EuroTel Go hlásí timebreak

Go bude mít zpoždění oproti předpokládanému uvedení z čehož bude těžit zejména Twist.

Halasná reklama "Revoluci netvoří masy, ale jednotlivci" má svůj jasný termín - na den čtvrtého listopadu je národem GSM positivních očekáváno, co za bombu představí EuroTel. Neklamou-li zprávy neoficiální, bude ticho po pěšině. EuroTel Go, největší kandidát na horkou marketingovou bombu, se totiž dostal do časových potíží a jeho uvedení na trh se patrně nebude krýt s revolucí jednotlivců.

Go kata - takto vypadáPodle některých náznaků se dá očekávat, že 4. listopadu bude pouze velké PLOP! - Go karta jako očekávaný věrozvěst představitele ortodoxní mobilní katecheze se tančícímu Twistu nepostaví tak brzy, jak hlasatelé křížové války očekávali. Předplacená SIM karta pod korouhví EuroTelu bude mít s největší pravděpodobností zpoždění a lze ji očekávat až na konec příštího týdne. Hlasy zasvěcených hovoří o 13. listopadu s nekompromisním přesvědčením. Konkurenčnímu Twistu to dá čistých šest dní času na samostatný taneček po parketu dychtivého českého trhu.

Podle našich odhadů je schopen český trh do konce roku absorbovat nějakých 25 000 předplacených karet, přičemž největší boj se strhne před vánocemi. EuroTel má tedy dost času připravit se na svého konkurenta, jenž karty odkryl - prvenství v souboji si již síť Paegasu odnáší se svojí d170 nataženou na klíček.

Takto vypadá twist sada - telefon Motorola d170 a Twist kartaPrávě schopnosti mladého Twista oproti rivalovi Go jsou patrně hořkou pilulkou - na Invexu se nehovořilo o tom, že by Go měl zvládat telefonování do zahraničí, jeden z hlavních pilířů reklamní kampaně RadioMobilu pro Twist.

Druhým důvodem, tentokráte vážnějším, je distribuce. EuroTel pro svoje Go vytváří zcela odlišný systém distribuce, kdy se prodej těchto karet bude směřovat zejména přes trafiky, obchody a benzínová čerpadla, nikoliv přes dealerskou síť. Je dokonce pravděpodobné, že velkoodběratelé Go karet budou u EuroTelu platit v hotovosti, což značně odlišuje dosavadní způsob prodeje.

Podle zpráv z SPT Telecom bude EuroTel využívat shodný distributorský kanál, jako jeho mateřská společnost pro prodej telefonních karet. Zde by mohl být závažný kámen úrazu pro Twist - RadioMobil nemá a ani nemůže mít tak rozsáhlou síť, jakou si za léta vybudoval Telecom.

Do Vánoc zbývají necelé dva měsíce a předplacené karty budou nepochybně hlavním tahounem u obou operátorů. EuroTel za říjen utratil jen velmi málo peněz za reklamu a Leo Burnett je příliš zkušený na to, aby si troufl nechat svého největšího klienta na holičkách. Šetří EuroTel velkou sumu na to, aby vykoupil před vánocemi vše, co přichází do úvahu? Reklamní boj, o tom nemějme pochyb, bude tvrdý.

Go nebo Twist? To se ještě ukáže! Na stránkách Mobil serveru v testu již za krátko!

Relevantní články:


Témata: analýzy