Chuť zůstává, obal se mění. Gigant Coca-Cola se rozhodl pozměnit obaly některých svých nápojů. Má z nich být na první pohled jasnější, o jakou variantu jde. (13. ledna 2022) | foto: AP

Coca-Cola bojuje o přízeň zákazníků magentou. Uvedla nové obaly i příchuť

  • 108
Společnost Coca-Cola představila inovovaný design obalů některých svých nealkoholických nápojů. Novou vizuální strategií se snaží přilákat pozornost zákazníků zpět ke svým kmenovým produktům, stejně jako jim usnadnit rychlou orientaci mezi jednotlivými verzemi nápojů. Barvou, která se jejích na produktech objevuje výrazněji, je magenta.

Ve Spojených státech je nyní k mání třešňová kola Cherry Coke v plechovkách magentové barvy, obaly nově nesou označení výrobce v černém a bílém provedení loga podle verze s cukrem a bez. To má zákazníkům pomoci s jednodušším rozlišením obou variant. Nový design vanilkové kokakoly Vanilla Coke je na plechovkách, tak i na láhvích v krémovém provedení. Kola s příchutí Cherry Vanilla má nový obal v kombinaci obou zmíněných barev s převahou magenty. Informaci přinesl portál CNN Business.

Společnost se již v roce 2020 rozhodla rozdělit portfolio svých nápojů vedví, neúspěšných se zbavila a nyní se chce zaměřit na ty prosperující. Změnou designu kmenových produktů se tak snaží ke značce přilákat nové zákazníky. Od inovace barvy si společnost slibuje, že obaly budou v regálech viditelnější než dřív.

„Zmodernizovat a zároveň zjednodušit obaly některých našich nápojů jsme se rozhodli proto, aby je zákazník snáze v regálech našel,“ říká brand manažerka Natalia Suarezová. Nové obaly plechovek podle ní zákazníky snáze navedou k variantě, kterou žádají. 

„Týká se to především rozlišení standardní a sugar free verze,“ dodává Suarezová. Podle ní je přilákání pozornosti zákazníků pro značku s takovým prostorem v obchodech naprosto zásadní. „Je to bezmála darwinovský boj o existenci v regálech,“ řekl loni šéf Coca-Coly James Quincey v rozhovoru pro CNN Business.

Další cestou, jak přivábit k nákupu více zákazníků, je i rozšiřování brandu. S celosvětovým nárůstem popularity i spotřeby kávy společnost proto nyní sází na nápoje na její bázi. Po loňském uvedení kávové koly Coca-Cola with Coffee na severoamerický trh nyní rozšiřuje nabídku o další nápoj. Nová kokakola Coffee Mocha měla v regálech amerických obchodů premiéru 19. ledna. 

Coca-Cola mění recept dietní koly podruhé během čtyř let. Valí se na ni kritika

„Kávová kola předčila všechna naše očekávání, zákazníci nový produkt přijali s nadšením,“ oznámil již dříve brand director Brandan Strickland. Limonáda je v USA k mání v provedení Dark Blend, Vanilla a Caramel. Čtvrtá příchuť Coffee Mocha se na pulty prodejen dostane 7. února. „Varianta moka byl pouze náš další logický krok, o němž nebylo třeba vůbec přemýšlet,“ dodal Strickland.

Nápojový gigant se v minulosti snažil prosadit razantněji i v segmentu energetických nápojů. Na trh počátkem roku 2020 uvedl svůj brand Coke Energy ve čtyřech provedeních. Značku ale musela společnost loni v květnu stáhnout, protože se neprodávala dobře, uzavírá CNN Business.