Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) si u Škoda Group objednaly celkem devět vozidel Škoda 26Tr, které se v ulicích města objeví postupně mezi lety 2023 a 2025.
„Dále to jsou čtyři vozidla Škoda 27Tr s dodávkou plánovanou v roce 2025. Smlouva počítá i s opcí na dalších 24 trolejbusů typu 26Tr a 16 trolejbusů typu 27Tr s možností využití až do roku 2030,“ vyjmenoval mluvčí Škoda Group Jan Švehla. Celková hodnota kontraktu je 935 milionů korun.
Vozidla Škoda 26Tr a 27Tr jsou zvláštní tím, že mají druhé dveře předsuvné, což je typické spíše pro tramvaje. Na rozdíl od dveří obvykle používaných v autobusech, předsuvné dveře výrazně rozšiřují nástupní prostor. To usnadní nástup vozíčkářů i rodičů s dětskými kočárky. Ve špičce pak širší prostor umožní rychlejší výměnu cestujících.
„Délka trolejbusu Škoda 26Tr je 12 metrů a Škoda 27Tr je kloubový s délkou 18 metrů. Součástí vozidel je trakční baterie, která umožňuje provoz v úsecích bez trolejového vedení, čím je zajištěna obslužnost i ve vzdálenějších oblastech města,“ uvedl mluvčí Švehla.
Cestujícím bude k dispozici moderní informační a odbavovací systém s obrazovkami, jízdnímu komfortu přispěje i výkonná klimatizace. Ke zvýšení bezpečnosti bude trolejbus opatřen kamerovým systémem.
„Dějiny Škoda Group se před mnoha lety začaly psát právě tady v Plzni, ve městě, které je stále srdcem výroby našich vozidel, a proto ho velmi dobře známe. Naše místní znalosti doplňujeme o zkušenosti PMDP, se kterými spolupracujeme dlouhodobě. Díky pevným vztahům se zákazníkem, vzájemnému respektu a naslouchání dovedeme společně hledat taková řešení, která vyhovují cestujícím, řidičům i provozovateli. Trolejbusy k Plzni neodmyslitelně patří a já věřím, že se v jejích ulicích budou ty škodovácké objevovat i v budoucnu,“ řekl Petr Novotný ze Škoda Group.