Západní vstup do haly byl v den slavnostního otevření nazdoben prapory i...

Západní vstup do haly byl v den slavnostního otevření nazdoben prapory i kobercem. Namísto červeného byl ale přichystán oranžový - v barvách Amazonu. | foto:  František Vlček, MAFRA

Příjmy z internetu nestačí, Amazon míří na zdravotnický trh

  • 0
Americký internetový kolos Amazon.com Inc. se chce zabydlet na trhu zdravotnických potřeb a v USA se stát předním dodavatelem pro nemocnice a kliniky. Zásobovat je hodlá vším, od gázy po kyčelní implantáty, píše list The Wall Street Journal.

Omezený výběr zdravotnických potřeb společnost už prodává, nyní by ráda přidala i specializované produkty, jako jsou třeba právě kyčelní implantáty. Do svého sídla v Seattlu proto už několikrát pozvala představitele nemocnic, aby získala informace o potřebách sektoru. Na středozápadě nyní testuje pilotní systém dodávek s cílem vypilovat specializovanou technologii prodeje.

Jak uvedl představitel Amazon Business Chris Holt, jeho firma nechce kopírovat modely zavedené v oblasti distribuce zdravotnických potřeb. „Naším cílem je vytvořit něco nového, aktivně vytvářet nové možnosti a funkce, abychom nákup zjednodušili,“ řekl.

V posledních měsících Amazon získal souhlas farmaceutických úřadů několika států, aby se stal velkoobchodním distributorem, což je nezbytný krok k prodeji zdravotnického vybavení licencovaným odborným zařízením.

Nemocnice vyžadují kontinuitu dodávek

Americký internetový obr by ale ve zdravotnické branži mohl narazit. Nemocnice zatím nemají o zboží od Amazon Business enormní zájem, protože se obávají, že tento způsob nákupů jim nezajistí požadovanou rychlost a kvalitu dodávek. Právě kontinuita dodávek je pro tuto oblast klíčová.

Koncem ledna Amazon spolu se společností Berkshire Hathaway miliardáře Warrena Buffetta a newyorskou bankou JPMorgan Chase & Co oznámil, že vytvoří společnost, která pomůže jejich zaměstnancům ve Spojených státech nalézt kvalitní péči „za rozumnou cenu“. 

Nová společnost bude nezávislá a bude pracovat bez tlaku na ziskovost. V první fázi se zaměří na technologická řešení s cílem poskytovat „zjednodušenou, vysoce kvalitní a transparentní zdravotní péči“ svým více než 500.000 zaměstnanců v USA.