OnePlus 6T McLaren Edition

OnePlus 6T McLaren Edition | foto: OnePlus

OnePlus se podařilo to, po čem Huawei dlouho touží. V USA se ho nebojí

  • 6
Společnost OnePlus se svojí novinkou 6T prorazila ve Spojených státech. Partnerství s významným operátorem zafungovalo, prodeje v regionu jsou totiž mezigeneračně dvaapůlkrát silnější.

Proniknout se svým smartphonem do USA bývá pro čínské výrobce zásadní. Není divu, Spojené státy stále jsou třetím největším odbytištěm smartphonů a zákazníci se tam za ně nebojí připlatit.

Své by o snaze expandovat do USA mohlo vyprávět vedení Huaweie. Firma tento zásadní krok připravovala loni touto dobou s tím, že oficiální kooperace s jedním z velkých amerických operátorů bude ohlášena během lednového veletrhu CES (více v článku: Huawei se chystá na zásadní průlom. Ohrozí to Samsung a Apple).

Namísto toho však přišla studená sprcha a Huawei se postupně ze Spojených států začínal vytrácet. Za vším stojí obavy vlády z možné špionáže, na kterou je podle tamních zpravodajských služeb Huawei přímo napojen (více v článku: Nepoužívejte smartphony Huawei a ZTE, varují Američany FBI, CIA i NSA).

OnePlus ze skupiny BBK Electronics se z pohledu Huaweie dnes už nedosažitelný husarský kousek povedl na první dobrou. Prvním tamním operátorem, u kterého je možné OnePlus 6T koupit, je T-Mobile, a to buď formou dvouletého úvazku od 24 dolarů měsíčně, případně za jednorázovou cenu 580 dolarů (asi 13 200 korun).

Prodeje vystřelily vzhůru o 250 procent

Šéf společnosti OnePlus Pete Lau během technologického summitu Qualcommu na Havaji redakci PCMag sdělil, že během třiceti dnů prodeje je odbyt modelu 6T ve Spojených státech v porovnání s předchůdcem vyšší o 249 procent. Bez absolutních čísel se však nenabízí žádné přímé srovnání. Víme jen, že výrobce loni během 22 dnů globálně prodal více než milion kusů své „šestky“.

V každém případě Pete Lau hovořil o spokojenosti celého vedení, takže jsou celkové prodeje nepochybně příznivé a výrobce se s nimi možná co nevidět pochlubí.

Další nárůst odbytu si firma slibuje od uvedení speciální edice s motivy stáje F1 McLaren, kterou prodává za 699 dolarů (asi 16 tisíc korun). Tato speciální edice má vůči základní verzi větší operační paměť o 10 GB, uživatelská je pak výhradně 256 GB. Hodit se bude také nová superrychlá nabíječka s výkonem 30 W, úplně vybitý smartphone dokáže dobít na polovinu za pouhých 20 minut (více v článku: Čínský zabiják super smartphonů ještě rychlejší. Spojil se s McLarenem).

Audio jack zmizel, protože zabíral moc místa

Řeč přišla také na absenci 3,5mm audio jacku u nového modelu. Jeho postupné vymírání u špičkových smartphonů Lau nikdy neopomněl zkritizovat, teď se však ke stejnému kroku rozhodl také. „Bylo to velmi bolestivé rozhodování, ale nemůžeme se zavděčit všem. Jak víte, displeje jsou stále větší a větší a rostou také baterie, což omezuje volný prostor uvnitř telefonu,“ obhajuje absenci klasického jacku Pete Lau.

OnePlus zřídka kdy současně prodává více modelů, před třemi lety, tedy ještě v době prodeje systémem pozvánek, však firma uvedla zmenšený model OnePlus X s pětipalcovým displejem (test: Výtečný kompakt od ambiciózní značky).

Podobně kompaktního telefonu se nejspíš z produkce OnePlus nedočkáme, alespoň ne v nejbližší době. Hlavní překážku Lau vidí právě v menším prostoru pro dostatečně velký akumulátor.

„Vím, že tady poptávka po menších telefonech existuje. Ale podívejte se na technologii napájení, baterie se za celé roky skoro nezměnily,“ doplňuje šéf OnePlus. Jediným výkonným kompaktem tak zůstává Sony Xperia XZ2 Compact s 5palcovým FHD+ displejem, Snapdragonem 845 a výborným fotoaparátem.

Lau potvrdil vývoj smartphonu s podporou sítí páté generace, aktuálně na něm pracuje s britským operátorem EE, který podobně jako americký T-Mobile a Sprint využívá kmitočtového pásma pod šesti gigahertzy. Důvodem je snazší výstavba potřebné infrastruktury v porovnání s milimetrovými vlnami, kterých bude využívat AT&T nebo Verizon.