Rode Kill je další z velké řady freeware adventur, které byly vytvořeny pomocí programu Adventure Game Studio. Kdybychom ji měli charakterizovat několika slovy, zvolili bychom asi: v lecčems zajímavá, občas i vtipná, ale celkově spíše průměrná hra. To by ale asi nikomu nestačilo – a kvótu znaků pro recenzi na Plných hrách by to zcela jistě nenaplnilo. Takže bude třeba myšlenku trochu rozvést.
Rode Kill: A Day in the Life vypráví příběh člena posádky anonymní kosmické lodi, který – opatrně řečeno – neoplývá zrovna největší chutí do práce. Spíše je to flákač jak má být. Není se tedy čemu divit, že když se ráno vzbudí, hned se mu hlavou honí myšlenky na to, kterak by se mohl účinně práci vyhnout. Vyzbrojuje se svým ultra-mega-extrémně namakaným nožem Space Knife 4000 a vychází ze své zasmrádlé a pozvracené kajuty čelit nástrahám pracovního dne po svém.
V tuto chvíli se postavy Rodeho ujímá hráč – a v průběhu čtyřiadvacetihodinového cyklu s ním podnikne řadu prapodivných akcí, které vyústí v naprosto příšerné „prázdniny“ na zapadlé planetě kdesi v zadnici galaxie a následnou záchranu celé poctivě pracující posádky – pravda, náhodou, ale to se přece počítá tak jako tak, nebo ne?
Největší zajímavostí je nekonečnost Rode Killu. Ne snad, že by to byla hra tak dlouhá, ale je trochu jako romány Jamese Joyce, které začínaly v půli věty a poslední věta byla vlastně začátkem té první, takže se neopatrný a hloupější čtenář mohl zacyklit. Rode Kill má sice výraznější konec, přesto jde také o cyklickou hru, kterou by bylo možné hrát neustále dokola a prožívat tak jeden kosmonautův den za druhým.
Grafické zpracování Rode Kill je v kontextu freeware adventur na lehce nadprůměrné úrovni. Postava hlavního hrdiny je dostatečně svébytná a její animace není špatná, okolí ale často trpí nepříjemným syndromem tlustých obrysů a velice jednoduchých až schématicky znázorněných objektů. Celkové dojmy z grafiky jsou spíše rozpačité, i když hra nepostrádá silná místa.
Zato hudba a zvukové efekty si zaslouží pochvalu. Nejsou kdovíjak výjimečné, ale perfektně se hrou ladí a vytvářejí nadprůměrně kvalitní atmosféru. V této souvislosti je potřeba ocenit dobrou kompresi, která umožnila poměrně rozsáhlou hru vměstnat do poměrně malého souboru určeného ke stažení.
Je dobrým zvykem popisovat v recenzích na PH ovládání – u adventur to snad už ale ani není potřeba. Nikdo asi neshledá nic objevného na konstatování, že se tentokrát vše řídí klasickým SCUMM systémem s textovými příkazy, na které se kliká myší. Práce s inventářem je přehledná a rychlá, stejně jako nečetné dialogy.
Rode Kill: A Day in the Life patří mezi freeware adventurami k nadprůměru. Nabízí prakticky všechny prvky nutné k vytvoření dobré hry na slušné úrovni, trochu rozporuplné grafické zpracování a nepříliš duchaplný příběh, ale zase je originální svou cykličností a nehraje se špatně. Za stažení a vyzkoušení jistě stojí.
P. S.: Jako obyvkle Plné hry nabízejí na této stránce i kompletní návod…