Diskuze

Ani po osmi letech nejsou známi viníci železniční tragédie ze Studénky

Za železniční neštěstí ve Studénce ze srpna 2008 stále nebyl nikdo potrestán. Navíc stále není jasné, kdy soud s deseti obžalovanými skončí. Při nehodě zemřelo osm cestujících a zranilo se dalších téměř sto.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JR

To opravdu vypovida o otresnych podminkach v nasi justici. Musite se zacit soudit mladi, abyste se vubec dozili rozsudku.

Navic nechapu, jak je mozne, ze existuji rozdilne posudky. Tohle neni psychologie, kde se cte z cajovych listu a muze to delat kazdy. Tohle je fyzika, exaktni veda.

9 0
možnosti
JT

Poškození a pozůstalí měli pravdu už před léty, když říkali, že celá kauza jde do ztracena a celé to vyšumí. Tady umírali lidé a nikdo za to nemůže?

2 0
možnosti
Foto

J28i82ř58í 61E37r21b73e51n

8. 8. 2016 12:16

Může - jenže jakmile se na někoho ukáže, tak jeho právníci spustí řev, odvolání, dovolání, napadení znaleckého posudku, do toho běží fůra odvolacích a posuzovacích lhůt...

3 0
možnosti

Naprosto nechápu, že soudy nemají stavební, strojní a podobné odbory, kde by seděl jeden odborník s pravomocí toto rozhodovat. Ať mi nikdo netvrdí, že docent stavař právník třeba ze stavební fakulty neví, zda někdo udělal nebo neudělal chybu. Moc dobře to ví a měl by mít pravomoc rozhodnout!

1 0
možnosti
Foto

J98i18ř43í 44E77r82b96e24n

8. 8. 2016 12:18

Soudy v 99 % případů řeší občanskoprávní a trestněprávní věci. Odborné záležitosti musí posoudit znalec - a soudní senát až na základě onoho znalcova posudku rozhodne o míře viny.

A jak vidíme, tak docenti stavaři právníci dokážou vydávst naprosto rozdílné posudky, takže svěřovat pravomoc jedinému je pitomost...

3 0
možnosti
P"E

Včera když jsem v Ostravě - Svinov čekal na vlak do Prahy tak přijel vlak S1 Studénka a já si na to vzpomněl. Doopravdy mi v ten okamžik zatrnulo.

1 0
možnosti

krásný důkaz neschoposti soudců

Opravdu je problém zjistit, proč to spadlo ? Porovnat zda PD odpovídá normám, to je práce na roky ;-D;-D

Soudci jsou parta komiků, kteří nás akorát stojí balík

4 2
možnosti

pak je to poměrně jednoduché:

a) PD v pořádku - odpovídá firma

b) PD není v pořádku, odpovídá projektant a firma

2 0
možnosti
MK

Neschopnost našich námi dobře placených a neodvolatelných soudců a jejich neochota a zbabělost rozhodnout vedou k dlouhým soudním jednáním bez výsledku. Všichni čekají na jakési posudky podivných znalců, kteří zcela beztrestně dodávají protichůdné posudky, jen aby nemuseli sami rozhodnout, ale mohli se na někoho dalšího vymlouvat. K čemu ty opakované a další a další posudky jsou?

A všichni zúčastnění, mimo postižených, z toho mají po léta dobrý kšeft.

0 0
možnosti

přesně tak. Soudci totiž nejsou motivováni rozhodnout co nejdříve. Když řízení protahují, tak je to nic nestojí. A to je právě ta chyba

0 0
možnosti
LM

Tak už raději ani dál nehledejte ty vaše viníky, když nejste schopni za 8 let to vyřešit.

Dovedu si živě představit jak se různí odborníci a právníci na tomto případu přiživují.;-€

4 0
možnosti
Foto

J59i50ř18í 13E97r51b27e18n

8. 8. 2016 12:19

Stejně jako mediálně oblíbená paní Hana Marvanová na případu H-Systém...

1 0
možnosti
LT

Nevěřím, že by "zátěžové zkoušky podpěr mostní konstrukce" něco objasnily. Návrh těch podpěr správně není tak složitý, jako jejich správné osazení na stavbě. Pokud nebyly podpěry podle projektu, patrně v tom bude prováděcí firma. Pokud nebyly podle projektu bez svolení TDI a AD, tak v tom bude prováděcí firma určitě. Podud podle projektu byly a přesto to spadlo, dá se chyba projektu odhalit i bez zátěžové zkoušky.

4 0
možnosti
GH

Naprosto nechápu, proč to soud dávno nerozdělil na dvě samostatné věci - zodpovědnost za povolení průjezdu vlaku v době manipulace s mostovkou a zodpovědnost za její pád.;-€

8 0
možnosti
PN

Otázka jestli někdo takové povolení vůbec vydal. Totiž ho nikdo vydat nemusel. Naopak stavební firma sama si měla požádat při manipulaci s mostem o omezení provozu(a též si ho zaplatit).

0 0
možnosti
MK

Ještě pár let a už to bude "zapomenuto".

3 0
možnosti