Diskuze

Pražský „trolejbus“ začal brázdit ulicemi, zatím s nápisem Brno

V ulicích Prahy se v těchto dnech pohybuje „trolejbus“ s nápisem Brno. Pražský dopravní podnik si ho zapůjčil, aby vyzkoušel trolejové vedení v Prosecké ulici, na němž bude testovat elektrobus s dynamickým dobíjením.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Super, Praha se rozhodla jít správným směrem.

Není nic horšího, než interiér současných autobusů SOR. Např. sólo (krátká) verze SORu je snad světový unikát, jediný 100% nízkopodlažní autobus bez jediného místa k sezení bez podesty (stupínku) - sklopné sedačky v prostoru kočárků nepočítám, ty jsou tam jen na potvoru.

Oproti tomu ten brněnský trolejbus má celkem hned 6 regulérních (nesklopných) sedaček přímo na nízké podlaze bez podesty, což je umožněno právě tím jiným pohonem. A to je cesta, kterou by se mělo moderní město dnes, kdy populace stárne, ubírat.

Navíc je tam celkově víc volného místa, pod ty sedačky si můžete strčit zavazadlo, nebo si tam víc zasunout nohy, když je nával. Prostě větší variabilita interiéru, jako je to třeba u tramvají.

A tichost provozu, možná delší životnost (alespoň teda obecně drážní vozidla mají delší životnost), nulové emise ve městě, jsou další bonusy navíc.

0 1
možnosti
JS

J45a18n 92S41l53o26v50í51k

11. 10. 2017 11:46

Jsem nevěděl, že v Praze jezdí trolejbusy až na východní předměstí ;-)

0 0
možnosti
MR

Prijde mi to jako nejlepsi reseni pro Prahu, ... teren je vhodny pro trolejbusy a pokud jde o bateriove, tak ok...

Trochu me prekvapilo, ze natrolejovaci strizky jsou umistene, dle meho ne moc vhodne, na Palmovce az na konci kratkeho useku, coz bude tak akorat pro ten kratky 12m vuz, kloubak bude mit vidle dal nebo bude muset parkovat na prechodu, stejne tak na Prosecke ul. bude muset nasazovat vidle mimo zastavku, tedy bud vyrazne zpomalit nebo zastavit v jizdnim pruhu... Take me prekvapilo ukonceni troleje na Kelerce pricemz do zastavky Prosecka je jeste prudke stoupani, tech par metru troleje se jeste natahnout mohlo...

2 0
možnosti
MR

No, vlastne na Palmovce je to umistene tak, aby se tam zatim vesli dva male vozy, trolejbus s vidlemi u prechodu (testovaci provoz v Prosecke ul.) a elektrobus s pantografem za nim na konci (provoz na lince 109 a 239)...

0 0
možnosti
P"E

Těchto trolejbusů, ale raději těch kloubových by si měl DP pořídit více a aspoň úsek Palmovka - Prosek - Avia Letňany - Klausova mít pod vedením trolejbusů. Jen linka 195 by se musela vrátit do své původní trasy tedy na Sídliště Čakovice, do Čakovic a Miškovic by jela 136 a do zst. Avia Letňany a Krausova linka 140. Linka 236 by se měla přečíslovat na 206, aby bylo možné do Miškovic vést z Palmovky tuto linku.

3 0
možnosti
BG

Minimálně 50 linek by mohlo být trolejbusových. Není žádná slast jít okolo rozjíždějícího se autobusu.

4 0
možnosti
HF

H54o46n71z31a 86F44á80t98o73r

10. 10. 2017 18:33

Jsem zvědav, jak se to bude líbit baterkám, když se vždycky trochu vybijí, zase dobijí a takhle hodněkrát za den. Nevím, jak to mají elektromobily, ale normální baterky přes 1000 cyklů nedávají.

0 0
možnosti
MC

Jak to je realizované nevím, třeba se používá jenom část, takže by se dobíjela jiná část, než na kterou vozidlo aktuálně jede, tím se ten počet nabíjecích cyklů sníží.

Spíš by mě zajímalo, proč to místo nabíjení z troleje nebere proud rovnou a nejede to na něj tam, kde trolej je. Ale třeba to tak je.

1 0
možnosti
JL

J45a49n 61L83u24k72á88š

10. 10. 2017 18:22

Mne prijde, ze ta fotka z Twitteru neni z Prahy. Na fotce je totiz standardni trolejbus, co v Brne jezdi v hojnem poctu, a prototyp by se zrejme nejak lisil.

Navic, pokud ma Praha testovaci trolej na Prosecke, tak tam takovato zastavba neni.

0 7
možnosti
BG

Ta fotka je z Prahy. Dolní konec ulice Prosecké (https://mapy.cz/s/27der).

5 0
možnosti
JK

Podle toho, že to nemá RZ, tak je to trolejbus bez uvozovek. Trolejbus je vozidlo drážní, nikoliv silniční (:-/), a tak nemusí mít RZ. Zatímco elektrobus je vozidlo silniční a RZ mít musí.

Bude zajímavé sledovat, co na to drážní úřad, jak moc bude zabraňovat protozu vozidla, které funguje podbně jako parciální torlejbus, ale trolejbus to není.

6 0
možnosti
JK

Vypadly mi uvozovky: Bude "zajímavé" sledovat

0 0
možnosti
BG

Místo pochybných experimentů bych Praze doporučil zavést regulérní trolejbusovou trakci. Síť se rozšiřuje v Jihlavě, v Plzni...

A taky by neškodilo, kdyby článek obsahoval informace o celém projektu a vozidle, jak píše pan Smutný.

3 0
možnosti
PS

Drátů už je takto v Praze příliš. Myslím, že DP postupuje správným směrem. Jen mi není jasné, co stále tak dlouho testuje. I kopec ze Spořilova na Chodov je docela velký a táhlý a elektrobus na lince 213 ho vyjel.

0 1
možnosti
OS

Místo těch blábolů o Brně bych se radši dozvěděl, jak to funguje, jak rychle se to nabije na jaký dojezd, kolik to stojí a tak podobně...

6 4
možnosti
MR

Parciální trolejbus s pomocným bateriovým pohonem. Vozidlo s označením SOR TNB 12 využívá motor o výkonu 175 kW od společnosti Pragoimex. Je vybaveno rekuperací elektrické energie, přičemž prioritně je rekuperovaná energie předávána do trakčních baterií, kapacita baterií je 56,4 kWh. Vozidlo je vybaveno poloautomatickými sběrači. Trolejbus je schopný ujet až 15 km na plnou kapacitu baterií. Bateriový box je vybaven samostatnou klimatizací, zajišťující optimální pracovní podmínky pro baterie, z důvodu dosažení maximální životnosti baterií. Vozidlo je vybaveno sedadly pro přepravu 27 sedících cestujících. Vnitřní prostor pro cestující není nijak omezen aplikací trakčních baterií, díky jejich umístění na střeše vozidla. Trolejbus je vybavený kompresorovou klimatizační jednotkou pro cestující a řidiče. Dodavatelem výzbroje u parciálního trolejbusu Sor TNB 12 je společnost RAIL ELECTRONICS CZ s.r.o. Trakční baterie jsou umístěny na střeše vozidla. Typové zkoušky bude trolejbus absolvovat v Brně, kde proběhla také kompletace vozidla.

1 0
možnosti