- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nesouhlasí, jde o návrat ke komunistické tradici výchovy proletariátu. Na co nám dnes budou takový lidé, my přeci potřebujeme flexibilní manažéry.
Kde jsou ty časy, když jsme měli jako kluci na základce dílny a holky vaření. Pak nás pozvaly na polévku nebo puding a za to dostaly blbůstky vyřezané z překližky
Hlavně "dílny" pro kluky jsou potřeba, většina z dnešních 15-18 letých neumí ani vyměnit těsnění u baterie a pilku na železo neměli nikdy v ruce.
Všechno je to o rodičích. Máme 2 děti a i v bytě, kde sme bydleli dřív, se občas nějaká údržba naskytne :) Kluk mi asistoval u práce, ještě když lezl po čtyřech a neuzvedl 22 klíč ze země. Dneska ve 2,5 letech mastí hřebíky, jezdí s kolečkem, háže lopatou a spoustu dalších prací :) a to nemluvim o tom, že to je krásně strávenej čas se synátorem :) pořád mám pocit, že problémy dětí způsobují hlavně rodiče... :/ ono taky kdo jinej, jen si to neumí přiznat... :/
Na základku jsem chodila v 90. letech a pozemky i dílny jsme měli úplně normálně. Pamatuju si, jak jsme v dílnách jednou měli sestavit obvod s žárovkou a se dvěma vypínači a s kamarádkou jsme to měly nejrychleji z celé třídy, a to jsme ještě vypomohly trošku sousedům.
Polička obtydne ….pekna prochazka Stromovkou az do Troje... 1 hodina cesty
( jeste s privozem) pak 1 hodinu plevelit a zase 1 hodinu zpet….nejlepsi zazitek tydne a pristi tyden dilny….paleta na barvy,…..prkenko na krajeni mrkve pro maminku…a nezapomente na rucni prace…zasivat fusekle, zalozka ku cteni z velice horlaveho filmu z celuloidu…vysivani, a obalka na knizku pro maminku...
tak my jsme chodili na pozemky i o prázdninách, kde jsme museli odpracovat nevím už kolik hodin.....
to my ne…stejne by nikdo neprisel...
Já jsem oba předměty nesnášel proto, že jsme dostali úkol, co přesně dělat. Člověk si nemohl udělat nic, co by chtěl . Snažil jsem se oběma předmětům vyhnout. Už na prvním stupni mi lezlo na nervy, že jsme - kluci - museli plést žínku a šít prostírky. Zalátat ponožky, to prosím.
Oba tyto předměty dle mého nemají velkou šanci.
Valná většina lidí žije ve městech v bytech, leckteří nemají chalupy a chaty. Proč by se jejich potomci učili zemědělské práce ... Ti, kteří mají rodinné domy - ale i Ti mají mnohdy jen květiny či okrasné keře, max. stromy - s tím taková práce není a na to učení nepotřebují. Jsou i tací, kteří mají nějaký záhon - nicméně těch už není tolik, protože lidé pochopili, že lepší než se strhat, je lepší si ovoce a zeleninu a brambory atd. koupit. Ostatně na chalupu či chatu se má jezdit odpočívat, a ne si zlikvidovat kolena a záda nějakým zahradničením. Nejlepší zahrada je zeleně natřený beton. I na zemědělské práce si lze sjednat lidi.
A pokud jde o dílny - buď se to člověk naučí od otce nebo jiného příbuzného nebo od souseda (což je částečně můj případ). Jinak jsem stejně levý jak šavle, ale netrápí mne to, protože od čeho jsou řemeslníci, které si zaplatím. Stejně tak to bere dost dalších lidí.
Upozorňuji, že nejsem líný člověk, ale zastávám názor, že je lepší si mnoho věcí nechat kvalitně udělat od odborníků za určitou dobu, než se s tím mořit sám dobu delší, než je nezbytně nutné.
Myslím, že vhodnější by byly další hodiny cizích jazyků (např. i místo hodin náboženství na některých školách - protože když už někdo není ateista a chce si přečíst Bibli, tak si ji přečte doma, nebo chce-li se zabývat jiným rozumným náboženstvím, tak si o tom sežene literatury dost), případně s ohledem na nejen vzrůstající nebezpečí terorismu další hodiny branné výchovy - něco na způsob kursů přežití pro dospělé. Zajímal by mne názor lidí na hudební a výtvarnou výchovu - jak z hlediska potřebnosti, tak z hlediska nutnosti klasifikace.
Zkusil jste si to a víte, že vám to nejde a že vás to nebaví. I to je dobrý výsledek té výuky, protože kdyby jste si to nezkusil, nikdy by jste to nevěděl . Navíc si takhle dokážete víc vážit práce těch co to umí .
Ale proč ne, práce v dílnách a na pozemku měli vždycky svůj smysl. Dítě se tak doví, že zelenina neroste v supermarketu a prkýno na zeleninu nevzniká tamtéž. Navíc my jsme v osmičce měli i například základy elektrikařiny (zapojení světla) a instalateřiny, takže opravení takových základních věcí v domě zvládám dodnes. Holky měli teda místo toho vaření , a to jsem chodil do školy v první půlce devadesátých let . Prostě doma se to dnešní děti nenaučí a rozhodně jim neublíží, když si taky poprvé v životě zkusí něco vyrobit vlastníma rukama, byť by to měla být taková kravina jako je držák na ubrousky.
Vzhledem k tomu, že hodně kantorů je levých, tak tomu nepredikuji moc velký úspěch.