"Při poskytování volných minut v rámci měsíčních paušálů vycházel Český Telecom z potřeb zákazníků a snažil se reagovat na regulaci trhu ze strany telekomunikačního úřadu," říká mluvčí Telecomu Vlastimil Sršeň.
"Alternativní operátory naše jednání nijak nediskriminovalo, protože jsme vždy nabízeli minimálně jeden cenový plán, který žádné volné minuty v rámci měsíčního paušálu neobsahoval," dodává.
Podle konkurentů však nabídka volných minut bránila přechodu zákazníků ke konkurenci a nutila je telefonovat s Telecomem.
Dosud nejvíce – 81,7 milionu korun – musel Telecom zaplatit v minulém roce. Firma podle antimonopolního úřadu porušila zákon tím, že asi 3000 firem nutila uzavřít pro ně nevýhodné smlouvy. Tuto pokutu Telecom už zaplatil. V případě poslední, rekordní věří, že platit nebude. Volné minuty v rámci měsíčního paušálu posvětil telekomunikační úřad.
Antimonopolní úřad oznámil, že ve středu odpoledne od Telecomu dostal oznámení o podání rozkladu. Rozhodnout by měl zhruba do měsíce.
POKUTY TELECOMU |
listopad 2003: 6,5 mil. Kč určování cen telefonních karet únor 2004: 81,7 mil. Kč zneužití dominantního postavení listopad 2004: 23 mil. Kč znemožňování vstupu konkurence na trh internetu květen 2005: 200 mil. Kč nabídka volných minut v tarifech |
Pramen: ÚOHS |
Nejvyšší pokutu vůbec – půl miliardy korun – dostalo šest stavebních spořitelen za kartelové dohody v souvislosti se zvyšováním poplatků na trhu stavebního spoření.
Letos v červnu Telecom chystá přechod na nové tarify, které již nebudou obsahovat kredit hovorného v rámci měsíčního paušálu. Nařídil mu to telekomunikační úřad.