Holky taky hrajou. Český fotbal chce stejnou pozornost pro ženy

  • 29
Ženský fotbal prožívá celosvětový boom. Na nedávné mistrovství světa chodilo v průměru skoro dvaadvacet tisíc diváků, téměř miliarda lidí po celém světě jej sledovala v televizi. Proto i tuzemská fotbalová asociace (FAČR) začíná ženám a dívkám v kopačkách věnovat větší pozornost. Chce ženský fotbal zpopularizovat.

„Je to téma nejen tady v Česku, je to téma celosvětové. Jsem rád, že i FAČR se připojuje k tomuto trendu a začíná klást důraz na ženský fotbal,“ prohlásil Jan Pauly, generální sekretář FAČR, při akci, na níž byla odhalena nová identita tuzemského ženského fotbalu.

Ligové soutěže i český pohár mají díky spolupráci s agenturou intoit nová, zjednodušená loga, která vycházejí z rovnítka. To má mimo jiné symbolizovat, že asociace chce pro ženy v kopačkách stejnou pozornost jako pro muže.

Holky taky hrajou fotbal

Nová identita ženského fotbalu vznikla na základě konceptu pojmenovaného #holkytaky, na novém webu (www.holkytaky.cz) naleznou čtenáři a čtenářky veškeré další informace, který s ženským fotbalem a novým projektem souvisejí.

NOVÁ IDENTITA. Český ženský fotbal změnil loga.

„Přejeme si, aby i ženy v tomto sportu měly maximální pozornost, kterou si zaslouží. Pro nás jsou to hrdinky a fotbal patří i jim,“ uvedl Pauly.

Mimo to, že ženskému fotbalu silně narůstá popularita ve světě (třeba finále zmíněného mistrovství světa mezi USA a Nizozemskem sledovalo přímo na místě téměř 58 tisíc fanoušků), je na vzestupu i v České republice.

Stačí si vzpomenout na jarní čtvrtfinále Ligy mistryň mezi Slavií a Bayernem Mnichov - remíze 1:1 přihlížela v Edenu rekordní návštěva 6 822 diváků. Nedlouho poté několik Češek v letní pauze přestoupilo do zahraničních klubů: třeba Andrea Stašková ze Sparty do Juventusu či Eva Bartoňová ze Slavie do milánského Interu.

Jenže zároveň jen 5 procent z celkové členské základny FAČR tvoří hráčky. Sice to vychází na přibližně 14 tisíc fotbalistek, ale asociace věří, že i díky rebrandingu a nové kampani bude toto číslo růst.

Vychází i z výzkumu, do kterého se zapojilo 1 500 respondentů. „A důležité je, že teenageři ve věku od 12 do 17 let vnímají ženský fotbal čistě pozitivně,“ podotkl Václav Kudrna, marketingový ředitel FAČR Group.

„Nejen na zápasech, ale i na sociálních sítích vnímám velký nárůst zájmu o náš fotbal, ať na klubové nebo reprezentační úrovni,“ řekla slávistická brankářka a youtuberka Barbora Votíková. „Pokud budu moci v tomto směru ještě víc pomoci, budu stát vždy v první řadě. Holky taky hrajou fotbal!“ dodala reprezentační gólmanka.


EURO 2024: Los skupin, program zápasů, stadiony

Fotbalové EURO 2024 se bude hrát od 14. června do 14. července 2024 v deseti neměckých městech. Čtyřiadvacet účastníků bude rozděleno do šesti čtyřčlenných skupin. Čeští fotbalisté se v základní skupině střetnou s Portugalskem, Tureckem a Gruzií.

Česko - Portugalsko, Česko - Gruzie, Česko - Turecko