Český Telecom nedokázal splnit své závazky vůči Oskarovi

  • 123
Co způsobilo patnáctihodinový výpadek dvou Oskarových základnových stanic v Českém Brodu? Český Telecom nejprve zapíral výpadek, nám se však podařilo zjistit podrobnosti.

Ve středu 21. května došlo po osmé hodině večer u Českého Brodu k výpadku dvou Oskarových BTS (základnových stanic). K poruše došlo podle mluvčího Českého Moblu Igora Přerovského v důsledku kabelové poruchy na přenosové síti Českého Telecomu. Porucha okamžitě detekována a po prošetření technikem na místě začaly okamžité práce na znovuspojení přerušeného kabelu.

Český mobil se samozřejmě snaží, aby jeho síť Oskar fungovala co nejlépe. Proto uzavřel s Českým Telecomem Smlouvu o úrovni služby (SLA - Service Level Agreement) Smlouvou o úrovni služby Český Telecom zákazníkovi garantuje dostupnost služby a maximální dobu opravy závady, zajišťuje odezvu na závadu a průběžné informování o závadě. Smlouva o úrovni služby je nabízena ve třech úrovních lišících se hodnotami garantovaných a zajišťovaných parametrů. Telecom, přestože si za dodržování SLA nechává platit, dokázal spojení obnovit až druhého dne v 11:30, tedy za patnáct hodin. Zákazníci Oskara nebyli spokojeni. Chtěli jsme proto zjistit podrobnosti u Českého Telecomu. Podle sdělení Telecomu však "pracovníci tiskového oddělení od příslušných odborných útvarů zjistili, že Český Mobil nenahlásil v poslední době žádnou poruchu, která by zapříčinila popisovaný výpadek".

Výpadek začínal působit záhadně, odpoledne jej však Český Telecom poprvé připustil. K přerušení okruhu došlo podle vyjádření Vlastimila Sršně z tiskového odboru Telecomu "překopnutím metalického kabelu při zemních pracích, které prováděl třetí subjekt". Vlastimil Sršeň dále uvedl, že "původní nepřesná odpověď byla způsobena nepřesným zadáním dotazu systému", a omluvil se za ni.

Český Brod je tedy již opět pokryt a Oskar se nejspíše od Telecomu dočká penále nebo slevy. Nějaké následky bude asi mít pro Telecom i výpadek jeho okruhu STM-16 mezi Prahou a Brnem v polovině dubna, který využívali rovněž další operátoři. Podmínky SLA a způsoby řešení nejrůznějších provozních situací mezi smluvními partnery patří mezi důvěrné informace, výši plnění se tedy oficiálně nedozvíme.