- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nevíte někdo jak postupovat kdzž Vám agentura hrozí i tvrdšími postihy a to i přesto ,že se snažíte je přesvědčit ,že je pohledávka zaplacena a máte na to doklad. Její odpověd je že se s Vámi nebudou bavit . Nejdříve požadovali 56000kč ,pak jim stačilo 11000kč a pak zase 70000kč,Jde o udajný dluh z roku 2000.Má vubec šanci se nějak bránit, když je dluh uhrazený
Není pravda, že jen méně solidní firmy si neberou zálohu předem. Pochopitelně mluvíme o záloze max 2000 kč a tato by se měla odečítat od provize vymáhající společnosti. Specialně několikrát citované společnosti vymáhají ve vetšině případů pouze telefonicky a písemně. Klient by měl vědět, kdo je jeho dlužník, zda mám majetek, který je případně možno prodat nebo si může někde půjčit atd. Plně souhlasím, že úspěšné vymáhací agentury hlavně dlužníka vytrvale osobně navětěvují. Riziko by mělo být rozloženo na obou stranách. Jak na straně vymáhající agentury, tak na straně věřitele - klienta. Podíveje se na http://www.liftline.cz.
Praxe vymáhání je trochu odlišná.
1. Vymáhácí agenturou je dnes obvykle označována firma vymáhající MIMOSOUDNÍM způsobem. Soudní "vymáhání" pak realizují standardní advokátní kanceláře. Vzhledem k délce soudních řízení je mimosoudní vymáhání většinou mnohem efektivnější.
2. Solidní vymáhácí agentura obvykle neposkytuje služby typu "Monitoring pohledávek". Toto zvládají malé firmy svépomocí a velké mají inf. systém.
3. Úspěšné vymáhací agentury nepíšou, netelefonují, nýbrž osobně navštíví dlužníka. Cílem je v rámci zákona, osobně upomínat, "obtěžovat", "odrazovat případné klienty" a působit přiměřenou míru společenské "ostudy", aby dlužník zaplatil. Zkušený dlužník se již naučil házet písemné upomínky do koše a ví, jak fungují soudy.
O taktice nejlépe vypovídají weby vymáhacích agentur: http://web.iol.cz/pages/" target="_blank" rel="nofollow">napr. zde (ale i jinde stačí hledat). Mandátní smlouvy se používají pouze v oblasti B2B, jinak (fyz. os.) se užívají "Příkazní smlouvy".