- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zajímavé a připomínám úryvek z rok starého článku !!!!!!!! "Náklady by se měly pohybovat u částky 20 milionů za pětiletý provoz WIFI a
realizaci v sedmi jednotkách pendolino," počítá Joklík, na kolik služba
České dráhy přijde. Jan Paroubek z RegioJet uvádí podstatně nižší čísla:
"Okolo šedesáti tisíc korun stála instalace zařízení v jednom vlaku, měsíční provoz se
pohybuje v tisícikorunách, zhruba do pěti tisíc korun."
a i tak je divny co na tom stoji 5000 mesicne, kdyz nejlepsi CDMA tarif bez omezeni dat stoji tisicovku s DPH. Nepredpokladam ze v jednom Desiru meli pet modemu najednou a elektriku za 4000 mesicne to taky nesezere.
No ono to bude tím, že to není jen o modemu a tarifu (ten navíc musí být individuální bez FUP, jak mají naši operátoři ve zvyku.) Kromě routeru s QoS musíte mít i tento napojený na UPS (stahovačky, poklesy naětí v síti,...). Nevíc vše, co má být ve vlaku musí mít spoustu atestů (nehořlavost apod,...) což vše pěkně prodraží. Ona i ta hloupá zásuvka na 230 V kterou koupíte v obchodě za pade se všemi papíry pro možnost instalace ve vlaku stojí najednou 500. (Ať žije byrokracie...)
A k rozdílné ceně ČD vs RJ - tam jde o spolehlivost. RJ to nabízí jako bonus navíc, který je zdarma a není garantován, ČD naopak požadují garanci dostupnosti. Což se na ceně a způsobu realizace dost projeví. Ostatně spolehlivost internetu ve vlacích RJ šlo online sledovat na webu http://www.traindata.cz/, kde šlo vidět, že soupravy se dost často odmlčely. Mimochodem stejná organizace provozovala pilotní testovací projekt v pendolinech.
Vyse uvedeny tarif je zcela verejne nabizen na strankach O2.
Mimochodem kdyz si vemu do vlaku svuj NTB a CDMA modem, taky musim mit spoustu atestu (nehorlavost aspod.)?
Jo a pokud CD budou pokracovat v realizaci stejnym tempem, verte ze lidi daji prednost tomu negarantovanemu bonusu zdarma nez one garantovane dostupnosti (navic zrejme za penize).
Prvními dvěma větami jsi chtěl ukázat, jak jsi omezený?
1. A lze tento tarif použít na veřejný přístup?
2. ten modem a ntb bude pak nedílnou součástí vlaku?
Chtělo by to trochu uvažovat, než jen psát hloupé výkřiky do tmy.
A kdo rika, ze takove zarizeni musi byt nedilnou soucasti vlaku, ty vykriku?
Co kdyz vezmu tuhle krabicku
zapnu ji a polozim ve vagone? Razem tam bude internet pres wifi. Kontrolni otazka soudruzi - kolik atestu o nehorlavosti budu na tuto operaci potrebovat?
Co si tam místo plácání hloupostí napřed něco zjistit, a předcházet tak vlastnímu ztrapňování. Jakmile to bude trvalou součástí vybavení vozidlaa oficiálně tuto službu nabízet a deklarovat, tak to papíry mít musí. Můžeš se na diskuzi ztrapňovat, plácat blbosti a dělat ze sebe vola, ale platí pravidla daná nejen drážním úřadem.
Zajimave ze u Jancury to slo bez dlouhych reci...
Inu, kdo chce, hleda zpusoby, kdo nechce, hleda duvody, ze.