Trenér Kolda sázel především na motivaci

Jihlava - Hokejový trenér Ladislav Kolda zrakem co chvíli odbíhal od dění na ledě a skláněl oči směrem k papírku, na němž měl napsána jména hráčů. Nový kouč prvoligových Senátorů z Rosic, který při své premiéře s mužstvem dospěl k porážce 3:4 v Jihlavě, se ještě při zápase učil svůj tým poznávat. "Na rozkoukání jsem měl dva tréninky, a přestože jsem hráče z první ligy už znal, na důkladné seznámení to nestačilo," vysvětloval po zápase Kolda, který u mužstva Senátorů vystřídal odvolaného Lubomíra Oslizla.

Podle čeho jste tedy sestavu pro utkání v Jihlavě určil?
Vycházel jsem ze složení mužstva, jak nastoupilo v minulých zápasech. Mluvil jsem také s trenérem Oslizlem a po několika trénincích jsem si udělal svůj úsudek, abych mohl podle nejlepšího vědomí a svědomí sestavu složit. Při samotném zápase jsem sázel hlavně na bojovnost, motivaci hráčů. Myslím, že na začátek to špatné nebylo.

V Jihlavě jste mužstvo vedl sám. Kdy budete mít asistenta?
Vybral jsem si Milana Kupku, pracovali jsme spolu už v Jindřichově Hradci. V Jihlavě pozoroval zápas z tribuny, tak doufám, že se nám jeho postřehy budou hodit.

Vítáte, že jste k týmu nastoupil o vánoční přestávce, kdy bude čas na práci?
Určitě budeme mít co dělat, je potřeba pracovat na vylepšení kondice i na souhře a dalších hokejových věcech. Vyhovuje mi i sehrání přátelského zápasu se Žďárem, při němž budu mít možnost hráče sledovat.

S jakými cíli jste nastoupil k Senátorům? Nemáte za úkol jenom dohrát sezonu a co nejdřív se začít připravovat na další ročník?

Kdybych nevěřil, že v mužstvu je potenciál na postup do play off, asi bych k němu nenastoupil. Času je relativně ještě dost, aby se nám to podařilo.

Budete žádat doplnění soupisky o nové hráče?
Pokud to půjde, rádi bychom získali jednoho brankáře. Ale myslím, že tady je potřeba hlavně klid. Senátoři si toho od začátku sezony prožili dost, ať už vezmeme nepříliš šťastné zásahy do kádru, pozdější špatné výsledky, nebo stěhování do Žďáru nad Sázavou. Je třeba pracovat na stabilizaci.

,