ŠÉF. Marcel Binek, ředitel klubu HC Lev Poprad.

ŠÉF. Marcel Binek, ředitel klubu HC Lev Poprad. | foto: Michal Slavík, iDNES.cz

Bude projekt Lev výdělečný? Letos skončíme nejhůř na nule, věří v Popradu

  • 6
Poprad (Od zvláštního zpravodaje iDNES.cz) - V době, kdy se mnoho sportovních klubů v Česku i na Slovensku doslova rve o přežití, přišel projekt HC Lev se smělým cílem - vydělávat. A po třetině základní části se mu ekonomicky prý nevede špatně. "První rok budeme mít minimálně vyrovnaný rozpočet," věří obchodní a finanční ředitel Marcel Binek.

Hokejisté Popradu se sice zatím výsledkově řadí mezi nejhorší mužstva Kontinentální ligy, ale finanční potíže je netrápí. "Pro obchodní partnery není důležitá pouze sportovní stránka, ale také účinnost jejich reklamy," tvrdí v rozhovoru pro iDNES.cz Marcel Binek, jeden z nejvyšších činitelů klubu.

Sponzory láká na Popradu především možnost prezentace na ruském trhu, že?
Určitě. Nebudeme si namlouvat, že někdo sponzoroval klub, aby byl vidět na Slovensku. Nikdo takový není. Pro partnery je důležité, aby se zviditelnili na ruském trhu, který má 150 milionů obyvatel.

Očekáváte, že první sezonu dokončíte v zisku?
To zatím nemůžeme vědět, stále probíhají důležitá jednání. Ovšem věříme, že rozpočet bude minimálně vyrovnaný.

A počítáte do dalších sezon s nárůstem příjmů?
To záleží na jednání s našimi partnery. Na tom, jestli nám umožní, abychom měli ještě vyšší sportovní cíle.

Jak vysoký je váš rozpočet v porovnání s ostatními kluby KHL?
Podle informací, které máme, tak jsme zhruba na hraně play-off. A to je zároveň náš sportovní cíl. I peněžně tomu odpovídá.

Jakou roli hrají v rozpočtu tržby ze vstupného a fanouškovských předmětů?
Počítali jsme to a jedná se přibližně o deset procent příjmů včetně merchandisingu. Zbytek musíme složit od pěti, šesti hlavních partnerů.

Ceny vstupenek

Vstupenky jsou rozděleny do tří cenových kategorií podle atraktivity soupeře. V předprodeji se lístek prodává o 2 eura levněji.

GOLD (11-19 eur)
Omsk, Magnitogorsk, Petrohrad, Ufa, Dynamo Moskva, CSKA Moskva, Spartak Moskva

SILVER (9-17 eur)
např. Novosibirsk, Riga, Astana, Kazaň, Čerepovec, Nižněkamsk, Čeljabinsk

BRONZE (7-15 eur)
Jekatěrinburg, Čechov, Novokuzněck, Chabarovsk, Chanty-Mansijsk

Jak jste spokojení s návštěvami? Na většinu zápasů bylo plno.
Tím, jak se zhoršilo počasí, tak zájem lidí o hokej vzrostl. Věříme, že po sezoně budeme moci nahlásit, že jsme měli z 98 procent zaplněnou kapacitu stadionu.

Bylo těžké přesvědčit fanoušky, aby začali chodit na nový tým?
Udělali jsme pro to hodně a myslím, že se to podařilo. Mířili jsme na ně marketingovými akcemi. Podpořili jsme skalní fanoušky. Koupili jsme jim dresy i vybavení.

Nezdály se jim vstupenky příliš drahé?
Ceny určitě nejsou nejnižší, ale jsou vymyšlené v takovém rozmezí, aby zápasy byly dostupné pro každého. Lákadlem by měl být hlavně kvalitní hokej.

Jste tedy zatím spokojený, jak celý projekt funguje?
Spokojenost nemůže být nikdy. Ale odezvy z KHL zatím máme příznivé, všichni berou Poprad jako plnohodnotný tým a nedostáváme žádné pokuty nebo napomenutí. Organizačně jsme to zvládli dobře na to, kolik jsme měli času.

Výsledky týmu ale ještě nejsou zcela ideální...
Je za námi čtvrt soutěže, takže je brzy na to hodnotit. Ještě ale nejsme tam, kde bychom si představovali. To znamená na pozicích, které zajišťují play-off. Pořád je ještě před námi velká část zápasů, takže věřím, že v konferenci skončíme nejhůř osmí.