Rekonstrukce začne v příštích týdnech. „Je to poměrně brzy, ale přeje nám počasí,“ uvedl Martin Polášek, ředitel oblasti Ostrava ve firmě OHL ŽS.
Prostranství před budovou havířovského nádraží má být modernější i praktičtější. „Chceme vybudovat moderní přestupní terminál spojující železniční, autobusovou, osobní, ale také cyklistickou dopravu. Rekonstrukcí přednádražního prostoru vzniknou nové parkovací plochy, celkem se bude jednat o 134 míst. Budou tam opravené chodníky i nové přechody pro chodce,“ přiblížil rozsah prací primátor Havířova Josef Bělica.
Součástí nového prostoru se stanou například i kryté zastávky a příchozí koridory. Město chce rovněž do lokality přivést cyklostezku vedoucí ze Šumbarku a centra města.
Úpravu přednádraží zajistí stejná firma, která v současnosti opravuje budovy samotného havířovského nádraží. „Je to pro nás výhoda. Koordinaci mezi oběma stavbami si můžeme ohlídat tak, aby se dílo dokončilo včas,“ zmínil ředitel divize M-Morava OHL ŽS Jaromír Pelinka.
Firma uspěla v konkurenci dalších šesti účastníků výběrového řízení. „To, že už pracuje na budově nádraží, ale nerozhodovalo. Pro výběr zhotovitele byla klíčová cena a doba dokončení,“ vysvětlil náměstek primátora pro investice a chytré město Bohuslav Niemiec.
Havířov může pro stomilionovou investici počítat s podporou dotačních programů. Ty by mohly pokrýt až devadesát procent nákladů.