V základní skupině skončili hokejisté Liberce druzí za finským Turku a vybojovali si postup do play-off. V něm mají ovšem na úvod velice silného soupeře: devítinásobného švédského mistra Färjestad. První utkání se hraje v úterý od 18 hodin v Liberci, odveta je na programu za týden ve Švédsku.
Liberec nejde na Švédy v nejlepším rozpoložení. V extralize tři poslední zápasy prohrál a v tabulce mu po osmi odehraných zápasech patří osmé místo.
Jednoznačně největším problémem současného libereckého týmu je střelecká efektivita. V posledních pěti utkáních Bílí Tygři nedokázali dát víc než dva góly. Naposledy padli v Hradci Králové 2:3 po nájezdech.
„Nejsme efektivní, šikovní a nejsme ani šťastní v zakončení. Musíme pracovat na tom, abychom dostávali ještě méně gólů než dva,“ řekl trenér Filip Pešán po nedělním zápase.
Färjestad je tradičním severským klubem ze 60tisícového města Karlstadu. Ve švédské nejvyšší soutěži hraje od roku 1965 a za celou dobu nikdy nesestoupil. Hned devětkrát slavil mistrovský titul, čtyřikrát přitom triumfoval po roce 2000, což z něj činí nejúspěšnější švédský klub 21. století.
V letošním ročníku Ligy mistrů vyhrál Färjestad skupinu O před pražskou Spartou a polským Krakovem. Nejproduktivnějším hráčem týmu je Per Aslund, který ve skupinové fázi nasbíral šest kanadských bodů.
Velkou útočnou zbraní týmu je i český forvard Milan Gulaš, který bude mít proti soupeři ze své mateřské země extra motivaci. O tu však bude mít postaráno i domácí obránce Martin Ševc, který v minulosti působil právě ve Färjestadu a dokonce s ním třikrát získal švédský titul.
Úterní zápas Ligy mistrů Bílí Tygři pojali jako poděkování všem složkám Integrovaného záchranného systému v Libereckém kraji. Utkání proto budou přihlížet i více než dvě tisícovky vojáků, hasičů, záchranářů nebo policistů.
„V součtu s dalšími běžně prodanými vstupenkami věříme, že hlediště Home Credit Areny bude slušně zaplněno. Ještě před úvodním buly předá kapitán Bílých Tygrů Branko Radivojevič zástupcům jednotlivých sborů pamětní skleněnou plaketu,“ uvedla marketingová manažerka klubu Barbora Saitlová.