Výletní loď Serenade of the Seas společnosti Royal Caribbean vyplula z Miami loni v prosinci s více než 800 cestujícími. Itinerář zahrnuje více než 150 destinací v 65 zemích.
Spousta cestovatelů se rozhodla sdílet své zážitky: mezi nimi i šestapadesátiletý Mike Jacobs společně s jeho o tři roky starší ženou Nancy. „Nejsme slavní, jsme mikroslavní,“ uvedla se smíchem Nancy pro agenturu Reuters na pevnině ve Valparaisu v Chile.
Manželský pár má nyní na TikToku více než 63 tisíc sledujících. Jejich obsah je ale různorodý: ukazují jednotlivé destinace, popisují drsnou cestu Drakeovým průlivem mezi Cape Horn a Antarktidou či třeba zkušenosti s tím, jak vyřešit léky a jejich zásobu na devět měsíců na palubě.
Americký pár není jediný, kdo zážitky z cest sdílí. Na sociálních sítích vystupuje třeba i sedmašedesátiletý důchodce Joe Martuccise svou manželkou. Prakticky ze dne na den se stal internetovou hvězdou. Původně přitom chtěl nahrávat videa z plavby pro své čtyři dospělé děti – ty ho pak přemluvily, aby je začal nahrávat i online.
Dosah zážitků cestovatelů je obrovský: příspěvky s hashtagem #ultimateworldcruise mají na sociálních sítích přes 360 milionů zhlédnutí.
Někteří plavbu přirovnávají k reality show. Podle Mika Jacobse však ti, kteří hledají opravdovou reality show, by mohli být zklamaní. „Jde o skupinu lidí, která ráda cestuje, poznává nové lidi a poznává svět. To máme společné,“ uvedl Jacobs.