Květa Fialová coby Tornádo Lou v roce 1964 a 2012

Květa Fialová coby Tornádo Lou v roce 1964 a 2012 | foto: akpool.de / Petr Kurečka

Květa Fialová coby arizonská pěnice Tornádo Lou po 50 letech

  • 51
Od natočení westernové parodie Limonádový Joe aneb Koňská opera uplynulo bezmála půl století. Největší filmové krásky jsou pořád okouzlující a jejich věk by jim nikdo nehádal. Kromě Olgy Schoberové, která příští rok oslaví 70. narozeniny, byla hvězdou i Květa Fialová. Ta se po téměř 50 letech opět proměnila v arizonskou pěnici. O fotku se postaral její dvorní fotograf Petr Kurečka.

"Limonádník byl hodně promítaný, takže se o něm vědělo, a my jsme se díky němu dostali i tam, kam bychom se normálně nedostali. Byli jsme třeba až v Kolumbii. Limonádníka bych si klidně zahrála znovu, ale dneska už bych hrála spíš její babičku," vzpomíná na Tornádo Lou Fialová, které bude letos 83 let.

Zatímco pěnice v baru Douga Badmana byla spíše negativní role, kladnou postavu něžné Winnifred si zahrála Olga Schoberová. 

Květa Fialová a Olga Schoberová ve filmu Limonádový Joe aneb Koňská opera (1964)

"Byla s tou svou naivitou krásná. V některých filmech ji nechali přemluvit, ale pan režisér Lipský tam ten její krásně naivní projev nechal. Když emigrovala, párkrát jsme se pak viděly i za totality. Ale třeba Karla Fialu vídám dodnes, víme o sobě," prozradila iDNES.cz herečka. 

Tornádo Lou po padesáti letech je součástí výstavy 13 žen, která potrvá v pražském hotelu Fusion do konce srpna. 

Anna Polívková coby Franz Kafka při focení pro kalendář Proměny 2011
Adela Banášová coby Woody Allen při focení pro kalendář Proměny 2011

Anna Polívková coby Franz Kafka a Adela banášová jako Woody Allen při focení pro kalendář Proměny 2011

Kromě Fialové jsou na výstavě i fotky dalších hereček, třeba Vlasty Chramostové, Dany Batulkové nebo Marthy Issové, které byly v kalendářích Nadace Archa Chantal Proměny. Ty Petr Kurečka připravuje společně s režisérem Markem Škarpou. Snímky na výstavě ale nejsou stejné jako ty kalendářové. 

"Vždy jsme zkoušeli víc variant a do kalendáře šlo použít jen jednu, někdy bylo těžké ji vybrat, proto jsem rád, že se teď někde objeví i ty dosud utajené," poznamenal Kurečka. 

Takřka utajené dosud byly portréty Anny Polívkové a Adely Banášové, které také vznikly při focení kalendáře a zachycují průběh proměny. Polívková se mění ve Franze Kafku a Banášová ve Woodyho Allena. 

Věra Chytilová a Dáša Bláhová zase připomenou atmosféru filmového festivalu v Písku, jehož byl Kurečka několik let oficiálním fotografem.