- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
ano, to je skvělé! krásná ukázka podpory jiné, než individuální dopravy, kterou se snaží všude minimalizovat. Plzeň má skvělou MHD, tak proč z ní lidi nevyhnat a nenahnat zpátky do aut. draze vybudovaná P+R parkoviště zejí prázdnotou, takže parkovné zdražíme a rázem budou plná! opravdu výtečné!
Chceme, aby lidé využívali MHD, tak ji zdražíme. Ano, inflace... To kouzelné slovo. Ale kdyby se šetřilo na zbytecnostech typu megalomanský vstup do Borskeho parku možná by se našly prostředky, jak MHD tak citelně nezdražit. Cena pulhodinove jízdenky se přibližuje Praze, ale pokrytí MHD Praze neodpovídá. A drobnosti typu, že nenavazují spoje i tam, kde by mohly - např. autobus z Hradiště přijede na Slovany přesně v čase, kdy všechny spoje ze Slovan odjedou a vy čekáte zbytečně dalších 10 minut, což je při ranní cestě do práce vcelku nepříjemné. Ale nemůžete jet o spoj dřív, protože ten jede o 1,5 hodiny dřív. Nic mezi tím :-(
A víte o tom, že to provozování MHD něco stojí, a že i když by se to nezdražilo napřímo na jízdném, tak bychom ty zvýšené náklady stejně zaplatili nepřímo?
Chápu to navýšení, ale přijde mi neférové, že jednorázové jízdenky podraží o 15-20%, ale měsíční půlroční či roční pouze asi o 9%.
Naopak je to logické, nebot rezidenti by to měli mít vždy výhodnější, než turisté. MHD je tu primárně pro lidi z města, ne pro ty, co sem přijedou na víkend. 9 procent je hodně. Kolika lidem se za rok zvedne mzda o 9 procent?