Nuda a plagiát
Nedávno jsem se zde přiznal k tomu, že jsem "pařan". Sice nepatřím do kategorie
"topp classe - F1", ale stále ještě "jedu národní Ačko" (alespoň v to doufám ;-) ).
Mám však plno přátel, kteří patří do té špičky a s nimi chodím diskutovat ( jak
jinak, než nad sklenicí piva ;-) ). Za tu dobu, co je znám a co s nimi sdílím vášeň pro
počítačové hry jsem se mnohému přiučil a mnohé slyšel. Naučil jsem si vybírat, které
hry za to stojí a které "si můžou strčit", pochopil jsem proč jisté hry letí a jiné
končí (viz násilí ve hrách) a začal vnímat ten nepopsatelný pohyb duší těchto kluků
(a mááálinka holek).
Jak už to tak bývá scházíme se nejčastěji o prázdninách, letních, Vánočních,
zimních, jarních a pro mě je vždy zajímavé sledovat ten postupný vývoj jejich (a mých)
preferencí. Tento rok byl něčím zvláštní, v létě jsme diskutovali a hráli D II, Baldura
a Q3A a nebyl nikdo, kdo by o těchto hrách neměl alespoň páru, ale je tu zima a já
zjišťuji, že na trhu není nic doopravdy nového a převratného (nebo alespoň TAK převratného)
. Je sice pravda, že za ty roky mi "jazýček zchlupatěl" a já nehraji každou
blbost, která se někde objeví, ale i tak. Byly doby, kdy jsem nestíhal v záplavě nových
a "bombastických" her, nebyl měsíc, abych "neobjevil" nějakou novou adventuru, RPGčko,
simulátor, nebo strategii. Dodnes vzpomínám, jak jsem Duke Nukem 3D "prosvištil" během
nějakých dvou týdnů, protože na mě už čekal System Shock a já se nechtěl "zpozdit" za
kolegy.
A dnes ? Novou hru abych pohledal, to jsou jen "předělávky" starých osvědčených kousků,
snad jen doplněných novým enginem a pár "vychytávkami" ... .Vemte si, kolik je dnes tzv.
pokračování : Quake má tři, Diablo dvě, Monky Island jsem už přestal počítat (na druhou
stranu tady mohu ocenit nový příběh a jakousi domácí přátelskost mě už známého hrdiny,
stejně jako u Lary Croft ;-) ), stejně tak Comand and Conq. - Red Alert, Tiberian Sun a nyní
(opět) Red Alert ale s číslem II. Nechci se dožít okamžiku, kdy budu očekávat pětadvacátý díl
Dundeon Keepra s "opět vylepšeným enginem a s postavami s opět vyšší umělou inteligencí" -
tedy přeloženo do lidské řeči s grafikou, kdy uvidím i čísla na hodinkách všech oblud, což je
mi asi tak k "něčemu" a s postavami, které se pohybují ještě chaotičtěji, než kdykoliv
předtím, jen s tím rozdílem, že tentokrát se budou trefovat do mě přesněji a častěji.
Procházím stránky herních serverů (především BonusWebu, samozřejmě ;-) ) docela často, ale
málokdy narazím na něco, co "prostě chci a chci a chci a hotovo!", mnohem častěji narážím
na "něco", co je podobné "něčemu" z dřívějška, občas se objeví nějaká "novinka" ale
brzo zjistím, že je to bohapustý plagiát, jen udělaný z "jiného úhlu pohledu". Kdysi kdesi mi
kdosi (ve Velké Británii před čtyřmi lety průvodce - to jen pro upřesnění ;-)) řekl, že i velký
spisovatel a vypravěč W. Shakespeare tvrdil, že existuje jen devět originálních témat a
vše ostatní jsou jen variace (je s podivem, že on napsal přes třicet her (opět pro puntičkáře
- 36 );-) ). Zdá se, že softwarové firmy přešli tento limit a nyní jen "ohřívají včerejší
polívku", přitom já se domnívám, že možností je ještě mnoho (no třeba se pletu ;-) ).
Možná je to tím, že většina "pohledů" na hru a postavu je v podstatě vyčerpána, napadá mě
jen jeden nový v strategiích (nechám si pro sebe a prodám ;-) ) a pár modifikací ( i o
ty se nepodělím, jsem škrťa ;-) ).
Dříve vznikala hromada "domácích prací", jednoduchých her se zajímavým pojetím a
originálním dějem, často se z tvůrců těchto her stali profesionálové, kteří dávali
firmám jakýsi nový vítr do plachet, dnes se tak neděje a proto firmy ztrácejí dech.
Možná by nebylo špatné uspořádat jakousi "výstavku" takto vzniklých věcí, kde by firmy
zabývající se vývojem her měli možnost jednotlivé kousky "odkoupit", čímž by zabili
hned dvě mouchy jednou ranou: získali by nové lidi a také nové hry.
Tak co, kdo do toho "půjde" ?
Hezké svátky a dostatečně "propařeného" Silvestra, jakož i celý příští rok, století a milénium, přeje Longsword!
Zachránil roubený hostinec díky svému nadšení a špičkovým řemeslníkům
Bývalý hostinec v údolí Mohelky se v roce 2014 rozhodl zachránit mladý historik Jan Havelka spolu s...
FastStone Capture
Prohlížeč obrázků se základními editačními funkcemi a možností snadného vytváření screenshotů....
Prey
Překlad Prey byl dokončen, takže se nyní můžete pustit do zajímavé sci-fi akce od Arkane naplno v...
Gom Player
GOM Player je multimediální přehrávač, který obsahuje řadu oblíbených kodeků pro přehrávání obrazu...
10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?
V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...