Petr Dvořák, dosud CEO českého Vodafonu a nově CEO Vodafone Partner Markets

Petr Dvořák, dosud CEO českého Vodafonu a nově CEO Vodafone Partner Markets | foto: Vodafone

Český Vodafone hledá nového ředitele. Stávající povýšil do Londýna

  • 3
Dosavadní ředitel českého Vodafonu Petr Dvořák přechází na novou pozici v rámci celé nadnárodní skupiny Vodafone Group. Nově bude generálním ředitelem pro partnerské trhy, tedy trhy, kde nemá Vodafone přímo svou síť. Ta česká tak teď bude za Dvořáka hledat náhradu. Do doby, než ji najde, zůstane manažer i v jejím čele.

V čele české pobočky Vodafonu byl Petr Dvořák od roku 2018, teď pomalu jeho angažmá v této funkci končí. Operátor za něj hledá náhradu, Dvořák v rámci Vodafone Group odchází šéfovat divizi Partner Markets. Tato divize uzavírá partnerství a strategické aliance v zemích, kde Vodafone nepůsobí přímo prostřednictvím vlastní sítě. Zákazníci na takových trzích pak mohou služby Vodafonu využívat v síti některého z místních operátorů.

Vodafone se mimo jiné chlubí tím, že díky takovým partnerstvím získává lokální operátor globální znalosti a zkušenosti Vodafonu a posouvá se v oblasti digitalizace nabídky produktů a služeb pro spotřebitele. Dosud má Vodafone celkem 29 lokálních partnerů ve 46 zemích po celém světě. Jde o země jako například Austrálie, Nový Zéland, Fidži, Japonsko, Singapur, Katar, Chile, Argentina, Peru, Kanada, USA, ale také třeba evropské lokality jako Finsko, Belgie, Švýcarsko a Island.

„Byla to dlouhá a úspěšná cesta, na které jsem se setkal s celou řadou výjimečných lidí, od kterých jsem se vždy něco naučil. Po všem, co jsme společně prožili a čeho jsme dosáhli, nebude loučení snadné. Nejvíc mi budou chybět právě ti skvělí lidé, kteří tvoří jedinečnou kulturu Vodafonu. Ale zatím jsem stále tady, takže nesmutním a těším se na nové výzvy a příležitosti, které přinese moje nová role CEO Partner Markets,“ hodnotí Petr Dvořák své působení u českého operátora.

Dvořák je zkušeným manažerem v oboru telekomunikací. V roce 2001 v tomto oboru nastoupil k operátorovi T-Mobile, kde na různých manažerských pozicích působil přes deset let a mimo jiné šéfoval marketingové divizi operátora. V roce 2012 nastoupil do Vodafonu na pozici viceprezidenta pro nefiremní zákazníky a v roce 2018 měl odejít šéfovat pobočce Vodafone Malta. Jenže po rychlém konci tehdejšího šéfa české pobočky Jiřího Báči se namísto toho stal Dvořák nejdřív dočasným a nakonec stálým ředitelem místního Vodafonu.

Pod jeho vedením pokračoval operátor z pozice nejmenšího českého síťového operátora v boji s T-Mobilem a O2, jejichž pozici často operátor považuje za neférovou. Kromě různých žalob a stížností u evropské komise se podařilo operátorovi vylepšit svou pozici na trhu i novými partnerstvími. Pod vedením Petra Dvořáka například Vodafone „spolkl“ bývalou českou pobočku UPC a stal se tak poskytovatelem konvergentních služeb stejně, jako konkurenti. Vodafone také uzavřel partnerství s T-Mobilem za účelem budování optických přípojek do českých domácností.