Letiště Václava Havla v Praze | foto: Depositphotos

Kvůli mutacím viru může trvat desítky let, než se letectví vzchopí, říká expert

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Dopravní letadlo v Ruzyni na poslední chvíli zastavilo přistání a vyhnulo se střetu s letounem ATR na přistávací dráze. Jakub Kraus z Ústavu letecké dopravy ČVUT vysvětluje, že existuje několik způsobů varování před podobnou kolizí.

Většina postupů je v letectví několika způsoby pojištěna, stejné je to i v případě nebezpečí kolize letadel, která na Letišti Václava Havla hrozila uplynulé úterý. Podobných incidentů se ve světě stane ročně několik stovek.

Podle vedoucího Ústavu letecké dopravy na ČVUT Jakuba Krause je současná situace v aerolinkách z řady důvodů specifická. Namístě je i otázka, zda se piloti dokážou vždy plně soustředit na svou práci.

„Piloti mohou mít v dnešní době starost, jestli budou mít práci ještě příští týden, mohou mít i nemocné členy rodiny,“ vysvětluje Kraus.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se