Vertu se vrací do Prahy, první novinka bude za 120 tisíc korun

  18:00aktualizováno  18:00
Značka Vertu se po uzavření butiku v pražské Pařížské ulici na chvíli stáhla na českém trhu do pozadí. Teď se vrací, ovšem se zcela novým konceptem. Namísto butiku otevřela firma v Praze klientské centrum, kde chce nabízet zákazníkům lepší služby a větší soukromí.

Vertu Constellation X | foto: Vertu

Butik Vertu v Praze provozovala společnost Luxury Brand Management, ta jej ovšem vloni v srpnu uzavřela a telefony luxusní značky tak na čas z Prahy zmizely. O jejich návrat na pražský trh se teď stará Vladan Hájek, který před patnácti lety Vertu do Česka přivedl. „Když jsem se loni dozvěděl, že noví majitelé naší bývalé společnosti chtějí zastoupení Vertu pustit a butik zavřít, rozhodl jsem se z nostalgických důvodů Vertu opět oslovit a v zastoupení pokračovat,“ říká Hájek s tím, že v Česku jsou stovky zákazníků, kteří vyžadují péči a samozřejmě tu jsou i noví potenciální klienti.

Fotogalerie

Ti teď ovšem nebudou navštěvovat butik, ale nové klientské centrum. Pod Hájkem tak Vertu v Česku tak trochu mění koncept. A Hájek naznačuje proč: „Podle mne byla chyba stěhovat butik Vertu z původního místa mezi Cartierem a Diorem do větších prostor. Nájem byl výrazně vyšší a neumožňoval ziskové fungování.“ vysvětluje.

Zákulisní informace přitom již při uzavření butiku hovořily o tom, že Vertu, pokud má mít v Praze vlastní butik, trvalo na jeho umístění v Pařížské ulici, ve které je ale nalezení vhodného prostoru velmi komplikovanou záležitostí. I proto se teď Vertu do Prahy nevrací s klasickým butikem, ale klientským centrem, které se nachází doslova za rohem od Pařížské v Široké ulici. „Klienty uvítáme v intimnějším prostředí klientského centra, jehož provoz je únosnější a v jehož rámci jsme schopni dlouhodobě poskytovat uživatelům plnohodnotnou podporu,“ říká Hájek. V klientském centru, které je koncipováno spíše jako luxusní kancelář, než prodejna, budou mít zákazníci větší soukromí než za výlohou butiku.

Úroveň služeb v klientském centru přirovnává Hájek ke špičkovému privátnímu bankovnictví: „Naším hlavním cílem je poskytnout klientům plnohodnotný privátní servis. Necílíme na turisty, ale na stálé zákazníky,“ říká s tím, že klienti často nemusí ani navštívit ono zákaznické centrum, ale že naopak jeho zaměstnanci jsou ochotni zákazníkům pomoci klidně u nich v kanceláři nebo doma. „V případě potřeby poskytneme zákazníkům náhradní telefon, vše v klidu nastavíme, pomůžeme, ukážeme. Jsme přesvědčeni, že klienti akcent na flexibilní servis ocení,“ dodává Hájek.

Nový provozovatel českého zastoupení luxusní značky také zákazníky krom nové vylepšené úrovně služeb láká na novinky v modelové řadě. Teď v průběhu března uvádí firma na trh dvě novinky: první je nová generace dotykového modelu Constellation, jejíž cena začíná na částce zhruba 120 000 korun s DPH. A druhou novinkou je přepracovaný topmodel Signature – klasický tlačítkový mobil s tím nejpreciznějším zpracováním. „Telefon Vertu Signature je totéž co Patek Philippe Nautilus mezi hodinkami,“ vysvětluje význam tohoto přístroje Hájek.

Zároveň se nový provozovatel snaží tak trochu vyvrátit vnímání značky Vertu jako předraženého zboží. „Co je drahé pro jednoho, může být dostupné pro druhého,“ vysvětluje Vladan Hájek a vypočítává, že při tříletém provozu vyjde dotykový model Vertu zákazníka na zhruba tři až pět tisíc korun měsíčně. To je mnohem méně, než kolik majitelé takových telefonů platí měsíčně třeba za auta. „Zatímco v autě stráví náš klient průměrně asi 1,5 hodiny denně, telefon Vertu má při sobě nejméně deset hodin denně,“ vypočítává Hájek další velký rozdíl.

Přiznává přitom, že telefony Vertu jsou jednoduše luxusní spotřební zboží, podobně jako třeba některé luxusní kabelky nebo hodinky – ani u nich většinou nelze očekávat, že by jejich cena stoupala, nebo se alespoň držela na původní úrovni. „Hodinek, jejichž cena časem roste, je skutečně velmi málo a ani mnohé limitované edice nejsou garancí zhodnocení či udržení hodnoty,“ uzavírá Hájek.

Herní veletrh E3

11. - 14. června se koná nějvětší herní veletrh E3 2019. Můžeme se těšit na ohlášení nových titulů pro PC, konzole a také stále populárnějších her pro mobilní zařízení.

Nejčtenější

Na české operátory u moře zapomeňte. Chorvatští vám dají neomezená data

Ilustrační snímek

Již dva roky využíváme mobilní služby v EU za stejných podmínek jako doma. Tedy i v Chorvatsku, kam na dovolenou míří...

PRVNÍ DOJMY: Nejlepší smartphone střední třídy je v Česku příliš drahý

Google Pixel 3A

Střední třída je doslova nabitá cenově výhodnými kousky. Když už se mezi nimi objeví model, který stojí kolem deseti...

Podobnost čistě náhodná. Tarif Vodafonu nekopírujeme, brání se T-Mobile

T- Mobile.

Tarif s 10 GB dat, a to bez závazku? Není problém. Nové zákazníky na něj aktuálně láká T-Mobile. Lidé přitom poukazují...

A není to málo, Antone Pavloviči? Sony chystá monstrum

Nové sony by mělo mít vzadu šest objektivů.

Známou repliku z filmu Jára Cimrman ležící, spící můžeme použít i na chystaný smartphone Sony. Ten by totiž měl mít...

Trumpovi má vadit špionský foťák huaweie, který se prodává i v Česku

Americký prezident Donald Trump s manželkou Melanií přijal v Bílém domě českého...

V kauze Huawei vs. USA se stále spekuluje o skutečných příčinách zařazení firmy na černou listinu. Objevují se i...

Další z rubriky

Zakázat mobily, nebo je trpět. České školy stále tápou

Ve Francii už děti mobil ve škole nepoužijí ani o přestávkách

Zatímco podle loňského průzkumu by čeští rodiče uvítali plošný zákaz používání mobilů na školách, jejich vedení se v...

Huawei prosí vývojáře aplikací, aby počítali i s jeho obchodem

Aplikační obchod AppGallery značek Huawei a Honor

Pod hrozbou ztráty přístupu k aplikačnímu obchodu Google Play už údajně výrobce Huawei oslovuje vývojáře, aby se...

Odbyt iPhonů značně klesl. Huawei je Samsungu v patách

Huawei P30 Pro je současným králem fotomobilů

Samsung byl i v prvním čtvrtletí letošního roku největším prodejcem chytrých telefonů. Prodal jich meziročně ovšem...

Najdete na iDNES.cz