Euskatel: vláda a firmy z Baskicka
Francaise de Jeux: loterijní firma
Gerolsteiner: výrobce minerálek
Lampre: strojírenská firma
Liquigas: plynárenská technika
Milram: mlékárna
Predictor-Lotto: léky, oděvy
Quick Step: výrobce podlah
Rabobank: banka
Saunier Duval: vzduchotechnika
T-Mobile: telefonní operátor

Zdroj: internet, jkr

Dusná atmosféra panuje od dopingového případu Patrika Sinkewitze mezi cyklisty stáje T-Mobile. Bojí se o práci. Hlavní sponzor T-Mobile po skončení Tour vyřkne ortel, zda tým zruší. Rovněž Adidas, jenž ročně přispíval stáji částkou 690 tisíc eur, je možná na odchodu.

"Seriózně uvažujeme, že ukončíme veškeré sponzorské aktivity v cyklistice," uvedl jeho mluvčí. Podle listu Süddeutsche Zeitung mají "zaječí úmysly" též automobilky Audi a MAN.

Naopak firmy v Asii a Americe tvrdí: Financovat cyklistiku se stále vyplatí!

Mezi ohroženými stájemi není Astana, placená dolary kazašských magnátů. Potvrdila, že v sezoně pokračuje v etapách Kolem Saska.

Odejít z cyklistiky odmítli i američtí velikáni, například Nike, Trek, Cervelo nebo Computer Sciences corp., která sponzoruje stáj CSC.

"Ukončit podporu není řešením," prohlásil Peter Donato z vedení Cervela, výrobce kol.

Mike Sinyard, prezident společnosti Specialized, která koly a komponenty vybavuje téměř polovinu letošního pelotonu, zdůraznil: "Tour je evropská obdoba Super Bowlu v americkém fotbale. Přímé přenosy běží celý den a sleduje je celý kontinent. Proto nás lákají."

Více na téma Sponzoři v cyklistice čtěte v pondělním Byznysu speciál.