Diskuze

VIDEO: Nepřehlédnutelné kolo z bambusu si můžete postavit i sami

Zatímco mezi cyklistickými nadšenci zuří debata, zda je lepší ocelový, hliníkový, karbonový, nebo titanový rám, v malé berlínské dílně staví dva nadšenci na zakázku kola z bambusu. Pořádají i workshopy pro ty, co se to chtějí naučit a postavit si své kolo sami.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Můj rám váží 995 gramů a stál jen asi 2/3 toho bambusového. Nevím, proč bych měl dát za 2-3x těžší rám tolik peněz. Je to asi stejně smysluplné, jako auto ze dřeva - zkrátka to lze vyrobit a jede to, což je zajímavé a někoho tím mohu ohromit, ale to je asi tak vše.

1 0
možnosti

Jo, ale nejspíš to bude karbon made in taiwan a nejspíš na něm nebude nic výjimečného. Prostě bude z jedné ze dvou fabrik, co karbon dělají. Jako chápu Vás, ale je to prostě o něčem jiném.

Není to asi úplně přesné, ale přirovnal bych to k tomu, jestli budete mít na rámu Specialized nebo třeba Orbea/De Rosa/Pinarello v tom smyslu, že lidé, kteří si to koupí, nechtějí mít masovku, jakou má každý druhý, chtějí se odlišovat. A hlavně musí kašlat na váhu rámu :-)

0 0
možnosti
Foto

P40e24t22r 93Š50r35a87i60e61r

20. 8. 2013 10:49

Nojo ale jaký jiný dopad, než WOW efekt to má? Kolo stojí jako levnější model s karbonovým rámem a ekologické díky lepení a spojovacím dílům bude asi taky stejně...:-P

0 0
možnosti

Nic nového pod sluncen, kola s bambusovým rámem se nabízela již za 1. republiky.

1 0
možnosti

zajímalo by mě, čím to "lepí" dohromady, nanášejí tam nějakou pastu, vypadá to jako sádra :)

0 0
možnosti

"asi dvě půl kila" :-P - není lepší napsat "asi kilo" ? ;-)

0 0
možnosti

I73v78a82n 30Š58o83u88t83a

19. 8. 2013 23:48

Další naprosto nezbytná pitomost.

0 3
možnosti

Jak typické. Článek o něčem zajímavém a většina příspěvků je na téma, proč to vlastně nejde.;-D

3 0
možnosti
Foto

Takový extravagantní úlet.S bambusu je jen část kola.Většina je kovová.Proč to dělat když existují komposity které vynikají jak nízkou váhou tak obrovskou pevností.Bezpečnost bambusového rámu je takřka nulová a při nárazu se rozštípe na nebezpečné třísky které mohou zranit jak jezdce tak kohokoliv kdo se bude nacházet v blízkosti.Jako rarita ano jako skutečně použitelný výrobek těžko.Navíc v EU by to muselo mít atest a ten by se nejspíš musel k vůli unikátnosti bambusu dělat na každý kus zvlášť.Pro vyznavače "bio" bych doporučil ještě dřevěnou přehazovačku a liánový řetěz.

2 2
možnosti

Jakej atest, proboha?

0 1
možnosti

On je to vůbec zajímavý materiál, bambus. V asii z toho staví lešení, i kolem nejmodernějších staveb v moderních městech, nic lepšího prý neexistuje. 

Zajímalo by mě, jak je to s bezpečností, bambus se totiž štípá do dlouhých ostrých třísek, které by snadno mohly vážně zranit. U kola by to mohl být problém, ocel nebo dural se jenom ohne...

0 0
možnosti

ocelový rám většinou praskne ve sváru

0 0
možnosti

Když už o něčem píšu, měl bych si zjistit o dané problematice trochu víc. Třeba, že jediná opravdu celosvětově proslulá a špičková značka bambusových kol je Calfee, jsou to stroje na nejvyšší úrovni, má ho třeba i Zdeno Chára, který na něm objíždí etapy Tour, je to pekelně drahý a přitom hrozně krásný kolo. Mají i podobně špičkové MTB modely.

http://calfee.myshopify.com/collections/frontpage/products/bamboo-road

5 0
možnosti