Pátek 25. června 2021, svátek má Ivan
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 25. června 2021 Ivan

Diskuse k článku

Právník: Na dražbách zabaveného majetku se normálně krade

Právník Ondřej Závodský má odvahu upozorňovat na zlodějny, které se v Česku dějí. Před pár lety upozornil na pochybné zakázky na svém pracovišti a dosáhl odsouzení viníků. Se stejnou odvahou teď poukazuje na nepravosti na dražbách, které dostávají dlužníky na sociální dno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

I58v68o 70L62a41d43e62n62b30e57r51g93e22r 3393553937356

Pořád nechápu, proč se veřejnost těch zlodějů nahoře zastává nebo je lhostejná, ale dlužníky tady dole by kamenovala. Asi už lidem schází samostatné a svobodné myšlení . . . [>-]

+1/0
16.11.2013 8:46
Foto

A19l15e46š 38L70i53s92o63v17s73k70ý 9672554313598

Moc šikovný pán. Ale pouští se do nebezpečné hry. Asi ho brzo přejede auto.

+1/0
13.11.2013 22:03
Foto

J28i87ř75í 32J78a97h89o40d25a 4428792299393

Ono se, vážený pane, normálně krade všude... Čím vejš, tím víc!

0/0
10.11.2013 1:05
Foto

V41i82k32t45o10r 84K70r75a89t40i21n84a 8520890597

Zloděj řve , chyťte zloděje.....

0/−8
4.11.2013 15:47
Foto

A46n13n51a 14V91e55s26e18l34á 3349620631930

Jsme v Čechách ve státu bez pevných právních pravidel, ve státu kde vaše práce je oceněná drobnými v porovnáni se západními zeměmi. Máme ceny západních zemí a platy , které jsou východními. Naše zdanění je ve výši 48 % . Nemáme prý chudobu, ale máme 64 % lidí, kteří neberou víc než 12 tisíc hrubého. Máme nejvíc exekucí na celém světě na počet obyvatel a toto číslo bude příští rok o 1 milion vyšší . V tuto chvíli máme 3,5 milionů rozběhnutých exekucí.  V tomto státu není dobré žití.

+6/−1
4.11.2013 9:44
Foto

K90a38r21e93l 95J27a57n74í12k 9368592125604

Pro začátek by měl existovat státní registr, ve kterém budu moci na CzechPointu jako občan zablokovat jakoukoliv půjčku své osobě. Tím by odpadla polovina podvodných dluhů.

Dále plná hmotná zodpovědnost exekutora i soudce za způsobenou škodu, pokud se zpětně prokáže, že pohledávka nebyla oprávněná.

+10/0
3.11.2013 21:14
Foto

K38a66r98e22l 17J26a27n24í37k 9588452375874

...a do stejného registru by musel každý svou pohledávku vůči občanovi rovněž zaregistrovat, jinak by byla neplatná a nemohla by být úročena po splatnosti. Abych se nemusel klepat, kdo si na mne co vymyslí.

(výjimku samozřejmě na pohledávky v rámci podnikání, tam to nemá smysl)

+1/0
3.11.2013 21:20
Foto

B74o15ž78e64n38a 28H44e66j85t19m45á73n12k25o72v90á 6450955753333

Pečlivě jsem si pročetla diskuzi, mám také jednu připomínku. Manžel je povinný - stará věc z předchozího manželství, nicméně díky společné domácnosti se mne to také týká, tak jsem si pečlivě prostudovala právní předpisy a chybí mi tam maličkost: exekutor kromě zaslání výzvy povinnému nemá žádný další termín pro své "konání" stanovený. Takže se může klidně stát, že Vám pošle výzvu a pak si dá měsíce až roky načas s dalším vymáháním, a vám rostou úroky do závratné výše, což se samozřejmě exekutorovi velmi hodí. A asi málokdo z dlužníků je v první chvíli schopen ho kontaktovat a aktivně se domlouvat na splátkovém kalendáři, když nemá na okamžité zaplacení celé částky. A tak sedí doma s televizí na klíně a čeká, až si pro ni exekutor přijde....

+5/0
3.11.2013 9:14
Foto

P17e18t52r 40N36o55v97o60t36n14y 4879515652114

Ano, je to tak,

Dokonce jsou známy případy, kdy  motivace exekutorů jsou i jiné,  Stalo se :

Exekutor vymáhání nechal být do té doby, dokud povinný neprodával nemovistost, Pak teprve "uhodil" a světe div se, peníze vymáhal po novém majiteli nemovitosti, který s tím neměl nic společného !!!!

+2/0
3.11.2013 22:36
Foto

Z25b17y18n63ě47k 14Č68e29j34k50a 6462484758472

pokud nebyla zastava nebo omezeni zapsane v registru, tak si s tim muze tak akorat vytrit

+1/0
4.11.2013 22:58
Foto

M88i70r44o28s95l33a14v 61S41t30e51i14n92e75r 2436770700926

Vše. o čem se zde diskutuje, lze aplikovat i na správce konkurzu. Dokud je v konkurzu ještě trochu peněz na odměny správcovi, konkurs se neukončí.

+1/0
2.11.2013 17:14
Foto

J27á52n 51B42a23d96i80o78v18s80k66ý 2979244496766

to ale vůbec není pravda... jak by to ten správce odtamtud dokázal dostat, když jeho odměna je 15% Z TOHO CO DÁ VĚŘITELŮM?

0/−1
5.11.2013 17:30
Foto

P44e89t18r 87K14o64v36a39r 6806176588406

Hlava mi nebere, proč se ze zákona nedraží zabavené zboží elektronicky.

Osobně jsem párkrát nakoupil a holandském aukčním systému který draží firmy v konkursech prakticky z celé Evropy. Je to průhledné, vylučuje podvody a jsem si jist, že zboží se prodá mnohem lépe než v nějaké poloutajené regionální dražbě. A navíc na tom vydělává dle mého názoru slušně i provozovatel.

V mém sousedství šla do konkurzu stavební firma a četl jsem výsledek dražby kde se například menší bagr prodal za pakatel. Vědět o tom, koupil jsem jej i za víc. Jaké bylo mé překvapení, když jsem po nějaké době bagr viděl osobně a bagroval s ním původní majitel. Takže si jej za pakatel koupil zpět přes někoho nastrčeného a věřitelé  utřeli hubu.  Ostatně tak to funguje i ve velkém. Charouz zasekl dluh 6 miliard a pohledávky za zlomek ceny vykoupila nějaká nastrčená agentura a Charouz se směje a je VIP sponzor závodního teamu a velký prodejce Fordů. K takovým jaktěživ žádný exekutor nepřijde. Vše mají ošetřené.

+4/−1
2.11.2013 17:06
Foto

J36i30n63d69ř52i83c63h 47K65y74s36e75l45a 5442923120882

To "dorovnávání" při dražbě a následná losovačka (karlovarská?), to jsou fakt rarity...snad dražba probíhá vždycky tak, že někdo přihodí, a pokud ho někdo do třetí výzvy licitátora nepřehodí, tak poslední nabízející vyhrál....vždyť snad každý náš zákonodárce to někdy viděl ve filmu: "Semdesát liber poprvé", krátká pauza "podruhé", delší pauze "potřetí", ozve se kladívko, "přiklepnuto za sedmdesát liber dámě v růžovém klobouku"...možná by stačilo koupit poslancům lístky do kina na nějaký, nejlépe britský, film, kde v rámci děje probíhá dražba....snad by pak takovou koninu nevymysleli...

+3/−1
2.11.2013 15:08
Foto

M98a42r67t68i24n 37K47a13r92á30s50e70k 9888223228138

Tak v clanku se pise ze podle zakona muze dojit k dorovnani jen pokud neni zrejme kdo zvedl svoje driv...

0/0
2.11.2013 23:13
Foto

S16a46r34a21h 25I44m22r76i83c17h65o14v32á 3510610719295

Představte si situaci, která není tak úplně nereálná... Vyhodí vás z práce a v dnešní době není nic tak zvláštního, že další práci zkrátka nemůžete sehnat. Přihlásíte se na pracák, pobíráte nějakou minimální částku, ale práce pořád nikde. Protože jste svědomití, tak máte něco našetřeno. Jak čas plyne, tak se finanční rezerva tenčí a tenčí, až jste na nule. Pořád doufáte, že najdete práci. Ale ouha! Stane se nehoda a z vás je invalida. Ležíte v nemocnici, na účtě ani koruna a kdo za vás zaplatí nájem, účet za telefon atd.? Přijdete z nemocnice domů a tam už ze schránky koukají výhružné dopisy od všemožných institucí, které po vás chtějí platbu + penále. A vy nemáte nic. Invalidní důchod se přiznává až zpětně... stejně tak třeba i vdovský důchod a tuším, že i mnoho jiných dávek. Cesta k dluhům může být velmi, velmi krátká a ne vždy si za to může člověk sám :-(

+24/0
1.11.2013 21:31
Foto

M83i80c39h21a49l 76T36e14s80a23ř 4538822430541

Co životní pojištění?

0/−3
2.11.2013 10:36
Foto

T11o93m69á10š 86R72ů76ž13i30č41k38a 5518663458124

Každá pojišťovna se bude kroutit co to půjde aby nemusela pustit ani korunu a vůbec jí nezajímá že jste posledních X let pojištění poctivě platil. A většina lidí tento boj radši po nějaké době vzdá. Sám mám vyzkoušeno - ukradli mi auto a pojišťovna se kroutila víc než půl roku. Zaplatila až když jsem si najal právníka a ten jim pohrozil soudem... (zvracející smajlík)

+10/0
2.11.2013 14:28
Foto

M36i55c80h81a81l 52T91e53s29a37ř 4638642220851

Tak jasně, podělat se může všechno. Chtěl jsem tím naznačit, že když už kolegyně Imrichová umí vymyslet krizový scénář který se skutečně může stát, tak by asi bylo logické se na takový scénář připravit, nikoli tu plakat a čekat, že se pak věřitelé slitují. Ano, člověk se může do dluhů dostat nejen vlastní vinou, ale i na takové situace je třeba připravit se dopředu, zvlášť když si je umím nejen připustit, ale takhle barvitě vylíčit, ne? Pojištění je jen jedna z možností. O každém záložním řešení můžete říct že může selhat. Což je pravda, ale znamená to, že má člověk všechno hodit za hlavu a čekat, že to všechno nějak dopadne?

0/−2
2.11.2013 14:42
Foto

K84a39r30e43l 66J77a46n15í87k 9908502355524

Životní pojištění je spíše pro váš klid, dokud ho platíte. Pak dostanete jen pakatel proti tomu, co očekáváte.

Příklad: tchán měl úraz, životní pojištění platil přes tisíc měsíčně (pojištění, ne spoření) a podle mého odhadu z pojistných podmínek měl za invaliditu dostat asi půl mega. Stačilo škrtnout pár bodů a nenastoupila progrese, odešel asi se 100K. Česká pojišťovna.

Jako sorry, ale platit pojištění tisícovku měsíčně a dostat při trvalé invaliditě 100K je zajištění k ničemu.

+5/0
3.11.2013 21:07
Foto

M51i87r53e14k 74N10o57v10o41t71n40y 6509102815667

Rekl bych ze s dobrym pravnikem, mam moznost za tento trestny cin dostat jen podminku nebo velmi nizky trest. kdyz se nekdo vloupa do meho bytu,domu a nema zady papir od soudu je to jen osoba zlodej muze to bejt exekutor ale pro vetsinu lidi je to stejne jen zlodej. Takze strelba by byla na miste. nejlepe na miste mrtev pak se vse spatne dokazuje ikdyz jsou tam nejaci svedci. spolupracovnik vzdy bude tvrdit ze to tak nebylo. musi to byt nezavisla osoba ktera muze rict jak to bylo. Zastrelit je jak skodnou.

+2/−3
1.11.2013 19:21
Foto

M16i44c74h86a90l 73T98e96s70a73ř 4308392240441

Ve filmech tohle funguje dobře, ale počítejte s tím, že exekutorští vykonavatelé jsou velší hoši, kteří s napadením standardně počítají, často mají zbraň (legálně) a výkon si natáčejí na video. Takže na rozdíl od Vaší představy, že v bytě hezky potichu přes polštář coby tlumič odbouchnete dva bezbranné chlapy to spíš bude vypadat tak, že v bytě bude řvát postřelenej chlap, zatímco Vy budete toho druhého honit s pistolí po ulici, čehož si PRAVDĚPODOBNĚ někdo všimne:) Pak budete muset zlikvidovat tu kameru, načež se policie začne šťourat v takových věcech, jako třeba kam zmizela ta kamera, proč má ten první "zloděj" kulku nejen v rameni, ale druhou v hlavě a proč leží druhej "zloděj" s dírou v zádech vedle v parku, proč nemají žádné doklady a proč jsou prošacovaný na místech, kde by ty doklady mít měli. Ale tím Vám nechci rozmlouvat, abyste to zkusil, naopak - krimi zpráv není nikdy dost:)

+3/0
2.11.2013 11:53
Foto

J14a55n 38K39r63p47e49c 5546363154642

mam rad tyto huraaa pravniky. je mozna treba rozlisovat mezi podezrenim z tresneho cinu, ci vymahani pravomocneho a vykonatelneho rozhodnuti soudu. boha jeho. ten zbytek neni o moc lepsi.

0/0
1.11.2013 19:14
Foto

V80ě23r54a 88B29e61n10o70v11á 9409100103

Zatím stačí, když zapomenete zaplatit daň z nemovitostí, aniž by zaslal FÚ  jakoukoliv upomínku, předá věc exekutorovi, který okamžitě obstaví plateby z běžného účtu, pokut platíte kreditkou, nemůžete si nic koupit ani v marketu, než se věc dá do pořádku, žijete na dluh a už se roztáčí spirála zadluženosti.

+13/−1
1.11.2013 18:38
Foto

J76a35n 54K79r24p33e74c 5596653524532

hovadina

0/−11
1.11.2013 19:10
Foto

A12n42n75a 12V60e37s39e11l78á 3929730461840

Ne to je holý fakt , tak to funguje. Znám z advokátní kanceláře od kamarádky několik případů kdy pro dluh do 20 tisíc byl obstaven majetek i za 20 milionů korun. S tím, že vám exekutor obstaví bankovní účet, několik nemovitostí , životní pojištění .  Od kamarádky z AK  vím o klientovi, který  aniž o tom věděl měl exekuci . Když si vyžádal všechny papíry od exekutora zjistil, že papíry za něj někdo podepisoval. Takže podvod. Ale on musí prvně vše zaplatit a potom se soudí s výsledkem nejistým.

+7/0
2.11.2013 8:01
Foto

J79a45n 69K12r29p97e23c 5436373304832

vyberte si lepsi zdroje. varic kavy v AK a jeji/jeho zarucene drby z doslechu nejsou relevantni.

0/−4
3.11.2013 9:23
Foto

A58n49n24a 73V93e69s61e20l78á 3809770851670

Já ty lidí znám osobně.

+1/0
4.11.2013 9:45
Foto

J33a70r68m31i47l36a 63S91o54b19o19t21k14o76v46á 2323250337281

Pane Krpec. Pracuji s klienty, kteří potřebují vyřídit osobní bankrot, to by jste měl vidět, jaké pálky může dlužník za pár korun dluhu dostat. Naprosto nesmyslné, které narostou ne na stovky. ale i tisíce procent. Fakt je, že to neudělá jen exekutor, ale sebranka právníků a jiných parazitů obchodujících s pohledávkami, takže exekutor už je na konci této šňůry pijavic.A dokonce i když není dlužník, ale jen ručitel má smůlu, pokud exekutor zjistí, že je movitý, úplně může nechat dlužníka plavat a odře ručitele. Co se děje u nás s dražbami nemovitostí, to je tragédie. Tolik zpupnosti, arogance, lži, to nenajdete ani ve vymyšleném filmu , ale jen na exekutorských úřadech. Exekutor může téměř vše a nemusí nic.. Když dlužník požádá exekutora o kopii exekučního příkazu a vyčíslení zbytku dluhu, tak 90% exekutorů mu nic nevystaví,  jen sdělí ať platí. A jít si stěžovat na exekutorskou komoru, to je fraška. Tam se odehrává jen boj o území, dlužníky atd.  Prachy, prachy. Víte vůbec, kolik je podvodných exekucí, kdy dlužník nedostane dopis od soudu a nemůže se včas odvolat? Tak zvaná fikce doručení pošty už zničila tisíce lidí. Jsou exekutoři, kteří dokonce přes bílé koně půjčují peníze , ale jen když se ručí nemovitostí, potom sami dlužníka o dům připraví. Jsou propojeni s realitkami a soukromými dražebníky. Ano, dlužník by měl své dluhy platit, ale dohnat člověka pro 300 000 až k sebevraždě? Přitom původní dluh činil třeba jen 60000 Kč.RvTAK i  to je možné  v Česku. Ne možné, ale i časté. Kdo si dnes vezme nějakou půjčku, riskuje tím celou svou budoucnost. Před volbami všichni lídři stran slibovali návrhy spravedlivějších zákonů, nyní už jen zase řeší svá koryta. Je po volbách, hloupé ovce zapomeňte.

+1/0
13.11.2013 0:30
Foto

J82a36n 86K86r43p68e48c 5686243914672

kazdy kdo celi exekuci je v tom jen disky sve vlastni vine, ac spociva v tom, ze nuhradil svuj dluh, neprebiral postu a nebo nezmenil dorucovaci adresu, pro rucitele kteri nedomysleli svuj zavazek az po lidi kteri si mysli ze se na to zapomene. neni nikdo kdo by byl vystaven exekuci, nemuze si za to nejakym zpusobem sam. nikdo. do dnesniho dne neni zdokumentovan jeden jediny pripad kdy by byla exekuce uvalena naprosto bez jakehokoliv pricineni postizeneho exekuci. to co mi zde pisete svedci jen o tom, ze vlastne netusite o cem mluvite. mate spatne zdroje informaci a verite pohadkam ktere vam nekdo navkladal aby vyvolal soucit. nejsem exekutor a ani me povolani k tomu neni ani vzdalene pribuzne (tech. obor) ale tyto bachorky nevinnych a jejich nevzdelanych a neznalych obhajcu me dovedou dost vytocit. exekuce je extremni reseni extremne nereseneho problemu ze strany dluznika. to vykresluje neco o dluznicich a ne o exekutorech. chcete nechat pomrit exekutory hlady? platte svoje dluhy vcas. jak je tedy mozne ze se jich v cesku uvzivi takova armada? vsechno to jsou excexy na nebohych a nevinnych obcanech? vidite kde vam ta logika exekutorske zlovule pokulhava?

0/0
13.11.2013 0:58
Foto

P97e21t21r 98N43o96v60o86t78n44y 4749735482384

Pane Krpec, v tomto státě je možné téměž vše, žádná "hovadina" Jsou dokonce ještě horší případy, třeba když Právník sfalšuje darovací smlouvu na nemovitost a tu dá jako zástavu na úvěr, který neplatí. Katastr podvod nezkoumá a už jste za měsíc bez nemovitosti a za pár dalších už máte problémy i s půjčkou o které nevíte. Nebo případ zcizené občanky, na kterou byla provedena pujčka. Exekutor šel po občanovi, kterému ukradly OP a  vubec se nestaral, že on je v tom nevinně a to přitom i soud (!!!) rozhodl, že občas s odcizeným OP nemá být exekučně řešen. případů je plno, nepřeji Vám, aby se Vám osobně  něco podobného stalo.!!

+3/0
3.11.2013 0:01
Foto

J20a96n 56K47r46p86e59c 5976503974802

hloupost, zadna banka nevezme v potaz nejakou darovaci smlouvu jako zaruku za uver. neverte vsemu co se na nove a v hospode doslechnete.

0/−1
3.11.2013 9:28
Foto

P89e12t30r 62N32o43v94o93t43n97y 4209775162254

Vidím, že jste vůbec nic nepochopil, takže ještě jednou - ten případ se skutečně stal letos

Právník zfalšoval darovací smlouvu, kterou dal na katastr (byl to činžák v Praze s nájemníky, cena cca  40 mil.) Katastr zaregistroval a přepsal majitele. Původní majitel je Čechošvýcarka, žijící ve Švýcarsku. "Nový " majitel chtěl půjčit 12 milionů a jako zástavu dával činžák v ceně 40  mil. Ve výpisu katastru již byl jako nový majitel (!)

Naštěstí to vše "prasklo", protože finanční instituci bylo divné, proč majitel nabyl činžák před dvěma měsíci a nyní chce úvěr.  Možná, kdyby počkal, tak by mu to prošlo. To nejsou hospodské řeči, ale skutečný příběh.  Dá se dokonce dohledat - proběhlo to tiskem včetně otisku podvodné darovací smlouvy.

Stručně ještě jeden příběh, ale se špatným koncem. Něco podobného, ale jednalo se o pole. Nový majitel- podvodník byl ale více vynalézavý - ihned nabytý majetek -pole prodal spřízněné firmě a ta to opět ihned prodala. Než se stačil původní majitel rozhlédnout, nemovitost vlastnila v řetězu další společnost. Tohle už rozplést nešlo. 

více se o problematiku zajímejte, nebuďte naivní a nechte si ty poznámky, že to jsou hospodské řeči a že je to z novy.

+2/0
3.11.2013 22:31
Foto

J59a52n 79K58r53p43e97c 5766893854302

no takze na zaklade vypisu z katastru nemovitosti a ne darovaci smlouvy. naspal jste to spatne vy. ja jsem rozporoval pouze to tvrzeni ze nekdo dal nekomu uver na zaklade darovaci smlouvy... excesy nic nedokazuji a proto me nezajimaji.

0/−1
4.11.2013 11:58
Foto

T11e80r63e93z26a 98H40a30j96k22o43v37a 5527822504410

Kalkulacka nakladu na exekuci. Stoji za to si vlozit 1Kc.  

Naklady na exekuci delaji 11 000 Kc.

+4/0
1.11.2013 18:05
Foto

V75l38a59d13i80m96í93r 65L38o16u63l52a 2318907142801

Z trochu jiného soudku, ale ono to s tím  souvisí. Mnohokrát tady bylo řečeno, že jediným viníkem jsou ti občané, kteří si prostě půjčují. Ale tak jednoduché to opravdu není. Stejně tak hlavním viníkem gamblerství, alkoholické nebo drogové závislosti je ten jedinec, který tomu propadne, ale výrazný podíl na tom mají majitelé hazardních doupat, výrobci chlastu a dealeři drog, kteří vytváří (formou přímé reklamy nebo různými skrytými formami)  povědomí, že vlastně o nic nebezbečného nejde, a že kdo nechlastá, nedroguje nebo nehraje hazar, tak vlastně není IN.Podobně všechny ty půjčovny peněz vytváří dojem ( tlučou lidem do hlavy) že je třeba si půjčovat a utrácet  ted, a splácet budeme někdy zítra nebo pozítří. A nejhorší jsou útoky na city typu, vaše dítě toto ještě nemá, Vy jste ale krkavčí rodiče, pořidte mu to, a my vám na to ochotně půjčíme.

Takže opravdu je to složitější, půjčovny peněz mají eminentní zájem na tom, aby se klienti zadlužovali, a co možná nejvíce. Mají to spočítané tak, že když z 10 klientů bude 6 splácet, tak se jim to rentuje, a na ty čtyři mají v záloze exekutory.

+3/−1
1.11.2013 17:27
Foto

V28í80ť67a 49K78r93u12t76i23š 1640724865167

Okolo nas je neustale a porad stale vic podnetu, nabidek a subjektu, ktere na vas vic ci min agresivne utoci, aby jste sve penize utratil za to ci ono.

A od toho ma cast lidi organ, kteremu se rika mozek, aby dovedli posoudit, co z toho skutecne chci, potrebuji a na co predevsim mam.

A pokud je nekdo prevedcen treba o prospesnosti drog (z jakehokoliv duvodu) nebo o tom, ze neni problem si napujcovat vic, nez na co dosahnu prijmem a splatkami, tak je uplne zcestne obvinovat nabizejici stranu. Bez souhlasu strany kupujici zadny kseft neudela a obe strany maji moznost volby. Problematika pujcek, predvadecek i jinych momentalne vdecnych temat je v mediich komentovana a diskutovana uz roky, ale stale se najdou lide, kteri si nedaji rict.

+2/0
1.11.2013 17:59
Foto

V69l39a26d77i15m47í73r 18L87o36u45l52a 2578397732771

Ale ano, já s tím souhlasím, samozřejmě. Problém je v tom, že se vědomě vytváří tlak na potenciálně kupující, že pokud nekoupí to či ono a nepůjčí si na to, tak jsou vyděděnci společnosti. A zejména pokud se tento tlak vytváří skrze děti, a dětský kolektiv dovede být sakra nepříjemný. Mimochodem, ve zprávách jsem zaznamenal asi dvě sebevraždy dítěte právě proto, že jeho rodiče si nemohli dovolit koupit mu něco, co ostatní děti měly. A společnosti nabízející půjčky  tento způsob nátlaku samozřejmě znají. Ale samozřejmě souhlasím, je třeba se chovat stejně agresivně, nedávno mě volala nějaká paní, že jsem cosi vyhrál v loterii, které jsem se samozřejmě nezúčastnil. Jenom "potřebovala" k ověření číslo občanky. Tak jsem ji řekl, že mě ta výhra těší, ale že jsem grand a tu výhru ji bezplatně daruji, že ji prosím o její adresu, abych ji mohl poslat darovací smlouvu. A paní najednou ztratila hlas a zavěsila.

+3/0
1.11.2013 18:15
Foto

E49v26a 25S93e62j68č13k14o56v38á 1981250940406

Kdosi tady v diskusi prohlásil, že dluhy se mají platit, bez debaty. Tak s tím začneme odshora. Jak je tedy možné, že ministr financí každý rok tvoří schodkový rozpočet, tedy s dluhem a pokaždé je to OK a jede se dál ? Že by to, že dluhy se mají platit, pro stát neplatilo ? Inu, ryba smrdí od hlavy a není se co divit, že lidi dělají dluhy, když mají vzor ve státu!!

+7/0
1.11.2013 17:25
Foto

V92l90a34d36i21m38í58r 14L56o81u25l53a 2828377202191

Ano, na to jsem se ptal také, ovšem šel jsem trochu níže, ptal jsem se, kdy dluh splatí pan Charouz (4,5 miliardy) a řada dalších a dalších podnikatelů, kteří po sobě zanechali stamiliardové dluhy. Nikdo nodpověděl.

+6/0
1.11.2013 17:29
Foto

P14a25v62e59l 96O69b19d27r13ž64á82l87e77k 6896514428252

Je rozhodně zajímavé, kolik diskutujících tu volá po zestátnění činnosti exekutorů ...

Přitom až do roku 2001 jsme naopak měli pouze státní úředníky-exekutory, kterým byla neustále vytýkána pomalost a neschopnost reálně cokoliv vymoci. Proto s velkou slávou přišla novela a exekutory se stali i soukromí podnikatelé.

To mají občané ČR opravdu tak krátkou paměť?

+1/−5
1.11.2013 16:07
Foto

I96v12a 18H41a29n80e68s30o66v10á 8706216349589

Nemají, ovšem stávající praxe se neosvědčila, neb dělá z lidí bezdomovce.

+12/0
1.11.2013 16:25
Foto

K92a10r40e74l 48J27a35n30í74k 9868682535324

...a neuspokojuje věřitele.

0/0
3.11.2013 21:08
Foto

L59u68d62ě23k 66N27o51v73á95k 4901384446939

To bych asi úplně nesrovnával. Vynálezem devadesátých let bylo záměrné až profesionální odklánění majetku a obecně vyhýbání se exekuci a neřekl bych, že v tom později soukromí exekutoři udělali zásadní posun. Exekucí na nebránící se "obyčejné lidi" tenkrát bylo méně, ale prováděly se poměrně snadno - obvykle srážkou ze mzdy, relativně úspěšně a s menšími ztrátami.

+1/0
1.11.2013 16:31
Foto

V95l58a35d58i84m68í19r 64L51o22u39l71a 2268227492191

Ale vůbec nevolám po zestátnění exekutorů. Asi před půl rokem tady na IDnes bylo uvedeno, že asi 1000 korunový dluh se po exekuci v Německu, Polsku a Svýcarsku zvedne asi na 2,5 až 3,5 násobek, kdežto v Cesku na 17ti násobek. Takže jo, at jsou exekutoři soukromí, a pracují za podobných podmínek  jako v Německu nebo Svýcarsku.

+7/0
1.11.2013 18:29
Foto

T42o64m18á68š 22M16o16r98a82v29č47í38k 3667646643465

Důležité je o dluhu vůbec vědět. Pokud už tohle někde skřípe, tak je to průšvih. Pokud je to dobře ošetřeno, pak teprve potom se může právo zaměřit na ten zbytek.

+8/0
1.11.2013 15:57
Foto

J78á88n 90B75a45d16i76o13v11s20k30ý 2959454116276

s tím je možné bez výhrad souhlasit. Proto je důležité být státními orgány zastižitelný...

+1/0
1.11.2013 16:20
Foto

J17i18ř18í 86H31o25r38á86k 9958755161

99% exekutorů jsou zloději a podvodníci. Člověk dluží 40000,- Kč a příjde o byt za 900000,- Kč, který se vydraží za 200000,-Kč a tak tak pokryje náhrady exekutora. Česko to fakt dává...Rv

+17/−1
1.11.2013 15:27
Foto

V21í55ť11a 54K10r15u43t49i79š 1490754435427

Pokud clovek dluzi 40.000, vi o tom a neni schopen dluh uhradit, tak samozrejme pred prichodem exekuce muze mj. ten svuj byt zkusit prodat za takovou cenu, jakou uzna za vhodne. A nemusi cekat na exekucni drazbu.

Exekutor neni socialni pracovnik, ktery se stara o dluznika, ale naopak je jeho povinnosti ziskat co nejvice penez pro veritele ve chvili, kdy je dluznik neni schopen nebo ochoten vracet.

0/−15
1.11.2013 17:31
Foto

P38a62v97e48l 25K69r15á81l 5740209384518

To řekněte exekutorům, co je jejich povinností. V praxi to funguje tak, že exekutor "krmí" nejprve sebe, až pak možná přijde na řadu věřitel.

+14/0
1.11.2013 17:39

Finance.iDNES.cz radí

Víte, že termínovaný vklad je obvykle lépe úročený než spořicí účet?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny