- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Můj rám váží 995 gramů a stál jen asi 2/3 toho bambusového. Nevím, proč bych měl dát za 2-3x těžší rám tolik peněz. Je to asi stejně smysluplné, jako auto ze dřeva - zkrátka to lze vyrobit a jede to, což je zajímavé a někoho tím mohu ohromit, ale to je asi tak vše.
Jo, ale nejspíš to bude karbon made in taiwan a nejspíš na něm nebude nic výjimečného. Prostě bude z jedné ze dvou fabrik, co karbon dělají. Jako chápu Vás, ale je to prostě o něčem jiném.
Není to asi úplně přesné, ale přirovnal bych to k tomu, jestli budete mít na rámu Specialized nebo třeba Orbea/De Rosa/Pinarello v tom smyslu, že lidé, kteří si to koupí, nechtějí mít masovku, jakou má každý druhý, chtějí se odlišovat. A hlavně musí kašlat na váhu rámu
Nojo ale jaký jiný dopad, než WOW efekt to má? Kolo stojí jako levnější model s karbonovým rámem a ekologické díky lepení a spojovacím dílům bude asi taky stejně...
Nic nového pod sluncen, kola s bambusovým rámem se nabízela již za 1. republiky.
zajímalo by mě, čím to "lepí" dohromady, nanášejí tam nějakou pastu, vypadá to jako sádra :)
"asi dvě půl kila" - není lepší napsat "asi kilo" ?
Jak typické. Článek o něčem zajímavém a většina příspěvků je na téma, proč to vlastně nejde.
Takový extravagantní úlet.S bambusu je jen část kola.Většina je kovová.Proč to dělat když existují komposity které vynikají jak nízkou váhou tak obrovskou pevností.Bezpečnost bambusového rámu je takřka nulová a při nárazu se rozštípe na nebezpečné třísky které mohou zranit jak jezdce tak kohokoliv kdo se bude nacházet v blízkosti.Jako rarita ano jako skutečně použitelný výrobek těžko.Navíc v EU by to muselo mít atest a ten by se nejspíš musel k vůli unikátnosti bambusu dělat na každý kus zvlášť.Pro vyznavače "bio" bych doporučil ještě dřevěnou přehazovačku a liánový řetěz.
On je to vůbec zajímavý materiál, bambus. V asii z toho staví lešení, i kolem nejmodernějších staveb v moderních městech, nic lepšího prý neexistuje.
Zajímalo by mě, jak je to s bezpečností, bambus se totiž štípá do dlouhých ostrých třísek, které by snadno mohly vážně zranit. U kola by to mohl být problém, ocel nebo dural se jenom ohne...
ocelový rám většinou praskne ve sváru
Když už o něčem píšu, měl bych si zjistit o dané problematice trochu víc. Třeba, že jediná opravdu celosvětově proslulá a špičková značka bambusových kol je Calfee, jsou to stroje na nejvyšší úrovni, má ho třeba i Zdeno Chára, který na něm objíždí etapy Tour, je to pekelně drahý a přitom hrozně krásný kolo. Mají i podobně špičkové MTB modely.
http://calfee.myshopify.com/collections/frontpage/products/bamboo-road