Prodejna americké značky GAP

Prodejna americké značky GAP | foto: Getty Images

Červeno-modrá mikina Gap vyzývala Američany k jednotě. Se zlou se potázala

  • 14
Módní značka Gap zveřejnila ve středu na svém twitterovém profilu video s červeno-modrou mikinou, která měla symbolizovat Američany rozdělené na demokraty a republikány. V příspěvku firma vyzývala k jednotě. Od ostatních uživatelů však schytala kritiku. Hlubokou propast mezi dvěma nesmiřitelnými tábory podle nich nelze zalepit firemním marketingem.

„Jedna věc, kterou víme, je, že společně se můžeme posouvat dopředu,“ zněl slogan, kterým firma doplnila video s červeno-modrou mikinou. Příspěvek však sounáležitost nevyvolal, právě naopak.

„Poučení pro všechny pracovníky v marketingu. Okamžik, kdy je naše země neuvěřitelně rozdělená, není v žádném případě příležitost, jak se na tom přiživit svým obsahem,“ napsala jedna z uživatelek sociální sítě. Jiní se neubránili sarkasmu.

„Protesty a soudní spory?? Copak jsme se z mikiny značky Gap nic nenaučili?!?!“ tweetoval další uživatel. Vlna kritiky podle britského listu Time ilustruje, jak hluboko sahá propast mezi modrou a červenou stranou americké společnosti. Gap nakonec video ze svého Twitteru odstranil, z vyjádření společnosti je ale jasné, že si za svým marketingově podbarveným poselstvím stojí.

KOMENTÁŘ: Biden spoutaný Senátem Česku prospěje, píše ekonom Kovanda

„Od začátku jsme značkou, která překlenuje propasti mezi jednotlivci, kulturami a generacemi. Záměrem našeho příspěvku, který obsahoval červeno-modrou mikinu, bylo ukázat sílu jednoty. Avšak na takové poselství bylo příliš brzy. Zůstáváme optimističtí, myslíme si, že se naše země spojí, aby podpořila změnu, která bude pozitivní pro všechny,“ komentoval Gap pro zahraniční média.

Otázkou nyní je, jak dlouho to americké společnosti bude trvat, než se smíří. Podle různých vědeckých studií a sociologických výzkumů je rozdělená víc, než kdy dřív. „Sektářské politické rozdělení zapustilo za poslední desetiletí tak mohutné kořeny, že nenávist demokratů a republikánů vůči druhé straně je větší, než jejich láska k vlastní straně,“ píše se například v říjnovém článku vědeckého časopisu Science.